31. okt 2004 Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.021
D/S kursus, 6580 Vamdrup, d. 21-22/10 (uge 42). {{forumTopicSubject}}
Dressur/Springkursus v. eksamineret træner Rune Gludsted
d. 21.-22. oktober 2011
Vil du gerne have nye input til træningen - så er her chancen for at bruge efterårsferien på at optimere ridningen!
• Rune er uddannet i Tyskland og har siden fungeret som eksamineret træner i Danmark. Han var i 1998 med til at danne Næstildgård Sportsrideklub (nær Skive) og har siden varetaget undervisningen på stedet.
• Rune træner ved Bjarne Nielsen og har erfaring med uddannelse af såvel dressur- som springheste fra tilridning til S-plan.
• Rune tager udgangspunkt i den enkelte ekvipage og fokuserer på grundridning, ridelighed og en naturlig og logisk progression i træningen med øje for hestens fysiske udfordringer og bevægeapparat.
Fredag rider I to og to (inddeles efter niveau) sammen i en undervisningstime af 45 min. varighed.
Lørdag rider I enkeltvis enetime af en ½ times varighed.
OBS: Efter stor efterspørgsel på enetimer kan vi nu tilbyde enetimer begge dage.
Holdlektion (2 ryttere), 45 minutter fredag + enetime ½ time lørdag: 400 kr.
Ønskes enetimer begge dage er prisen pr. kursus: 425 kr.
Tilmelding er bindende. (afmelding kan KUN ske ved skadet/syg hest).
Ved tilmelding oplyses rytter og hestens navn og alder, samt niveau.
NB: Der er et facilitetsgebyr på 50 kr pr. kursus, for ekvipager uden facilitetskort til Stald Pottehuse.
Kurset bliver afholdt på:
Stald Pottehuse
Pottehusevej 2
6580 Vamdrup
Tilmelding/spørgsmål kontakt Christine Schmidt på tlf. nr. 24 82 79 71
Find os også på Facebook under gruppen RG Kurser - Stald Pottehuse, hvor fremtidige kurser slås op og erfaringer udveksles:
http://www.facebook.com/#!/groups/114989071912326/
Og HG under gruppen:
http://www.hestegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=16145
* Ønskes springundervisning til kursus, er det muligt at ride enetimer i spring både fredag og lørdag. Holdtimer fungerer altid som dressurundervisning.
(OBS: For den ihærdige rytter er der endvidere mulighed for enetimer onsdag d. 19. oktober oveni)
okt 2004
Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.021
Lotte (deltaget på hhv. 6-års DV hoppe på 185 cm og 3 års New Forest vallak):
"Nu har jeg været med til kursus ved Rune en del gange efterhånden, og det har virkelig været succes oplevelser hver gang. Selvom det er 2 vidt forskellige heste jeg har været af sted på har han en løsning til dem alligevel. Han går ind og vurderer hver enkelt hest og rytter og ser på hvad der skal gøres – målet er det samme, men vejen der hen kan være helt forskelligt alt afhængig af hvad der virker bedst.
Jeg vil klart anbefale ham, da han kan undervise alle – nybegyndere, PRI ryttere, unge heste og gamle rutinerede heste. Han må være en gave til hestefolket
Så kom frisk og vær med - både jer selv og jeres heste vil være taknemmelige!"
Christine (deltager fast på både 6-års DV hoppe på 185 cm og 19års DV-vallak):
"Rune er en gave til HESTENE :o)
At se hvordan den mand fuldstændigt kan afstresse en hest gennem simple metoder er intet mindre en fantastisk!
Og når først man begynder at ride logisk med et klart mål og en plan for hvor...dan man når derhen - hvor hver eneste øvelse er et delmål, som skal bevæge dig videre mod det næste :o) Så bliver det sjovt og overskueligt at ride - det er drønhårdt for mavemullerne og lårbasserne og man er mentalt og fysisk brugt efter en lektion, men hvor er det bare FEDT at hver eneste træning er en succesoplevelse :o)"
Malene (deltager med flere forskellige heste på LA-MA niveau):
"Ja jeg kan kun sige at jeg er enig:)
Jeg har efterhånden redet hos mange kendte og super gode beridere, og har da også fået gode resultater ud af det, men hos Rune bliver alting bare hele tiden en lille tak bedre, det er helt fantastisk at sidde på hesten og få følelsen af "Hallo... det virker jo bare det manden siger...""
okt 2004
Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.021
D/S kursus, 6580 Vamdrup, d. 21-22/10 (uge 42).