{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Jeres mening {{forumTopicSubject}}

Lige et lille surt opstød til en bestemt person, og så vil jeg meget gerne høre hvad i tænker om det, og ville gøre hvis det var jer.
Jeg har haft en veninde som jeg har kendt over 10 år. Hver eneste gang hun har haft brug for det har vi begge her stået til rådighed for hende. Vi har lagt og kørt trailer for hende hver gang hun skulle have noget flyttet. Haft hendes heste opstaldet her uden beregning, endda hvor hun ikke selv har været her og se til dem overhovedet. Vi har solgt hende nogle rigtige gode ponyer til ingen penge. Taget med og været støtte for hende til nogle ting hun selv syntes var svært. Pænt sagt så har vi næsten gjort alt for hende.
Nå men først finder jeg ud af at det ene pony føl vi har solgt hende, allerede som 2 års bliver redet af en pige på min 60 kr, og vi snakker altså om en lille kat 3 pony som kun lige var blevet to. Jeg konfrontere hende med det, og bliver praktisk talt kun svinet til, hun siger at hendes dyrlæge har godkendt det og siger at ponyen er færdig med at vokse. Hmmm
Nå jamen så får hun pludselig problemer med at have sin lille shetlands blanding. Hun spørger om den må komme op til oz at gå uden beregning overhovedet. Vi henter ponyen på egen regning og køre den op til oz. Det bliver vinter og den her pony fryser virkelig. Jeg ringer til hende og siger at hun er nød til at komme med et dækken. Hmm der kommer 117 undskyldninger for ikke bare at lette røven og komme op med det., og først 3 uger efter kommer det dækken. Det kommer sig så vidt at ponyen slet ikke kan lade vores egne heste være i fred, så jeg må bede hende hente den. Det tager så næsten 3 måneder før det sker. Så køber hun et pinto føl af mig, der bliver lavet kontrakt og det hele, den bryder hun også, først efter en måneds sure opstød her fra får jeg mine penge.
En dag beslutter hun sig for at hun skal ha hentet en shetlænder hjem som hun har solgt. Den her pony er ikke blevet behandlet særlig godt, den er udsultet så den næste ikke engang kan bære sin egen vægt. Vi står 3 mennesker og siger til hende at den her pony bør aflives på stedet, men hun vil absolut have den væk der fra, så vi går med til at flytte den pony hjem til oz med det samme. Da ponyen kommer hjem informere jeg hende om at hun skal tilses af en dyrlæge med det sammen- Der bliver sagt til hende at jeg gerne vil tilkalde min dyrlæge, men at hun skal LOVE mig at hun betaler sin regning, det gør hun og dyrlægen bliver tilkaldt. Ponyen bliver tilset, får lagt en foderplan, får ormekur og får tænderne ordnet.
ca en måned efter bliver ponyen dårligere endnu, jeg siger til "veninden" At nu må hun lade den pony aflive,da det var dyremishandling andet. Efter mange dages diskussion, da hun mener at ponyen fortjener at leve og at det er ikke er hendes tur endnu og jeg ved ikke hvad, bliver ponyen endelig aflivet.Det viser sig så at hun altså ikke har betalt disse to regninger, og bliver ved med at undskylde med at det er bankens skyld. Hmm Nu er det 7 måneder siden og endnu er de regninger ikke betalt, og jeg ved at hun har modtaget mange rykkere, men intet sker. Min kæreste fik så i sidste måned nok og ville prøve at ringe til hende, men hun afviste oz på alle telefoner vi ringede på, lige indtil han fik fat i hende på hendes fastnet. Hun lovede både det ene og det andet, men intet er sket. nu har hun slettet oz begge to på FB og sat mig på filter her inde. Jeg har jo en eller anden rigtig dårlig smag i munden overfor min dyrlæge, da det er mig der har anbefalet hende, men hvad hulen gør man ved sådan en ko... Hvad tænker og mener i om det hele???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening
  • #1   6. jun 2011 Jeg tænker, at sådan behandler man ikke en veninde man har kendt i så mange år, men bestemt heller ikke andre mennesker.
    Sådan en "veninde" skal man da vidst bare smide godt og grundigt ud til højre og skip for livstid.
    Hvis man vil være bekendt IKKE at betale en dyrlægeregning, som man har lovet, så er man sgu ikke ti potter pis værd i mine øjne. Det er en livstids svinestreg. Generelt mener jeg, at hjælper man en god ven med dyrlæge, så skal den man hjælper saftsusemig oz betale. Jeg vil blive SÅ GAL og aldrig stole på sådan en person mere.
    Og mede hensyn til hestene/ponyer så LAD VÆRE med at sælge flere til hende eller nogen hun kender, for det bliver kun sorg og tårer til eget hjerte.
    Hun er skal bare ud til højre og ikke have med dyr at gøre mere.

• #2   6. jun 2011 jeg har en del gange oplevet det der du går igennem lige nu , den følelse, af det du har foræret personen både i tid penge og følelser ikke er blevet værsat . i mit tilfælde er jeg bare sådan et stort fjols der har et alt forstort hjerte det vil hjælpe stort set alle i min omgangs kreds og jeg er godt nok blevet jokket over tærene mange gange, og på et tidspunkt vil du indse at du ikke skal lade dig narre af andres ynk . og at de selv har stillet sig i de situretioner de er i ,
    og i øvrigt syntes jeg at sådan nogel mennesker er lige til at lukke op og skide i , de udnytter og bedrager ig er manipolerene , og jeg ville bare melde pas på hende og sige at hun må klare sig selv . og at det ikke havede været en fornøjelse at kende hende . 'jeg håber at du kommer dig over den grove udnyttelse der er begået , og held og lykke frem over
    FIFFI J

• #3   6. jun 2011 Puha. Hvis jeg var dig, ville jeg da være helt oppe i det røde felt. Hun er da mega utaknemelig og har åbenbart ingen respekt. En ting er at svigte dig, hvilket sådan set er skidt nok i sig selv, men at svigte både heste og dyrlæge. Altså helt ærligt. Nu må hun godt nok se at få fingeren ud og få betalt de ting, som skal betales. Så må hun skylde banken eller noget, hun har selv skabt problemet. Men hvis jeg var dig ville jeg få hende til at betale de penge og så sige at det var det sidste hun kom til at høre fra dig. Og stop med at sælge hende heste, da hun tydeligvis ikke kan finde ud af at behandle dem ordenligt.

Håber det hele ordner sig.

• #4   6. jun 2011 Hun får bestemt heller ikke lov til at købe mere her. Men det med at få hende til at betale virker håbløst. hun er åbenlyst totalt lige glad. og mest pinligt af alt for hende at hun er altså en "voksen" dame sidst i 30'erne.

• #5   6. jun 2011 Hmm.. Ellers er det vel bare at lade hende være og klare det selv, og så håbe på, at hvis hun ikke betaler vil der komme nogen og få hende til at betale.

• #6   6. jun 2011 problemet er bare at hun er ligeglad med at stå i RKI

• #7   6. jun 2011 Hmm.. Man må da bare håbe hun får sig en lærestreg så!

• #8   6. jun 2011 Jep hun er total ligeglad. Det kan jeg skrive under på for ved godt hvem hun er. Og jeg fatter simpelthen ikke at hun vil være sig selv bekendt.
    Hun er blevet hjulpet i hoved og røv, men det er så den tak i får for det. Har sgu mest ondt af dig M fordi du i den grad er blevet røvrendt af lige netop hende - og ja du ved hvad jeg mener.
    Folk som står i RKI er total ligeglade for der er ikke noget at komme efter, og det beviser hun jo oz med dette her.
    Jeg kan kun tænke mit - og her ved du oz hvad jeg tænker på.

• #9   6. jun 2011 jeg skal lige høre . hvor henne i landet er vi . der er bare for at dumme og naive jeg ikke støder ind i en mere der kan tage måsen på mig . hehe ,

• #10   6. jun 2011 Vi er i Nordjylland så du er vidst sikker ;0)

• #11   6. jun 2011 årh behold hende bare der ovre . men en skam der er sådan nogle mennesker til .

• #12   6. jun 2011 Ja det er jeg bestemt, vi har virkelig gjort ALT for hende. Hvis hun burde være mega flov, men sådan tror jeg desværre bare ikke det hænger sammen sørgeligt nok. Åhh man får bare lyst til at gøre en hel masse ting.... Har så ondt af den kat 3 pony jeg har solgt hende... Og hvor ville jeg sådan ønske at hun fik at føle hvad det er hun gør mod andre mennesker!!!

• #13   6. jun 2011 Ja det er meget en skam.. Ha ha havde eller tænkt på at sende hende over til jer lidt ;0)

• #14   6. jun 2011 nej nej det må du sku ikke . der er så mange djevle her ovre på øen , jylland er meget størrer der er mere plads .

• #15   6. jun 2011 vi kunne lave en ø helt specielt til dem ;0) Så havde vi andre fred ;0)

• #16   6. jun 2011 ja tak . for det er altså deprimerene med alle de egoister der eksistere , nå nok om de tåber . op med humøret og smøg ærmet op . hun kan da rende dig der hvor du er højest når du plukker jordbær .
    manke knus fiffi j

• #17   6. jun 2011 Kan se at du får opbakning nok. SKØNT for hun er en hel idiot.
    Så behøver jeg ikke give min mening tilkende mere - du kender den jo oz ;O)

• #18   6. jun 2011 Ja det er nemlig lige det hun kan... hun skal bestemt ikke henvende sig her mere ;0) Jeg håber at hun læser det her og får en rigtig dårlig smag i munden. havde det nu ikke været fordi at jeg var på filter så havde jeg linket til dette ;0)

• #19   7. jun 2011 det kan jeg da gøre hihihi . altså linke til forumet

Kommentér på:
Jeres mening

Annonce