{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skjule frysemærke til stævne?
  • #3   1. maj 2011 jeg tror ikke der er nogen regler om det - men hvorfor ?

• #4   1. maj 2011 ja det må man gerne.
    jeg kan godt sætte mig ind i hvorfor man vil skjule et frysemærke, men jeg må alligevel indrømme at jeg er stol at dem min ekoldblods heste har når vi er til stævne...
    vi griner hel evejen på vjen hjem af alle de dumme kommentare vi for, mest fordi vi har de røde premier liggende i forruden:-)

• #5   1. maj 2011 <b>Stald MaTo .</b>
    Tak for et ordentlig svar smiley
    - Det er nemlig dét, det er jo ikke altid at de "frysemærkede" får de røde præmier, netop pga de hvide tal på halsen.

• #6   1. maj 2011 En god retfærdig dommer dømmer det program der rides på banen om det så blev redet på et muldyr smiley alt andet er bare ikke ok i mine øjne - så vær i stolte af jeres ridedyr med frysemærkning og vis jer frem på banerne. Vi vil bestemt gerne se på jer. Sikker på at det var en rigtig stor koldblod jeg så i dag, og den kunne da bestemt bevæge sig rundt på en dressurbane og fik da også en rigtig pæn procent.

• #7   1. maj 2011 <b>Findus & Pedersen P</b>
    Dejligt at der findes dommere som dig (det lyder som om du er dommer?), meeeeen .. lad os være ærlige; det er ikke alle der er så "ikke-racediskriminerende" som dig smiley

Min veninde og jeg snakkede om, hvor meget hendes pony evt kunne få til et dressurstævne, hvis den ikke var gul og havde stritman smiley

• #8   1. maj 2011 AM - min datters træner er D-2 dommer og jeg er meget med hende ude og skrive også i dag hvor hun faktisk beundrede den store koldblods fine gang og lethed ved øvelserne, Man udelukkende dømme objektivt på det program man ser rytteren ride og hele equipagens samarbejde og harmoni . ikke om lille karen var så fin at hun havde givet buller lilla glimmer på numsen smiley det sker bare for tit

• #9   1. maj 2011 ©AM .

Kunne ikke være mere enig i det duskriver ^^
    Det er bare langt fra alle dommere der ser på hvordan ponyen egentligt går, men kun ser at den enten er frysemærket på halsen eller at den er gul med stritman..

• #10   1. maj 2011 Men som svar på dit spørgsmål så tror jeg da godt man må dække et frysemærke, kan ikke se hvorfor man ikke må det..

• #11   1. maj 2011 det kunne i al fald være sjovt at prøve, specielt hvis man starter i to klasser, og så kun dækker mærket i den sidste.....

• #12   1. maj 2011 <b>Findus & Pedersen P</b>
    Ja, det gælder også om selv at tage sin hest seriøst - men hvis Lille Karen er et barn, så går det nok lige med glimmer på bagen smiley
    Men jeg synes også der er rigtig mange der "blærer" sig på en forkert måde, hvis man kan sige det. Altså, folk der siger ting som: "WOW! Min TRAVER sprang 60 cm idag - er det ikke flot af en TRAVER?!". Njah, det er vel lige flot, ligemeget hvilken form for hest det er.

• #13   2. maj 2011 <b>Mil-lo aka Charlotte * V.H.'s gypsy horses *</b>
    Men det står jo ikke skrevet på din hest, at dens far er uden papirer og med et dårligt ry - det er jo ikke synligt. Men der er jo ingen der er i tvivl om tavlen, når der kommer en lille gul eller en med hvide tal på banen.

• #14   2. maj 2011 <b>Cecilia S</b>
    Det har såmænd intet med skam at gøre. Det var egentlig for at modbevise visse fordomme.
    - Tænk, hvis man tog sin traver, dækkede dens frysemærke, red et stævne, gjorde frysemærket synligt igen og red igen.. lur mig om der ikke ville være en skæv fordeling af procenter smiley

• #15   2. maj 2011 Kan udmærket følge dig... Dommere skal ikke være racistiske meeeen alligevel er der en del af slagsen(har selv startet tinker)

• #16   2. maj 2011 <b>Cecilia S</b>
    Men mange (RIGTIG MANGE) er så godt redet, at de ligner "almindelig" varmblods heste og det eneste man lige kan genkende dem på, er de hvide tal oppe under manen.

• #17   2. maj 2011 Tror nu de fleste dommere kan kende en traver med eller uden frysemærke - er det forresten ikke snart 10 år siden man stoppede med at frysemærke dem og indførte chipning istedet.

Personligt tror jeg ikke at det flytter noget på karakterne.

Derimod forstår jeg godt at koldblods traveren får gode karaktere, mange af dem har jo ganske udemærkedet gangarter. Det er jo også en helt andet hest at se på i forhold til de almindelige travere man kender herhjemme.

Og nej jeg kan godt lide en traver - som travhest.

• #18   2. maj 2011 At de små pony piger siger noget, kan jeg ikke tage mig af, de kigger også underligt på mig, når jeg siger:
    Jeg ville ønske jeg var knap så høj og bred, så skulle jeg have en fjordhest til fjordheste stævner, og en traver til jagt.

Men dommerne til dressur stævner skal ikke dømme efter det!! De kan dømme ned på en traver, for dens gang, da de ikke takter som heste avlet til ridebrug.
    Der er også dommere der ikke dømmer ned på racer, kender da 2 voksen ryttere, som rider C-stævner med hat, så lidt oppe i sværhedsgraderne, på de små gule, og de rider med placeringer.

• #19   2. maj 2011 Men det sjoveste jeg har oplevet med en af de gule, er hende der vandt hubertusjagten i MJJR i 2009.
    Vi var ude og ride en tur med hende, så skulle vi lige se dem løbe, den løb fra alle hestene, dog ikke nightmare, men ingen kan løbe fra ham.
    kort tid efter kiggede folk sjovt på os, da vi på hubertusjagten, sagde det ville blive den der vandt. Men de var noget imponeret da den vandt med flere hestelængder.

Vi sagde til hende, hun skulle tage med til Århus, på en hubertusjagt. Hele jagten igennem, sad pigerne på de fine sportsponyer og arabere og viskede om hende, hun havde slet ikke lyst til at prøve at ride om kap med em til sidst.
    Så vi måtte tvinge hende med ned til startlinjen.

De andre piger sad her, og grinede højt og pegede fingre af hende. Men de syntes ikke det var så sjovt længere da hun red gennem mål i kort galop, da hun sagtens kunne tage farten af, for hun var langt foran dem.
    De små møgunger sad og tudede fordi de var blevet slået af en fjordhest.
    Det var så fryd, og de gamle mænd, der altid er med på jagter, var flade af grin, det havde redet hele deres jagtsæson, og det var det bedste år ikke at tage til København den dag, for det ville de ikke undvære for noget i verden.

• #20   2. maj 2011 Dem som ikke tror at dommerne dømmer ned på nogle racer har vidst aldrig prøvet at starte på alternative hesteracer(fjord, tinker, traver osv)...
    jeg blev dømt ned i en LC2 TRAV! Det er den klasse hvor det gælder samarbejdet mellem hest og rytter. Min hest gik samlet, afslappet(dog lidt under tempo) og vi red Ingen fejl i programmet! aligevel fik vi 58%! og den der kom ind efter mig var en stor smart Frieser/fuldblod på 176, den trippede igennem skridt programmet, vrinskede flere gange, gik ikke i holdning halvdelen af tiden og rytteren red fejl i programmet, og hun fik 62%!!!!

Ved dog at den dommer er sådan, men ØV en kamel at sluge!

• #21   2. maj 2011 Stald esmann, du skriver din hest gik SAMLET det krav kommer først op i de højere klasser, derfor gik din hest over målet for den klasse du starter, og du må derfor dømmes på at starte for lavt, tror du ikke det har noget at sige???
    Min datter har startet LC programmer på fjordhest og blevet "dømt ned" men det var igen fordi hesten var bedre uddannet, så snart de startede i LA klasserne vandt de, også over alle DV'erne smiley

Lotte

• #22   2. maj 2011 Jeg har det problem med stamtavlen... Jeg har redet i en del klubber efterhånden, og redet traver UDENFOR klubberne, men da det rygtedes at jeg både red traver og haflinger foruden connemaraen i klubben, blev jeg smidt ud. Derefter er jeg kun taget ind i klubber med nød og næppe, og folk er ekstra opmærksomme på hvad jeg kommer med. Der hvor jeg er nu, er der ihvertfald 5 der har traver med sig tit og ofte, men der har jeg ikke lov til at være med til springundervisning, fordi jeg nu rider en frederiksborg med en far der har et dårligt rygte. De er simpelthen bange for hun også springer over barrieren og gennem ruderne som hendes far gjorde det for 10 år siden! Hun går ovenikøbet under øgenavnet "dræberhesten".

• #23   2. maj 2011 Tjaaa.... Der er ihvertfald ikke meget dræberhest over hende.... Jeg har for nyligt været en uge hos det ridende politi, og efter hvad jeg har fortalt om hende, vist billeder og film, mener de at hun ville være bedre politihest end flere af deres, men desværre for lille.... Det synes jeg selv siger lidt om temperamentet!

Og endnu er jeg kun skvattet af en gang, og det var ikke hendes skyld!

og ja, det er stadigvæk "dræberhesten" vi snakker om!

• #24   2. maj 2011 Lotte: Nej det gjorde han nemlig ikke... Han sagde at man ikke kunne se at jeg arbejdede nok med biddet.... Derudover kom han med nogle sjove kommentarer der overhovedet ingen mening gav, og man kunne se at min hest ikke var moden til mere da han var en ung 5års der ikke havde prøvet noget og den var først begyndt at gå stabilt 1 uge før:-) og det vidste dommeren da vi sad og snakkede inden(kender ham fra anden rideklub). Han dømte også en anden tinker ned der startede LC2 og også gik en stabil klasse

• #25   3. maj 2011 Jer der mener at heste ikke bliver dømt ned pga udseende .. det er simpelthen ikke rigtigt. Selvfølgelig er det langt fra alle dommere der er så dårlige og uretfærdige, men der er skam stadig nogen.

- og jo, der er nogle travere, man kun kan genkende på tallene.

• #26   3. maj 2011 <b>Cecilia S</b>
    Oay, men det modbeviser stadig ikke min påstand smiley

• #27   6. maj 2011 jeg springer på min til stævner,
    og har aldrig tænkt mig at gemme den (-:
    mange kan ikke se han er en traver.
    Men til spring sætter jeg ikke håret op, og der kan man stadig ikke se det, da han har håret ned på den side, og den er endda kort (o:
    men startede jeg stævner, ville jeg være ligeglad (o:

• #28   6. maj 2011 <b>Team små smiley LUCKY BEACH!<3 OH YEAR smiley <</b>
    Men man kan heller ikke blive neddømt på racen til springstævner, så der er det jo ligegyldigt smiley

• #29   6. maj 2011 jo springklasser til bedømmelse (-: !
    stil-konkurrence.
    Men som sagt, red jeg dressur, så havde jeg heller ikke gjort det.
    Det er jo at skamme sig over den, ville jeg føle (-:
    Jeg elsker ham som han er, og vil vise ham, er ligeglad med det der frysemærke, så skuffer du dig selv og hesten.
    Tag selvtilliden i dig.
    Og som sagt er det ikke racen der dømmer ned,
    det er dens gang. En travers galop er ikke alle sammen 100 % ren, deres trav, nogle af dem, har heller ikke en ren trav.
    Det er det der bedømmes.
    I galoppen skal den ride opad, ikke nedad som mange gør.

• #30   6. maj 2011 <b>Team små smiley LUCKY BEACH!<3 OH YEAR smiley <</b>
    Nu har jeg efterhånden skrevet det et par gange:
    Nogle travere er så velreddet, at man kun ved det er en traver på de små hvide tal..

T_T

Kommentér på:
Skjule frysemærke til stævne?

Annonce