2.772 visninger
|
Oprettet:
Udklasning dressur ??? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved i distrikt 8 om man bliver udklasset af LD2 når man har fået 3 førstepladser i LD1....jeg er klar over at man så ikke må ride LD1 mere men man må vel gerne fortsætte med LD2 eller hvad ???
Jeg har en datter på 7 år der med en enkelt mere 1.plads er udklasset i LD1 men aldrig har redet LD2 da hun ikke kan overskue 2 programmer og jeg synes ikke hun er klar eller gammel nok til LC1 endnu...
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
mar 2008
Følger: 165 Følgere: 219 Heste: 12 Emner: 247 Svar: 2.920
LD1 : Ekvipager udelukkes af LD1, hvis de
tidligere har været placeret i LD1 eller
højere klasser eller hvis de 3 gange har
opnået 65% eller højere i LD1.
LD2 : Ekvipager udelukkes af LD2, hvis de
tidligere har vundet en LD2 klasse, eller
hvis de tidligere har været placeret i
LD2 3 gange, eller hvis de tidligere har
været placeret i højere klasser.
Resultaterne skal være opnået med
min. 65%
Hvis det er elevstævner så tæller hendes førstepladser ikke som udklasning, men er det klubstævne med bare en enkelt inviteret klub, så gør de.
maj 2007
Ellers er det skidt for så er min datter på 5 år udklasset af LD1 i sit allerførste stævne hvor hun fik en delt 3 plads med sin søster ;o))
maj 2007
Nå men så må de jo igang med at øve LD2....
maj 2006
Følger: 118 Følgere: 140 Heste: 5 Emner: 89 Svar: 837
Men hvis du kigger under Fællesbestemmelser helt nede i bunden er der en OUT.
http://distrikt8.rideklub.dk/
maj 2007
mar 2008
Det er synd for de helt små børn, som udklasses i første start - nogle gange endda bare fordi dommeren vil være lidt flink ved de små...
maj 2007
det er lidt vildt at min datter i en alder af 5 år kan risikere at hun fra sit 3 stævne skal starte LC mod væsentlig ældre og mere erfarne ryttere...jeg mener hun rider altså på en lille 1 mtr.s pony så chancen for succes i LC er jo ikke super stor vel
mar 2008
maj 2007
Der er jo også et mega stort spring i hvad man kan i LC og hvad dem der rider LC kan...også i deres stabilitet til bidet etc...
maj 2007
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
I LD2 er det ikke meget bedre: Vinder hun klassen med 65% 1 gang er hun udklasset med det samme. Vinder hun ikke klassen men placeres 3 x med min 65% er hun også udklasset og skal videre til LC1.
Min egen datter er lidt ældre end din, men startede først med at ride for knap 2 år siden. Nu har hun sin egen pony og skal starte sit første klubstævne på ham. Går ud fra at hun bliver bedømt på lige fod med de store ponyryttere, for her er ingen "lille" pige eller lille pony der henter tullepoint - hun er nemlig en stor og høj pige og syner meget ældre end hendes 11 år.
Det eneste jeg håber for dem er, at de begge får et god oplevelse og får en god kritik der kan arbejdes videre med.
Lizet
maj 2007
Pernille er i øvrigt først startet til ridning for ½ år siden og har redet det halve år på et trækkerhold...først en måned inden stævnet slap trækkeren snoren og Pernille skulle igang selv ;o)) selvfølgelig har hun fået trækketure inden hun startede til ridning men ikke regulært ridning.
Hvad angår Malou på 7 år så har jeg slet ingen problemer med at hun skal starte LD2 nu...hun har startet 4 stævner og har fået placeringer i dem alle (de 3 var interne klubstævner hvor hun høstede 2 førstepladser og 1 anden plads) og så det udvidede hvor hun fik en delt 3 plads med sin søster...hun er 7 år og skal nok klare at komme videre i LD2'en men jeg synes det er tidligt at de små skal konkurrere med rosetrytterne i LC som der jo desværre er rigtig mange af....jeg synes jo personligt ikke det ligner noget at de ryttere der normalt rider La og mere til kan starte en LC blot fordi ponyen er ny....en pony er nu engang så dygtig som sin rytter og selvom de ikke kender så meget til stævnelivet de unge ponyer så formår de dygtige ryttere jo alligevel at ride dem til placeringer gang på gang....jeg synes generelt at de ekvipager der rider i LC på egne heste er alt for dygtige og burde ride langt højere men de synes bare det er så fedt at tage placeringerne fra alle de andre og derfor er der så mange ryttere der mister modet fordi de gang på gang tager til stævne og bliver overhalet af de sædvanlige rosetryttere....
maj 2007
Jeg håber for alle debutanterne at de kommer ud og oplever nogle gode og rare ting på stævnepladserne og at de bare engang imellem kan få lov at få en roset med hjem ;o)) det er nu engang sjovere når man vinder blot engang imellem ;o)
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Jeg mente ikke din datter i den her sammenhæng. Men talte helt generelt om tullepoint til de små ryttere, for det får langt de fleste små piger på de helt små ponyer.
Og kan kun give dig ret i at der ikke er meget at komme efter for debutantrytterne pga. de nye fællesregler og en LA rytter skal efter min mening bestemt heller ikke ride de lave klasser bare fordi det kan lade sig gøre, det er der ingen sport i.
Jeg håber da også for min datter at der kommer en roset med hjem bare en gang i mellem, det holder jo trods alt gejsten oppe. Men vil prøve at holde forventningerne inden i mig selv. Hvordan turen er til daglig kan simpelthen svinge så meget, så bare de får en fin tur rundt på banen bliver jeg glad.
Lizet
maj 2007
Du har ret med gejsten...det er også derfor det er lidt træls at der er så stort et spring fra LD til LC ikke fordi niveauet i en LC generelt er super højt men fordi der er så mange der rider dem for at få høje point i stedet for at starte et højere niveau uden placering ;o)
Der står jo faktisk at en hest/pony ikke skal gå stabilt til bidet etc. i en LC men langt de fleste der starter LC kan jo både versader, schenkelvigninger, øgninger og ikke mindst gå fuldstændig stabilt til bidet... ;o))
Kender godt det med at det svinger enormt meget for de små...den ene dag går det super fantastisk og den næste dag er alt bare noget skidt for dem ,o)) men det er jo nok også det der modner dem hen af vejen ;o)
Herhjemme startede Tulle ugen op til stævnet med at bukke hver eneste gang den kom i trav....da det så var trænet væk efter at have været hårdt i gang fra søndag til torsdag...ja så brillerede den fredag med at være en rigtig lømmel og løbe drønstærkt rundt og tage hovedet mellem benene hele tiden så Malou græd og græd og havde nærmest opgivet...Pernille hun red også om fredagen og snød hver eneste hjørne og ville bare ingenting...så stor var overraskelsen da både pony og begge ryttere gjorde det så godt ;o))
apr 2004
Følger: 60 Følgere: 62 Heste: 17 Emner: 64 Svar: 663
Jeg syntes også det er trist at der ikke er plads til alle i DRF og bestemt heller ikke alle ponyer/heste.
Jeg deltager kun på hyggebasis, men jeg har sammen med min mor et lille shetlandspony stutteri og jeg ville aldrig råde en af ridepigerne til og deltage og hvis de gerne ville så kører jeg gerne men de skal huske på at shetlandsponyer i DRF's øjne er ubrugelige.
Udklasning dressur ???