Pony? .. stævner {{forumTopicSubject}}
Hej.
Hvordan er det nu lige det er? Jeg bliver 15 her om et par uger og et par dage før får jeg min dejlige første pony! (: Han er 4 år og ligger lige omkring de 139-140cm, så han kan jo nå at blive en 1.'er endnu. Jeg har ikke købt ham for at starte stævner, men fordi at det er en stor drøm, og fordi at det skulle være ham, da han er min farfars gamle pony. Jeg er 169cm høj og vejer omkring 50kg. Han er dog bred og kan sagtens bære mig - selvom det måske ser lidt komisk ud! Jeg vil også hovedsageligt træne en masse fra jorden, så sådan er det. Men, når det er sagt, ville jeg faktisk rigtig gerne starte lidt små stævner med ham, hovedsageligt for at få en god oplevelse ud af det, og så han kan lære "kaosset" at kende. Hehe. Han har intet id. Så hvordan er det: Kan jeg starte i små klubstævner som pony uden for konkurrencen hvis han er en to'er? Hvor lang "pony tid" har jeg egnetlig tilbage, hvis han er en 1'er?/2'er?Kan jeg opklasse ham til en hest(ved godt at man ikke kan det hvis han er en to'er) men kan man overhovedet det, når han ikke har ID? og er det jeres erfaring at man godt til de helt små stævner bare kan sige at han er en 1'er og så evt. have et ponyår tilbage?
På forhånd tak(:
aug 2005
Følger: 65 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 57 Svar: 961
Jeg mener godt du kan starte ham til små klubstævner uden ID, jeg har i hvert fald kunne starte Beauty, som intet har
Hvis han er 1'er kan du klasse ham op, men det er ikke altid en god idé. Han skal have en stor gang og et godt løft, for at følge med hestene.
jan 2007
Følger: 439 Følgere: 413 Heste: 6 Emner: 551 Svar: 5.257
maj 2008
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 579
.. mh . du kan ride 2- og 1'er pony, til du fylder 16 og året ud
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 151
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Man må ride sin 13. år ud på en kategori 3
Man må ride sit <b> 16. år </b> ud på en kategori 2
Man må ride sit 16. år ud på en kategori 1.
Jeg er 200% sikker på det.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Og jeg kan godt starte ham uden for konkurrence - og jeg er 20 Og til western, distance og jagt er der ikke regler for alder osv på en pony, så længe det ser harmonisk ud
feb 2014
Følger: 1 Svar: 1
Pony? .. stævner