{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
318 visninger | Oprettet:

stævneklar {{forumTopicSubject}}

nå jeg skal starte stævne her d.1/8 . . .det har jeg aldrig gjort på min egen hest før og kun 1 gang før på rideskole. nå men mine spørgsmål er:

de skal gøre klar men de kan ikke stå i boks om natten og det er tidlig lørdag morgen jeg skal starte nogen der har nogle gode tips hvordan jeg gør og holder dem rene til dagen efter?

er det bedst de bliver redet dagen før eller bedst de får pause den dag? (de er ung heste lige blevet 4 + 5 )

håber i kan hjælpe mig lidt i min bekymring smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stævneklar
  • #1   15. jul 2009 Jeg rider altid mine en meget let tur dagen inden hvor de lige bliver løsgjort og får rørt sig ebn smugle, jeg plejer at give dem min 1 og gerne 21 fridage i ugen op til. fx mandag og tirsdag eller tirsdag og onsdag.. også en undervisningstime en gang i ugen og en let tur fredag.

hmm, jeg synes du skal flette, vaske hale osv dagen før. også må du rette fletningerne og børste dn på selve dagen,

jeg plejer at flette osv inden vi tager afsted eller mens vi står ved traileren, men det er som regl ogs først senere hen på dagen mine klasser går (La dressur). så så har jeg jo god tid.

Jeg har hørt en nylonstrømpe holder godt på fletninger hvis man trækker dem over halsen på hesten, men har aldrig gjort det selv.

med hensyn til halen, kan du evt flette hele halen i store fletninger dagen før så bliver den ikke så beskidt og den bøljer så flot på selve dagen smiley

Bare husk den skal være tør, ellers elsker mine først at trille smiley

Håber du kan buge lidt af det og held og lykke :9

hilsen Louise

• #2   15. jul 2009 Jeg ville nok vaske hesten dagen før og lade den tørre inden den kommer ud igen.. Så er det bare at børste den over lødag.. Jeg ville dog vente med at flette til lørdag, så fletningerne godt kan gå hen og blive grimme, hvis de lige får en rulle tur ude på folden og det er så ærgeligt, når man har stået og brugt tid på at flette.

Men hensyn til ridning eller fri dagen før, så er det meget op til, hvilken hest man har.. Jeg rider altid dagen før et stævne og rider som jeg plejer..

• #3   15. jul 2009 Cask den lørdag, og put showshine på den (dog ikke i sadellejet, for så glider sadlen!). Så er skidtet nemmere at få af næste morgen. Ellers må du jo bare gnubbe den ren, eller pletvaske, hvis den har fået grønne pletter ;o)
    Og flet først om lørdagen

Jeg rider altid før et stævne. Jeg rider kun en halvt time, men jeg rider den lang og dyb, så den er løsgjort og smidig til dagen efter :b
    Held og lykke :b

• #4   15. jul 2009 *Vask

• #5   15. jul 2009 Ja, her gør jeg noget der er lidt mpdsat jer andre: Jeg red hende godt igennem dvs lidt hårdere end jeg plejer. Men min gamle pony havde også en god energi og narturlig fremaddrift, derfor var det ikke nødvendigt at lade op :). Det går meget an på hesten hvordan den skal rides dagen før, for at gå optimalt

• #6   15. jul 2009 okay tak for jeres råd. tror jeg vasker og fletter dagen før så ser jeg hvor slemt det er på selve dagen ;/ . . .
    ang. ridning ja så er min Pinto ok nem at ride med det samme men derimod er min frieser stædig og kan tage længe inden han gider slappe af og gå pænt ned ;/ . . . 2 vidt forskellige heste smiley

Kommentér på:
stævneklar

Annonce