{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Palominoer på det østjyske fællesskue {{forumTopicSubject}}

Hej alle palomino ejere.

Så er der nyt i gære. Det er bleve vedtaget at palominoer må stille i en slags race kategor for sig selv på det østjyske fællesskue.

Der gælder de regler som normalt gælder ved dyreskuer - altså de regler som din hestes avlsforening sitere. I denne omgange er det PSA der vedtager reglerne.

Hvis det lyder som noget for dig og din palomino kna du læse list mere om det her:
(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Palominoer på det østjyske fællesskue
  • #1   23. apr 2009 Hvad med vallaker, hvad er kravet for dem (hvis de ikke er kårede)?
    Det handler om Maracash på min profil smiley

• #2   23. apr 2009 TeamRORK•Trine&Maracash• - Ludoman ?

Ja jeg må være ærlig og sige jeg ikke ved ret meget om dyrskuer i det hele taget. Men dette er reglerne for det østjydste fællesskue:

For alle heste/ponyer skal der foreligge en stamtavle, som afstamningsmæssigt er godkendt af den
    pågældende avlsretning.

Knabstruppere uden afstamningsoplysninger kan udstilles, såfremt dyret er kåret.

Hingste, 3 år og derover, skal være avlsgodkendte eller kåret til avl af den pågældende avlsretning,
    der skal være tilsluttet Landsudvalget for Heste. Hingsten skal være på den pågældende avlsretnings
    hingsteliste på Landskontoret for Heste.

Der kan udstilles hingste på 1 år og derover (kopi af stamtavle vedlægges
    indmeldelsesskemaet.
    Hingste på 3 år og derover skal være godkendt til avl af det pågældende avlsforbund.
    Der kan udstilles hopper på 1 år og derover og såvel føl- som goldhopper.
    Der kan udstilles 2 års- og ældre vallakker, hvis de opfylder reglerne for afstamning.
    Vallakkerne vil blive bedømt som øvrige udstillede heste/ponyer.

• #3   23. apr 2009 TeamRORK•Trine&Maracash• - Ludoman ?

Men har har jo farven, og fuld afstamning, så han burde måtte stilles... ville ringe til formanden for PSA og tage en snak med hende - hun kan fortælle dig nærmere om de regler de har, for reglerne til selve dyrskuet, med papir osv overholder han, så det er mere med PSA reglerne jeg er i tvivl =)

• #4   23. apr 2009 Hvis du mangler hjælp til basse drengen , er jeg til fuld rådighed (: Vil meget gerne med ned og vise ham frem (:

Kommentér på:
Palominoer på det østjyske fællesskue

Annonce