{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

bliver vi klar til LB1 på 3 uger? {{forumTopicSubject}}

ja puha lige pludselig begynder jeg at tvivle smiley

er meldt til min debut i LB1 her d. 1 november... men pludselig får jeg nerver på, og begynder at tvivle på om vi bliver klar (så klar, at vi i hvertfald ikke bliver pauseklovne)..

schenkelvigningerne for højre ben ligger der bare.. dem er hun super til... dem for venstre hænger noget (pga ridefejl fra min side, som er ved at blive rettet)... men de blev bedre idag...

trav øgninger kan hun ikke rigtig (jo godt øge tempoet, men ikke lave flotte øgninger).. plus galop øgningerne, kan hun finde på at rende lidt skævt.....

hvorfor er jeg pludselig kommet i tvivl???

havde egentlig gjort mig det klart, at jeg ville starte den for at prøve noget mere udfordring... men hvorfor får jeg nu pludseilg nerver på?

har aldrig døjet med nerver når jeg har startet dressur...

er det fordi jeg nu er begyndt at tage dressuren seriøst, og faktisk nyde dressuren, og gerne vil vise, at min hest godt kan????

jeg har redet alle LC programmerne til over 60%, og fået placering...

http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=90494

hvad tænker i når i ser videoen?? (hvis i lige ser bort fra hendes "tøjlehalthed"... hvilket stortset er væk nu)

tror i vi kunne blive klar?? (ved godt de problemer jeg beskriver ikke er med i videoen... men mere sådan "samlings mæssigt")..

for hvis jeg laver røv dårlige øvelser i dem vi ikke er stærke i, kunne man jo måske hente lidt, ved at ride præcis i de andre ting

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bliver vi klar til LB1 på 3 uger?
  • #2   13. okt 2008 Jeg tror nok i skal blive klar, hvis i ligger over de 60% i lc'erne er det nok os på tide, at begynde at tænke på at bevæge sig en smule længere op.. og med lb1 som start kan det da heller ikke gå galt ?? ..
    og når det er jeres første lb, behøver den jo heller ikke at være fejlfri.. der er plads til de små fejl, der bliver rettet til næste gang i starter lb smiley

• #3   13. okt 2008 Kigger lige..

Anita W

• #4   13. okt 2008 det er nok bare det jeg "forventer" af en "øgning".. det er sådan en fiiiin en :-S

det er da noget underligt noget, at jeg begynder at blive nervøs for at starte dressur? har jeg aldrig gjort??

men inden isabellas skade tog jeg jo heller ikke rigtig dressuren seriøst... det gør jeg nu.. og jeg nyder dressuren

• #6   13. okt 2008 okay så hvis hesten er nogenlunde stabil i alle 3 gangarter, gør det ikke så meget med øgningerne???

kan heller ikke beslutte mig til om jeg skal ride trav øgningerne i nedsidning eller letridning....

hun øger mere i let ridning, men bliver lidt utrolig fortil... mens hun i nedsidning ikke øger så meget (med forbenene, men hun kommer godt med), men er mere stabil, fordi jeg formår at give hende en bedre og mere stabil støtte i nedsidning

• #8   13. okt 2008 okay smiley

målet er lidt at jeg gerne vil kunne have hende i en rolig, men god arbejds trav (hvor hun ikke hakker på biddet)... for så bliver det jo nemmere at lave en "øgning"... det samme med galoppen.... hun er ved at blive helt SUPER SUPER i galoppen....

men pt skal der bare rides ret meget frem, for at forebygge hendes hakken på biddet...

det kommer fordi hun ikke respektere min højre schenkel.... så det arbejdes der på

• #9   13. okt 2008 det er kun i trav der rides frem lige nu smiley

galoppen kan jeg ride rundt på 10 meter volter.. og ride kontra rundt på stor volte osv smiley

• #10   13. okt 2008 Hej

Jeg syndes du er klar, men kan anbefale dig korte dine tøjler en smule op, og samtidig, ride lidt mere bagfra, ellers ser det godt ud, at støtte lidt mere på tøjlen og ride mere bagpart, kan stoppe den smule tøjlehalt den er, ellers en lækker hyp.

Anita W

• #11   13. okt 2008 anita - takker smiley

er ved at forsøge at korte tøjlerne lidt... er bare så bange for at få urolige hænder, og komme til at hive hende i munden :-S

men der er jo ikke andet at gøre end at springe ud i det smiley

og så sørge for at komme til undervisning et par gange inden stævnet smiley

hvis ikke andet, så bliver vi da en oplevelse rigere, og finder ud af om vi er klar til det eller ej ha ha

• #12   13. okt 2008 Det er dejligt at se så stabil en hest fortil :0)

Jeg er dommer og træner og vil gerne give dig et par råd.

For det første kort dine tøjler lidt op og rid noget mere bagfra og frem til hånden. Så skal du huske dine halve parader, dem ser jeg INGEN af i dit program her, På den måde vil du få en hest der er lidt mere spændende at se på og en halv parade i et hjørne inden en øgning giver bare en HELT anden øgning :0)

Men som de andre siger forventes der jo ikke det helt store i en LB1 øgning, bare skridtene forøges lidt, skal der ikke så meget mere til, hellere lidt for lidt end taktfejl.

Dine galopanspring må også gerne være lidt mere gennemsprungne, det opnår du også med en halv parade inden anspringet.

Du kan sagtens ride LB1, held og lykke

• #13   13. okt 2008 Robin har gået 72 % i en LB2 og han øger heller ikke fantastisk så i kan sagtens :-))))

• #14   13. okt 2008 tak for jeres svar alle sammen smiley

arbejder til dagligt på at hun får det sug på tøjlen.... og så arbejdes der meget på at jeg lære at bruge de halve parader, og at hun begynder at acceptere og respektere min højre schenkel smiley

tak for alle jeres gode råd og vejledning smiley

nu tror jeg pludselig godt vi kan alligevel smiley

jeg er endda blevet så seriøs at jeg har været ude og købe en plastron og en fin nål til at sætte der i hahaha

• #15   13. okt 2008 glæder mig til at høre hvordan det går med jeres debut :-)))))

• #16   13. okt 2008 Smiler, ja så kan det ikke gå galt med plastron og nål ;0)

• #17   13. okt 2008 He he, nej med udstyret i orden, burde det ikke gå helt galt, prøv, gør dit bedste, så kan du ikke gøre mere, det siger jeg til mine børn.
    Skulle du få fejl, jamen så ved du jo, hvad du skal arbejde på, ikke??
    Held og lykke, håber du skriver hvordan det gik..

Anita W

• #18   13. okt 2008 Det er bare at prøve og gøre det bedste i kan. Øvelse gør jo mester skal man huske på.

Jeg har flere gang prøvet at age en klasse hvor jeg var lidt usikkere på om vi var klar. Det er så gået rigtig godt.

Pøj pøj med jeres debut smiley

• #19   13. okt 2008 I lb1 er det bare trav med forøget skridtlængde.

• #20   13. okt 2008 jamen jeg skal da nok fortælle hele HG hvordan det er gået når den dag kommer smiley

tak for alle jeres råd og støttende ord he he

Kommentér på:
bliver vi klar til LB1 på 3 uger?

Annonce