Hvad skal til for at starte stævner? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har nu ledt og ledt på diverse sider men syntes jeg mangler nogle konkrete svar på hvad det enlig kræver at starte stævner.
Skal man nødvendigvis have de tre kurser
Klar parat start
Ryttermærke 3 og 4
OG have licens?
Nu er jeg total ny i det med stævne verden, hvilket min hest også er, så ingen planer om at skulle starte højre end klubstævner de næste i hvert fald 2 år.
Jeg er klar over min hest skal være registret som konkurrence hest i passet, hvilket jeg går ud fra kræver at det sendes ind, så det skal der lige styr på, han er passet med vacciner,
Så det er vel enlig bare mig som rytter jeg ikke helt kan finde ud af hvad jeg skal have på plads af papir.
Derudover kan jeg ikke finde ud af det med distriks numre, hvilke numre der høre til hvor, jeg mangler ligesom en form for tabel oversigt, så hvis nogle er en haj til distriks numre vil jeg gerne be om hjælp til at skrive en fin tabel over disse.
Kort og godt mangler jeg en to do liste der skal være styr på før jeg kankomme igang med starte stævner
Til jer der bare henviser til drf så spar jer, har printet alle bestemmelser ud fra dem, så kan ikke bruge en henvisning til noget.
Til jer der har tid og lyst til at hjælpe en nybegynder stævnerytter i gang, modtages hjælpen med kyshånd
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
Hesten skal registreres konkurrence hest, og du skal have ryttermærke 3 og 4, samt klar, parat, start for at starte C stævner
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Til d stævner skal du være medlem af en klub og hesten skal være regelmæssigt vaccineret. Mere kræver det ikke.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
https://www.rideforbund.dk/~/media/rideforbund/Om%20DRF/Distrikter%20-%20skal%20flyttes%20til%20org/distrikter.ashx?w=284&h=325&as=1
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
A= Internationale stævner
B= Landsstævner
C= Distriktstævner
D= Klubstævner
E= Interne klubstævner (Kun få klubber er inviteret)
Til A,B og C stævner skal du have licens, men til D og E stævner er det ikke nødvendigt. Der skal du blot være medlem af en klub under Dansk Rideforbund.
For hestens vedkommende: Til D og E stævner er det kun nødvendigt at oprette hesten på DRF Go som er ganske gratis, og så skal vaccinationerne selvfølgelig være i orden.
Til C stævner og opefter skal hesten registreres som konkurrencehest, hvilket du også kan gøre på DRF Go, men det er jo ikke nødvendigt for dig endnu.
MHT distrikter kan du se på billedet hvordan landet er delt ind i de forskellige distrikter.
Har du flere spørgsmål så er du velkommen til at skive
sep 2011
Følger: 71 Følgere: 51 Heste: 11 Emner: 166 Svar: 668
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
i dressur er der frit valg i alle klasser med mindre der står andet.
i spring skal man dog kvalificere sig ved fejlfrie runder når man vil højere end lb
Hvad skal til for at starte stævner?