889 visninger
|
Oprettet:
Krav til stævne {{forumTopicSubject}}
Halløj d'damer og herre.
Sagen er sådan, at jeg inderligt har fået lysten til at prøve at starte stævne, for første gang i mit liv.
D. 29/30 oktober er der D-stævne på den lokale rideklub.
- Hvilke krav er der til rytter, for at starte D-stævne?(ryttermærker o.l)
- Når hesten er 143, men jeg er 18, så skal jeg starte for hest ikke? Skal hesten være målt op?
- Er det unfair at jeg starter en LD1/LD2?
- Er en LD1 eller LD2 nemmest?
Tusinde tak for hjælpen (Y)
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Du skal melde Musti til som hest. Hun skal ikke måles op.
Om det er unfair at starte kommer jo an på hvor langt I er. Min part som er begyndt at arbejde med samling i trav starter LD, da de ikke har ordentlig styr på galoppen endnu og min pony kigger meget når det er længe siden hun har været ude og starte.
LD1 er den nemmeste. LD2 skulle man tro en fuld mand havde lavet. Men jo det er de nemmeste.
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
Hvilke krav er der til udstyr? Når det er D stævne skal jeg så have det rigtige stævneudstyr? Forstår ikke helt reglementet...
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Mener at det er okay med hvide eller off-white bukser og en sort trøje, men det er lang tid siden jeg har startet stævner selv.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Der står ALT du skal vide omkring krav af udstyr osv..
okt 2009
Følger: 84 Følgere: 82 Heste: 8 Svar: 34
Du skal starte heste klasser ja, fordi du er 18 år.
Alt efter hvad hesten er bedst til og kan, skal du vælge klasse det er det samme niveau.
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Men for nu at starte med hesten, så skal den have et hovedtøj med næsebånd og en sadel.
Rytter skal have en godkendt ridehjelm, et par støvler, et par hvide eller sandfarvede ridebukser og en sort eller mørkeblå jakke eller trøje (gerne med en hvid skjorte eller polo indenunder) og et par handsker, som er hvide eller samme farve som trøjen.
Færdig slut.
I øvrigt skal hesten være behørigt vaccineret og rytter skal være medlem af en rideklub under DRF.
Krav til stævne