Senest ændre tidsplan til stævne? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til stævne i dag, men jeg er VIRKELIG ærgelig over, at se hvordan denne klub har håndteret mine starttider. Jeg har ikke henvendt mig til dem, fordi jeg har indtryk af, at de fleste klubber gør sådan, at alle ekvipager har så lidt vente tid som mulig.
Jeg skal starte LA1 og 2, og det er der også en del andre der skal, så allerede der kommer der jo en naturlig ventetid. Men de ryttere som der skal ride EFTER mig i LA1 skal også ride FØR mig i LA2!
Jeg er så ærgerlig over det, 2 timers ventetid.. Som jeg mener, er fuldstændig unødvendig, da der er intet mindre end 5 ryttere (!!), som de har lagt efter mig i LA1 og før mig i LA2.. Så hvis man går ud fra at hvert program tager 5 min., så kunne jeg spare 25 minutter, hvis jeg enten kunne lagt efter dem i LA1 eller før dem i LA2.
Og hende før mig skal kun ride LA2..
Og så er der også to der skal lidt efter mig i LA1, som kun skal ride LA1..
Det er ikke fordi jeg ikke selv gider vente (det kan jo måske blive nød til, hvis man ligger til placering), det er mere for Primula's skyld, da vi ellers har en ventetid på 2 timer imellem vores starter..
Er det værd at henvende sig og høre om jeg kan blive rykket lidt på? De lagde først de endelig starttider ud i går kl. 20, og da jeg ikke havde nogen specielle ønsker, tænkte jeg, at det var unødvendigt at henvende mig inden stævnet, da jeg mener, at det er ret almindeligt, at man lægger starterne, så hver rytter har så lidt ventetid som muligt..
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 127
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
Du vil gerne at starterne ligger så tæt som muligt, det vil jeg på mange måder også når jeg starter, men samtidig vil jeg hellere have 2 timers mellemrum end fx 1 time. Med 2 timer mellem starterne kan man nå at skridte hesten lidt af, få trensen af den og sat den i trailer til en lille pause, måske kan den få lidt vand osv. Hvor man med 1 time mellem to starter har for lang tid til at kunne ride videre uden at hesten bliver træt og i underkanten tid til at kunne sætte den væk lidt.
Har de, til dit stævne kigget på tider kan det jo være det de så har kigget på, at dem som rider efter dig i LA1 og før dig i LA2 har kort tid så de ikke får et træls mellem rum og at dig og evt. andre som så rider tidligt i den første klasse og sent i den anden får så lang tid at man har en reel pause.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
Og nej som stævne arrangør sidder man ikke og holder øje med hvor lang tid den enkelte rytter har, det tager rigtig rigtig lang tid at lave et stævne så den slags holder man ikke øje med
jul 2008
Følger: 46 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 298
Til andre stævner oplever jeg ofte, at starttiderne bliver lavet, så hver rytter har så lidt ventetid som muligt, medmindre andet er ønsket. En anden gang må jeg bare sørge at skrive til arrangørene, at jeg ønsker så lidt ventetid som muligt.
Jeg synes bare det er så ærgerligt, at skulle vente 2 timer, når andre rytter som skal starte de to samme klasser som mig, kun har 1 time
sep 2004
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 488
Men de fleste klubber er rigtig flinke til at rykke en hvis man henvender sig før de endelige starttider er lavet.
jul 2008
jul 2008
feb 2011
Følger: 310 Følgere: 291 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 225
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Man kan ikke gøre alle tilfredse, sådan er det bare -hvis alle ryttere skulle have den perfekte tid mellem klasser, ville sådan et stævne blive et mareridt at planlægge.
Og en time til stævnepladsen er da ikke galt -og hvordan har det i øvrigt indflydelse på starttider? Det er da stadig en relativ kort dag, sammenlignet med vores stævner som tager fra ca. 9-16 (når det er en-dags). Og her har hesten i øvrigt også et par timers ventetid i traileren undervejs. Hvemend det var der skrev at det ikke var at tage hensyn til hesten at der var 2 timer mellem klasser -hvorfor?
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Det har aldrig været noget problem.
Har man glemt det - ja så må man håbe de kan lave om på det, hvis man spørger. Det kan de ofte til klubstævner, men jeg har ikke oplevet det til distriktsstævner.
Mvh Charlotte
jul 2008
Michelle W - Beklager men det eneste jeg får ud af din kommentar, er egentlig bare, at du ønsker at diskutere, hvilket slet ikke var min intention med dette forum, men okay så: Da jeg er så heldig, at min far kører os, så er det altså også lige så meget for hans skyld, da han naturligvis gerne vil vente en time mindre, hvis det er muligt - hvilket det jo heldigvis blev Jeg ved ikke om du er dressur rytter, men med en hest der ikke er særlig stævnevant, så er så lidt ventetid som muligt bestemt at foretrække, så hun ikke går og stresser imellem klasserne, og at hun stadig har krudt til den næste klasse.. Det ville hun også have haft selvom ventetid havde været to timer, men det er stadig lang tid, for en hest der ikke er vant til det.
Charlotte M - Det her var kun et klubstævne, men de var stadig ikke til at forhandle med, så jeg var heldig, at der kom et afbud.. Jeg tror, at det er en forholdsvis stor/populær rideklub, så måske det har noget at sige, ift. at stævneproceduren er ligesom, hvis det var et distriktstævne?
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Og det var heldigt de kunne flytte dig frem - dejligt for både dig og hele klassens afvikling, normalt ville man jo bare skulle holde pause, når en rytter ikke dukker op.
Og jeps, hvis det er et stort stævne, selv på klubplan, så har stævneplanlæggerne sikkert nok at gøre, så de kører proceduren som vanlig.
Mvh Charlotte
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 318
Pointe: Jeg er sikker på stævnearrangørerne gør deres bedste, og hvis det er et problem for dig en dag, tager de fleste hensyn hvis du skriver det i bemærkninger når du melder til
jul 2008
Stævnet gik fint trods en lidt dårlig periode med mangel på ordentlige træningsforhold.. MSR har en skov bagved, så vi fik skridtet lidt rundt der, mens vi ventede, og jeg tror Primula nød at komme lidt væk fra stævnet
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 318
Senest ændre tidsplan til stævne?