960 visninger
|
Oprettet:
C stævne forskel fra D stævne? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg er lidt i tvivl eller ikke helt klar på forskellen mellem uvd. klubstævne og Distrikt stævne?
Jeg ved godt at C stævne bliver registreret, men hvad ellers er forskelligt i forhold til D stævne? - på forhånd tak
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Jeg kender mange ryttere som rider C-stævner - ja endda også nogle der har redet B-stævner - og de rider da også D-stævner nogle gange Ikke nødvendigvis med den samme hest/pony som de rider C-stævner med, men de kan som ryttere sagtens ride D-stævner Min dyrlæge/underviser har redet en del B-stævner tidligere, og har også redet junior DM, men hendes unghest er da kommet med til nogle D-stævner her sidste år, da han ikke helt var klar til C-stævnerne
Du kan ikke komme til et sådan punkt, at du ikke må starte D-stævner, for der er jo også de højere klasser til D-stævner Jeg har da set MB klasser til D-stævner bl.a.
Så det er ikke de "bedre" ryttere som ikke må starte D-stævner som rider C-stævner
C-stævner:
Omtales som distriktsstævner, og er åbne for alle rideklubber i
landet. Udskrives typisk med enten spring eller dressur og til
enten pony eller hest. Klasserne begynder ved sværhedsgrad 1. Der kræves rytterlicens til rytteren samt ryttermærke 3, 4 og klar, parat, start kursus, og konkurrenceregistrering til pony/hest og ponyer skal være officielt målt.
D-stævner:
Omtales som udvidet klubstævner, og der skal inviteres minimum
10 klubber fra distriktet. Udskrives typisk med spring og dressur
for både pony og hest. Klasserne begynder ved sværhedsgrad 0. OUT-systemet er gældende. Ryttere over 16 år må gerne starte i hesteklasser på hhv. kat 1 og kat 2 pony, så længe ekvipagen ser harmonisk ud. Det kræves medlemskab af en klub under DRF til rytteren og pas samt gyldigt vaccinationskort til hest/pony.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Til gengæld er det ofte steder med bedre ridehaller/-baner, og der er oftest bedre styr på tingene.
Men det er så mere hyggeligt til d-stævner.
Jeg rider både d-/c-stævner. La klasserne til c-stævner, og er så lige startet på d-plan i mb0, for at øve os lidt i fred og ro, før vi skal ud på c-plan.
Mvh Charlotte
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
feb 2014
Følger: 31 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 135
C stævne forskel fra D stævne?