{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C stævne forskel fra D stævne?
  • #2   31. jan 2016 Argh Signe, det kan man ikke helt sige smiley

Jeg kender mange ryttere som rider C-stævner - ja endda også nogle der har redet B-stævner - og de rider da også D-stævner nogle gange smiley Ikke nødvendigvis med den samme hest/pony som de rider C-stævner med, men de kan som ryttere sagtens ride D-stævner smiley Min dyrlæge/underviser har redet en del B-stævner tidligere, og har også redet junior DM, men hendes unghest er da kommet med til nogle D-stævner her sidste år, da han ikke helt var klar til C-stævnerne smiley

Du kan ikke komme til et sådan punkt, at du ikke må starte D-stævner, for der er jo også de højere klasser til D-stævner smiley Jeg har da set MB klasser til D-stævner bl.a.
    Så det er ikke de "bedre" ryttere som ikke må starte D-stævner som rider C-stævner smiley

C-stævner:
    Omtales som distriktsstævner, og er åbne for alle rideklubber i
    landet. Udskrives typisk med enten spring eller dressur og til
    enten pony eller hest. Klasserne begynder ved sværhedsgrad 1. Der kræves rytterlicens til rytteren samt ryttermærke 3, 4 og klar, parat, start kursus, og konkurrenceregistrering til pony/hest og ponyer skal være officielt målt.

D-stævner:
    Omtales som udvidet klubstævner, og der skal inviteres minimum
    10 klubber fra distriktet. Udskrives typisk med spring og dressur
    for både pony og hest. Klasserne begynder ved sværhedsgrad 0. OUT-systemet er gældende. Ryttere over 16 år må gerne starte i hesteklasser på hhv. kat 1 og kat 2 pony, så længe ekvipagen ser harmonisk ud. Det kræves medlemskab af en klub under DRF til rytteren og pas samt gyldigt vaccinationskort til hest/pony.

• #3   31. jan 2016 Konkurrencen/konkurrenterne er en del hårdere til c-stævne - super lækre heste, rutinerede stævneryttere og så de profesionelle ryttere. Dommerne dømmer også hårdere er min oplevelse. Samtidig er der oftest heller ikke muligt at tage særlig meget hensyn til fx unge heste - til d-stævner får man tid til at ride rundt og kigge lidt på tingene, til C-stævner fløjtets der ofte start lige efter du er kommet ind på banen, således at du kun har 45 sek til at lige komme lidt rundt.

Til gengæld er det ofte steder med bedre ridehaller/-baner, og der er oftest bedre styr på tingene.
    Men det er så mere hyggeligt til d-stævner.

Jeg rider både d-/c-stævner. La klasserne til c-stævner, og er så lige startet på d-plan i mb0, for at øve os lidt i fred og ro, før vi skal ud på c-plan.

Mvh Charlotte

• #4   31. jan 2016 OUT reglerne er ikke gældende til C-stævner...hvilket betyder at konkurrencen kan være ret hård fordi der rides om penge og mange desværre vælger at ride i klasser de forlængst er udklasset af på D plan smiley

• #5   31. jan 2016 Okay tusind tak allesammen

Kommentér på:
C stævne forskel fra D stævne?

Annonce