{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

første stævne? c-stævne? {{forumTopicSubject}}

hej alle HG`er

jeg skal starte mit aller første stævne om noget tid, så jeg vil gerne vide om jeg må starte c-stævne som det aller første, uden at have kvalificeret mig? jeg vil gerne vide det helt fra bunden, altså om jeg først skal tage ryttermærker, gennem kvalifikationer, starte d-stævner eller noget andet, før jeg starter første stævne, evt. c-stævne?

håber i kan hjælpe mig, da jeg er ret uvidende på dette punkt
hold en pæn tone - TAK
tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første stævne? c-stævne?
  • #1   29. dec 2015 Du må gerne starte D-stævner. Men du skal tage "klar, parat, start" og ryttermærke 3 & 4 før du må starte C-stævner. smiley
    - du kan læse lidt om det her smiley

Håber jeg kunne svare på dit spørgsmål smiley

profilbillede
  • #2   29. dec 2015 Du skal ikke kvalificere dig til C-stævner.. Der skal du blot tage ryttermærke 3 og 4, samt Klar parat start prøven.. Og så skal din hest konkurrenceregistreres, samt måles hvis det er en pony..

Men der er ikke regler for hvilke klasser man skal have startet før inden man starter C-stævner..

• #3   30. dec 2015 Hvis du starter i spring, udskrives der til nogle C-stævner nogle gange LD'er og LC'er som D-klasser, og du må derfor starte disse klasser på samme vilkår som til D-stævner, og hvis du blot rider klubklasserne til et C-stævne, behøver du hverken licens eller en hest der er konkurrenceregisteret, så skal din hest blot være vaccineret og du skal være medlem af en klub under DRF.

Men ellers, som de andre siger - for at starte C-klasser skal du blot have ryttermærke 3 og 4 + klar, parat, start kursuset, din hest skal være konkurrenceregisteret, ponymålt af DRF hvis det er en pony, vaccineret, og du skal være medlem af en klub under DRF, på de samme vilkår til til D-stævner.

Held og lykke med det hele smiley

• #4   30. dec 2015 For at starte C stævner skal du have ryttermærke 3 og 4 + Klar parat start, desuden skal du betale licens og vis du har en pony skal den være officielt målt smiley

• #5   30. dec 2015 Det passer det de andre har skrevet smiley
    For at starte c-stævner skal du også have rytterlicens og konkurrencepas til din hest. Derudover er der ingen kvalifikationer, først ved b-stævner hvor du skal ride en LA6 til 65 to gange eller 67 en gang.

d-stævner startes indenfor dit distrekt, og her skal du bare være medlem af en klub, og hesten skal have vaccinacioner iorden smiley

• #6   30. dec 2015 Et godt råd...få dig lidt stævneerfaring på D plan inden du vover dig ud på C plan smiley der er mange ting man skal lære omkring stævner og det er måske lidt rarere når man er på D plan. Her risikerer du heller ikke helt på samme måde at ride mod nogle som forlængst burde være gået videre til højere klasser....på C plan findes der ikke OUT regler og der er altså en del ryttere som ikke helt har fattet pointen i at ride de klasser der passer til deres niveau, tit rider de alt for nemme klasser fordi der er penge præmier og det kan godt give nye C ryttere lidt af et kulturchok smiley

• #7   30. dec 2015 Enig med Mette - det er godt med lidt stævnerutine på D-plan først. smiley

Generelt plejer de at være søde ude på klubplan til at hjælpe og give god tid, hvis hesten/rytteren bliver nervøs ect. Ved C-stævner der er der ingen "nåde" smiley

Til C-stævner rider man så også mod "de gode", i de små klasser i dressur LA, der kommer alle de herrelækre championatsheste/salgsungheste. Og man rider op mod berider og prof ryttere, der kun rider som deres arbejde. Det gør så også, at det har betydet mere for mig at få en placering på c-plan, end at få det på klubplan.

Det samme gælder i spring - men i spring ved jeg at der er mange som foretrækker at starte deres ungheste på c-plan i lc-lb'er, fordi de oplever at baneforhold og baneopbygning er bedre end ved de fleste klubstævner.

Og så et helt andet råd - tilbyd at være hjælper til et stævne i din klub. Jeg er dressurrytter, og tilbyder altid at sidde som skriver i de højeste hesteklasser til stævne. På den måde lærer jeg en masse. Og er du til spring, så skal der jo også være både skriver i dommerhuset og hjælpere på banen.
    Din klub vil elske at få hjælp - og det er SÅ lærerigt at gøre.

Mvh Charlotte

Kommentér på:
første stævne? c-stævne?

Annonce