931 visninger
|
Oprettet:
første stævne? c-stævne? {{forumTopicSubject}}
hej alle HG`er
jeg skal starte mit aller første stævne om noget tid, så jeg vil gerne vide om jeg må starte c-stævne som det aller første, uden at have kvalificeret mig? jeg vil gerne vide det helt fra bunden, altså om jeg først skal tage ryttermærker, gennem kvalifikationer, starte d-stævner eller noget andet, før jeg starter første stævne, evt. c-stævne?
håber i kan hjælpe mig, da jeg er ret uvidende på dette punkt
hold en pæn tone - TAK
tak på forhånd
mar 2013
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 6 Emner: 1 Svar: 3
- du kan læse lidt om det her
Håber jeg kunne svare på dit spørgsmål
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Men der er ikke regler for hvilke klasser man skal have startet før inden man starter C-stævner..
mar 2009
Følger: 1729 Følgere: 533 Heste: 8 Emner: 201 Svar: 3.021
Men ellers, som de andre siger - for at starte C-klasser skal du blot have ryttermærke 3 og 4 + klar, parat, start kursuset, din hest skal være konkurrenceregisteret, ponymålt af DRF hvis det er en pony, vaccineret, og du skal være medlem af en klub under DRF, på de samme vilkår til til D-stævner.
Held og lykke med det hele
jun 2012
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 108 Svar: 656
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
For at starte c-stævner skal du også have rytterlicens og konkurrencepas til din hest. Derudover er der ingen kvalifikationer, først ved b-stævner hvor du skal ride en LA6 til 65 to gange eller 67 en gang.
d-stævner startes indenfor dit distrekt, og her skal du bare være medlem af en klub, og hesten skal have vaccinacioner iorden
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Generelt plejer de at være søde ude på klubplan til at hjælpe og give god tid, hvis hesten/rytteren bliver nervøs ect. Ved C-stævner der er der ingen "nåde"
Til C-stævner rider man så også mod "de gode", i de små klasser i dressur LA, der kommer alle de herrelækre championatsheste/salgsungheste. Og man rider op mod berider og prof ryttere, der kun rider som deres arbejde. Det gør så også, at det har betydet mere for mig at få en placering på c-plan, end at få det på klubplan.
Det samme gælder i spring - men i spring ved jeg at der er mange som foretrækker at starte deres ungheste på c-plan i lc-lb'er, fordi de oplever at baneforhold og baneopbygning er bedre end ved de fleste klubstævner.
Og så et helt andet råd - tilbyd at være hjælper til et stævne i din klub. Jeg er dressurrytter, og tilbyder altid at sidde som skriver i de højeste hesteklasser til stævne. På den måde lærer jeg en masse. Og er du til spring, så skal der jo også være både skriver i dommerhuset og hjælpere på banen.
Din klub vil elske at få hjælp - og det er SÅ lærerigt at gøre.
Mvh Charlotte
første stævne? c-stævne?