Weekendkursus, transport hvilken dag? Weekendkursus, transport hvilken dag?
Hej alle sammen
Jeg skal til kursus med min part om et par uger, hvilket jeg glæder mig utrolig meget til. Det er både lørdag og søndag og jeg får 2 lektioner begge dage.
Kamal er mega sej til at være "i byen", og har før været til stævner, hvor han har overnattet - dog med heste, som han kendte.
Han er generelt rigtig afslappet og sød i selv de pressede situationer, hvor han sagtens kan sadles op uden at stå bundet, når han har været til jagt, hvor alting bare foregår i lidt højere tempo.
Nå, men nu kender i lidt til hesten, og så kan vi komme til mine overvejelser.
Vi kan komme fredag aften med ham, hvor han får en boks og kan stå til lørdag, hvor han så får en luftefold noget af dagen. Han vil højst sandsynlig stadig gå på sommergræs herhjemme, så jeg regner med at han vil stresse lidt den første nat. Jeg tror til gengæld, at han ville være lidt mere cool lørdag, selvom han måske er træt i hovedet. Søndag kunne jeg forestille mig, at han var en drøm at arbejde med, fordi han så har fundet ud af situationen.
På den anden side kunne vi også køre lørdag morgen, hvor han ville kunne komme ud lidt inden han kommer på til lektionerne og senere i boks for natten. Der er jeg bare bange for, at han bliver træls søndag. Han bliver mental rigtig træt, når vi får undervisning, og han har brug for nogle timer til at komme sig igen - typisk med mad eller motion på folden.
Jeg er bekymret ved lørdag morgen, fordi det netop er morgen, der vil være nerver og stress fra min side. Derfor kan jeg blive bange for, at han ikke vil gå i traileren, står uroligt, bliver ophidset når vi kommer frem og ikke kan slappe af.
Jeg er heller ikke helt overbevist om fredag aften, for jeg ved at han vil stresse lidt, når han kommer i boks et fremmed sted med nye lugte, lyde og heste.
Jeg ville rigtig gerne høre jeres meninger og erfaringer med dette
Signe og Kamal
jul 2008
Følger: 168 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 154 Svar: 1.147
God fornøjelse! Håber du får et fantastisk kursus!!
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.069
Jeg tror også, det bliver fredag aften, for så er der ro på mig selv og så bliver det sikkert også et bedre kursus end at skulle stresse rundt kl. meget tidligt lørdag morgen
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
Weekendkursus, transport hvilken dag?