Hvilket farve underlag til stævne og stævne planlægning? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg skal til at starte mit første stævne her d 5 September, og jeg har lige et par spørgsmål
Hvilket farve underlag skal jeg ride med??
Jeg ved godt at de fleste rider med hvidt underlag, men min hest er nemlig sort broget! Så spørgsmålet er, om det skal være hvidt eller sort? Og så ville jeg også lige spørge - må der være en lille smule farve på underlagene? Fx. lidt rød i kanten..
Hvornår fletter I, og hvad fletter I i halen?
Altså, fletter i dagen før, eller på selfveste dagen?
Fletter I cilleben i halen, eller noget andet??
Hvornår tager I ud til stalden, for at gøre klar?
Det stævne, jeg skal starte, er på hjemmebane, så der er ikke noget med at køre trailer
Men hvad tid plejer I at gøre klar? Og når man har redet sit program, skal jeg så vente til præmieoverrakelse, eller skal jeg bare skridte af og sadle af som normalt??
Jeg skal ride en LD2 og en LC1, så skal jeg sætte hende inde i boksen imellem klasserne?
Udstyr
Når det kommer til udstyr, som pudser man selvfølgelig sadel, hovedtøj og ridestøvler, men må man fx. ride med mørke brune dressur gamacher?? Også hvis det ikke passer til sadle underlaget?
Også ville det være perfekt hvis der lige var en der kunne lige skrive alt det der ang. påklædning, både hestens og rytterens :))
Tusind tak for hjælpen! :D
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
http://www.rideforbund.dk/~/media/rideforbund/Ridesport/Reglementer/2015/1%20juli%202015/Dressur%20-%20Reglement%202015%201%20juli.ashx
vedr. fletninger: fletter tit aftenen før hvis vi skal tidligt afsted, halen flettede vi kun da jeg re 3´er pony
vedr. tid: læg tiden du tar om at klæde om, sadle op og varme op sammen samt hvor meget tid du vil bruge til strigling sammen og gå i gang så lang tid før din starttid.
medmindre andet er skrevet er præmieoverrækkelse i dressur til fods = uden hest = når du har redet, skridter du af og sadler af
maj 2014
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 59
Tak for svar
maj 2014
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 59
maj 2015
Følger: 4 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 413
aug 2010
Følger: 18 Følgere: 65 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 211
Angående præmieoverrækkelsen hvis du er sidst i klassen der så kan du jo få en til at holde din hest imens du lige er deroppe og få rosetten.
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
Jeg har dem hjemme, men afsæt 2 timer hos hesten inden.
Bruger 30 min. på opvarmning, skridter nemlig 15 min.
Hav en hjælper med der kan trække hesten under præmie overækelsen.
Nej, jeg går lidt ud fra det er et klubstævner og klasserne komme relativt hurtigt efter hinanden, skridt dog i mellemtiden og rid lige Lc1 igennem 2-3 gange inden du skal på banen.
Der er en der har linket til det kan jeg se, men JEG smider altid vide gamacher, hvidt underlag, hvide ridebukser, trøje samt hansker og en sort jakke uden over. Har selv en brogede hest og her bruger vi en kant i brun så det skælner lidt.
Held og lykke
Hvilket farve underlag til stævne og stævne planlægning?