486 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Køre stævner/træning/kursuser osv. Køre stævner/træning/kursuser osv.

Hej jeg er blevet lidt nysgerrig på dressur køre stævner og tænkte at der måtte være nogle herinde der ved noget om emnet smiley

Jeg kunnet godt tænkte mig at starte køre stævner (dressur) men ved intet om det.
Så... Her er lidt spørgsmål smiley
- Hvilken vogne bruger man? Link gerne til nogle billeder.
- Skal man være to på en vogn? Eller må man godt være en?
- Nogle gode sider man skal kende til? Evt. Facebook sider/grupper.
- Jeg kunne godt tænke mig at se et køre stævne live, hvor finder jeg sådan et på Sydsjælland?
- Det tøj kusken har på, hvor finder jeg det?

Hvis der ellers er noget der er godt at vide, så fortæl endelig.
Det er en Miniature pony jeg ville deltage med, men den er ikke til kørt i nu, så det er ikke noget der haster.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre stævner/træning/kursuser osv.
  • #1   9. jul 2015 For at finde stævnerne, ville jeg kigge på www.koereforbund.dk (aktivitetskalenderen).

Til klubstævner køres kun 1 dag -dressur fra morgenen og så kegler og marathon. Til nationale og internationale stævner, køres der over 3 (eller 4) dage. Dressur (torsdag og) fredrag, marathon lørdag og kegler søndag.

Derudover afholdes der osse dressurcup -en serie stævner kun i dressur som så afsluttes med en finale sidst på sæsonen.

Til alm klubstævner køres dressuren typisk i marathonvogn (eller en træningsvogn). Til landsstævner skal der en "rigtig" dressurvogn til. LANGT de fleste kører med en spider (vedhæfter billede nederst), men det er faktisk ikke et krav at det skal være sådan en -andre "fine" vogne er helt lovlige. Vil du kun køre dressur, er der ingen grund til at bruge mange mange tusinde på en fancy dressurvogn smiley

Ja man SKAL være 2 på en vogn -det er ganske enkelt af sikkerhedsmæssige årsager sådan reglerne er. Der er lidt "særregler" for miniaturefolket, hvor groomen kan være på jorden (men i nærheden) er dog ikke 100% sikker på om det kun gælder keglerne eller osse dressuren.

På FB kan gruppen "kørsel med hest og vogn" anbefales

Der er ikke specialforretning til specielt køretøj -hatte, køretæpper (altså "forklæder") og handsker kan fås i de fleste køreudstyrsforretninger, men ellers er det jo almindeligt tøj der bruges (altså habitjakker, bukser, nederdele mm. passende til vogn og sele). Handskerne skal være brune

• #2   9. jul 2015 hov og så glemte jeg billedet hehe

et stk foto af en spider (+ fancy kuskepåklædning -som du kan se: blot en habitjakke med dertilhørende bukser og pæne sko. Groom er ofte blot iført alm stævnejakke, men i dette tilfælde er det en livery-jakke. Vil tro den er købt fra england)

profilbillede
  • #3   9. jul 2015 hov og angående dressurvogn, så er der faktisk kun 1 krav der SKAL overholdes -sporvidden (altså bredde fra hjul til hjul) det er dog af hensyn til kegler (som køres i samme vogn) og ikke dressur, så igen, vil du kun køre dressur er det næppe afgørende

• #4   22. jul 2015 Okay tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Køre stævner/træning/kursuser osv.

Annonce