Hurra for DHE træf! :D Hurra for DHE træf! :D
Jeg vil bare lige fortælle lidt om DHE ( www.denheleekvipage.dk).
Det er et stævne i særklasse som ikke kan sammenlignes med almindelige stævner. Det er konkurrence, messe, kursus og ridelejr i et! Den røde tråd igennem det hele er hestevelfærd og man kan starte løsarbejde, agility, jordarbejde, Ute lehmans horsemanship klasser, barrel race, trail (som er agility fra ryggen), håndhesteklasse, Hest og hund klasse, cordeo klasse, akademisk inspireret dressur og en dressurklasse. Der er også en særlig unghesteklasse og en showklasse hvor man selv må finde på en opvisning.
Der har også været biomekanik, pas de deux og spring, men det er lidt forskelligt hvad der er fra år til år. Desuden er der opvisninger, demoer, foredrag og udstillere af alverdens slags. Sidste år så vi blandt andet en der nørdede med akademisk dressur og et fabelagtigt westernshow med masser af action og der var også lidt for hundefolk. Der er også et trailerlæsningsshow der bliver vildere og vildere for hvert år!
Så er der stemningen, som er noget helt særligt. Der oser nemlig af venlighed, åbenhed og gode intentioner. Her er det let at komme i snak med folk og få nye bekendtskaber som deler den gode ideologi om hestevenlig træning. Der er festlig ridelejr stemning over hele pladsen og folk klapper hesten og giver den et æble selvom det ikke gik så godt på banen. Nogle trække en runde foran dommeren og går ud igen uden at udføre klassens opgaver, hvis den ikke er klar på dagen. Her sættes hestens velbefindende nemlig højt!
Jeg har været med to år som tilskuer og sidste år var jeg med på fuldplads med hest hele weekenden. Er det lidt dyrt? Jo, det koster lidt, og jeg må også spare op, men det er hver en øre værd! Hvis man er åben og modtagelig for ny læring, viden og inspiration så får man meget mere end man giver. Det skal ikke sammenlignes med DRF stævner, for det er SÅ MEGET mere. Flere klasser, flere oplevelser, dygtigere dommere.
DHE træf arrangeres to gange om året, en gang på Sjælland d. 15-16 maj i Herfølge og en gang i Jylland 31. Juli - 2. August i Sminge ved Silkeborg.
Der lukkes for tilmelding til årets Sjællands stævne i morgen aften, og de er lige på grænsen til at have for få tilmeldte, så hvis man tænker på at starte så er det nu man skal springe til. (hvis ikke det bliver til noget bliver pengene refunderet.)
God dag til alle og jeg ser forhåbentlig et par stykker af jer til Jyllands træffet
https://www.youtube.com/watch?v=fgEk_plTNh8
https://www.youtube.com/watch?v=ivP-5XESUvw
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2144 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 203 Svar: 2.257
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.508
Jeg var med som dagstart begge dage på Sjælland sidste år.
I år er jeg med igennem det hele, med min hest på slæb.
Jeg glæder mig utroligt meget og er sikker på at få nogle fantastiske dage, med nogle fantastiske mennesker
Jeg er meldt til Dressur, løsarbejde, agility og trail. Jeg har stort set ikke trænet og da slet ikke til agility og trail, grundet manglende motivation hos mig og manglende faciliteter. Dette bekymre mig dog ikke, hesten og jeg gør det så godt vi kan, for det er der nemlig plads til ved DHE træf.
Hvis DHE træf aflyses på Sjælland bliver jeg helt sikkert rigtig skuffet. Jeg håber der er mange flere på Sjælland som vil få øjnene op for DHE træf, så det kan afholdes på Sjælland mange år fremover
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
Og kommer uden tvivl igen i år
Blogger
Følger: 74 Følgere: 268 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.983
Og hvis jeg er heldig, så skal kræet med næste år, hahahahah
Hurra for DHE træf! :D