419 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kåring DS - spørgsmål Kåring DS - spørgsmål

Halløj smiley

Angående Eksteriørkåring i DS
-Det er minimum 6 i helhed De skal have, er dette generalt hele udtrykket af hesten? gang mm?Vurdering i det hele?
-Er det VILDT svært at kunne få 6 i helhed?
-Har man en springhest som skal kåres, bliver der taget stilling til om den er under Dressurhest eller Springhest?(tænker her pga gangarter)
-Skal hopperne have rosenknupper?
-Nogle der har videoer hvor de kun bliver dette? ikke løsspring.

Har en springhest som desværre er meldt skadet, derfor vil vi nu prøve at få føl i hende, hvor jeg vil have hende kåret i DS, for at føller kan komme under DV. og derved få rødt pas, da mor er Hollandsk varmblod og fader kåret hingst i Holstener.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kåring DS - spørgsmål
  • #1   3. apr 2015 Altså hvis hoppen er bare nolunde fornuftig så burde den godt kunne kåres med 6 i helhed kan den ikke det så er den slet ikke værd og avle på.. helhedsintrykket er hvordan de ser hesten i det store hele.. og jah man sætter den under spring betoned hoppe hvos den er det ellers er det gangmæssigt.

• #2   3. apr 2015 Kig evt inde på dv´hjemmeside for at læse mere om det

• #3   3. apr 2015 Hvis du vil have din hoppe eksteriørkåret som springhest skal den, trods sin skade, løsspringes. Kan den ikke det bliver den kun gangartsbedømt. Min egen springhoppe stod med en skade, da hun blev kåret, som gjorde at jeg på daværende tidspunkt ikke ville springe hende, hvorfor hun kun blev gangartsbedømt.
    Men er din hoppe bare nogenlunde fornuftig kan den også klare en sådan bedømmelse selvom den er springbetonet. Min kom ud med 8 i helhed og fik at vide at hvis hun ikke havde de problemer hun havde, ville hun højst sandsynligt have opnået endnu bedre resultater. Jeg kan vælge at omkåre hende hvis det er det, en har jeg ingen grund til

• #4   3. apr 2015 Ja hun skal kåres med de der 10 karakterer med gangart, lemmer, skulder mm.
    Jeg synes selv hun er rimelig fin, men har jo aldrig haft en hest til kåring.
    Det der gør at jeg synes hun er lidt speciel, det er hende MEGET lysebrune farve, snart karamel, dette ses ikke så ofte. Hun har ikke alverdens bedste trav, men den er heller ikke den dårligste. Hun er meget imødekommende og meget nysgerrig, så hun plejer at give et godt indtryk.

Hun må desværre ikke springe smiley
    Hendes far fik eller kun 8-9,5 i alt i springning til kåring. Så dette var meget oplagt vi ville havde gjort dette, men det nåede vi ikke smiley
    Hun har slået en fli' af i knæet i et bagben, men hun var i endnu en handelsundersøgelse inden røngten, og der var hun 100% rengående! Der er slet intet at se på hende! Men vi vil ikke udforske skæbnen. Jeg må kun ride ture på hende, men bedre end intet.

Lige 3 billeder

profilbillede
  • #5   3. apr 2015

profilbillede
  • #6   3. apr 2015

profilbillede
  • #7   3. apr 2015 Men farven har jo intet med hesten og gøre ? Men altså for mig ser hun helt normal ud i farven. Men altså det da vare ig prøve så smiley hvis hun er sat rimeligt ok sammen så set jo godt nok

• #8   4. apr 2015 Skriver bare det er det der giver mig noget ''speciel'' da hun ikke er en hel almindelig brun hest som så mange ligner hinanden smiley
    Men altså... bliver der taget vægt på om det er en dressur eller springhest? jeg tænker her fx at er det en dressurhest, er de vel meget mere efter gangerterne? eller er dette ligefod? Står i passet hun er SP type.
    Men generalt, er den fin nok sat sammen, så menes der de sagtens ville kunne få et 6 tal i helhed? snakker jo ikke DH eller RDH, men DS. Den mindste af dem. Har du evt nogle videoer? smiley

• #9   4. apr 2015 Hvilken brun farve hun har er dommerne ligeglad med. Jeg tænker ikke du får problemer med at kåre DS. R har som sådan ikke noget med kåringen at gøre. Min fik R før den blev kåret. Det er bare rideprøve.
    Når du vælger at kåre den udelukkende gangartsmæssigt bliver den vurderet på lige fod med dressurhestene. De kan jo ikke give dig nogle karakterer for spring, når de ikke ser den springe, og de kan ikke bare give den en karakter højere i gangart eller under et eksteriørkriterie fordi den ikke kan vises springmæssigt. Det er vilkårene og med en rimelig hest, også selvom den ikke er af dressurafstamning, kan det altså godt lade sig gøre med et hæderligt resultat. Min egen fik tre 7-taller, et 9-tal og ellers 8 og endte med en helhed på 8.
    Jeg har desværre ikke meget video af min, da hun har været igennem et længere sygdomsforløb, som ikke har givet plads til meget seriøst ridning. Har lidt video fra hun var 4, men det er næsten urimeligt for hende at sammenligne med for hun har udviklet sig så meget siden og er blevet meget mere sat og harmonisk. Min blev først kåret i en alder af 6 år, da jeg ikke synes hun var færdigudviklet nok før.

• #10   4. apr 2015 Tak for svar :))
    Er lidt nervøs, men mange siger at DS ikke er så slemt..
    Men ja.. Det er en springhest, så gangarterne er ikke det bedste. Men tak for dine beskeder, det giver lidt en virkning. ps SKAL de have rosenknupper i? dette er vel bedst for at kunne se halsen?

• #11   4. apr 2015 Mener ikke de skal, men det ser absolut bedst ud og giver et bedre førstehåndsindtryk

• #12   4. apr 2015 Hvis du sadelkåre (hvilket du ik gør) Bliver springhest bedømt på springteknik og springgalop.
    Dressurhestene på alle gangarter.
    Om det så er sån ved eksteriørkåring, ku man godt forestille sig.
    Jeg ville ik mene, at det er skide svært, at få en DS kåring, jeg går dog efter RDH til sommer smiley
    Mht. til fletning, ville jeg helt klart gøre det, så ka de se halsen bedre og tror ellers det er meget, meget få der ik gør det, fordi det ser sjusket ud smiley

• #13   7. apr 2015 Tak for svar smiley Ja RDH er jo langt svære.
    Håber virkeligt hun bliver kåret i DS, for vil så gerne have at følle bliver DV smiley
    Jeg ville også flette det op, for hun har fået halvdelen af manen af pga dækken smiley Det er vel B vitamin der giver hurtigere hårpakt?

Kommentér på:
Kåring DS - spørgsmål

Annonce