800 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Opvarmning til dressurstævne Opvarmning til dressurstævne

Hej HG'er smiley

Jeg skal til dressurstævne her i weekenden og har fået lov til at have min venindes hest med - dvs. at jeg skal have to heste med i en klasse med otte starter, hvor af fire er mig selv.

Jeg skal ride som 1 og 3, samt 6 og 8. Der er pause til opvarmning mellem hver 4. rytter.
Min egen hest kan jeg nok godt nå at varme op, men den anden hest får jeg nok et problem med at nå at få varmet op ordentligt til klassen.

Jeg mener at have læst at man til dressurstævner ikke må have en anden rytter på hesten, passer det?
Og kan man evt. få dispensation for det, har i prøvet det?

Må ærligt indrømme at jeg ikke lige er den mest erfarne dressurrytter smiley .

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opvarmning til dressurstævne
  • #1   10. feb 2015 Du kan tage en snak med stævneudvalget, som dommeren, om der kan blive sat lidt tid af imellem..

• #3   10. feb 2015 Altså der er 8 starter i klassen, så der er en pause mellem 4 og 5 rytter, jeg ved bare ikke hvor længe det er smiley .

Jeg kan nok godt varme hest 1 op i god tid, men de skal jo også holdes varme og der er kun en indendørshal, så hvis vejret er helt ad helveds til, så bliver det lidt noget bøvl smiley . Jeg ved i hvert fald at min veninde foretrækker at hendes hest får en ok lang og grundig opvarmning smiley

• #4   10. feb 2015 ifølge reglementet må andre ikke sidde på hesten til dressur stævner..

Men hvis der er indlagt en pause, kunne du så ikke bare sørge for at hest 2. bliver trukket med godt længe så den er klar til direkte at gå i gang når du kommer af den første??

Eller eventuelt rider som nummer 1 og 2 på den første og 7 og 8 på den næste.. Så skal de godt nok gå lige efter hinanden... Men jeg læser det ikke som om det er højt plan du skal ud og starte?? Så kan hesten nok godt klare to programmer lige efter hinande, hvis den lige får et minut at skridte i mens dommeren alligevel førdiggør kritikken smiley

• #5   10. feb 2015 Altså jeg har bedt om at de to heste kommer så langt som muligt fra hinanden på startlisterne og det er den løsning de er kommet frem til smiley .
    Det er ikke vildt højt plan - LC til klubstævne smiley .

Det er også den løsning jeg har tænkt mest på, at min veninde går med hendes til jeg er færdig med 2. program på min, og så har jeg pausen til at varme hendes op. Jeg ved bare ikke hvor lang pausen er og jeg er ikke sikker på at min veninde synes det er opvarmning nok smiley

• #6   10. feb 2015 Så kunne du gøre det sådan her:

Du varmer din egen hest let op i god tid - derefter trækker din veninde med den mens du varmer hendes hest let op...

10 minutter inden du skal starte på din egen, sætter du dig op på denne, og så trækker din veninde med hendes mens du rider dine to programmer på din egen..

Når din egen er færdig, så har din veninde så holdt hendes varm ved at trække med den, og så er det at gå direkte i gang med den...

Det kræver at du hopper af og på et par gange - men på den måde bliver de begge varmet op...

Personligt synes jeg det vil være bedst at følge reglementet, hvor der står ingen anden må ride på hesten..

Som konkurrent må det også være lidt "nedern" at din veninde lige varmer hendes egen hest op for eks... Så kan hun jo i princippet lige gøre den blød og smidig, så den er klar til dig...

• #7   10. feb 2015 Jeg er heller ikke meget for at bryde reglementet for at være ærlig, det var også derfor jeg tænkte om man evt. kunne få dispensation.
    Har også tænkt at hun så kunne varme min op, men det passer bare rigtig dårligt i forhold til at min skal rides først ..

Men kan da lige fremlægge den plan der for hende - har intet i mod at hoppe af og på et par gange, hvis det er det der skal til for at det kan gå op smiley

Kommentér på:
Opvarmning til dressurstævne

Annonce