Ryttermærker {{forumTopicSubject}}
Jeg tænker at det snart er på tide at jeg får kvalificeret mig til c-stævner/rytterlicens, men jeg synes det er lidt uoverskueligt.
Jeg har for længe siden taget klar parat start (måske 2-4 år siden) kan det udløbe?
Jeg har fundet en fb-gruppe med ryttermærker på sjælland, er der andre steder jeg kan søge på klubber der afholder det?
Jeg kan fornemmer at man på et tidspunkt skal tage en rideprøve - knytter den sig til et af de to mærker eller kan man tage den efter mærkerne, men før man køber licens eller kan man tage den i forbindelse med at man går til ryttermærkeprøverne?
Da det med trailer/bil/chauffør-mangel ikke er sådan lige til at transportere hesten rundt, vil jeg gerne vide hvornår man skal "bruge" sin egen hest. Er det kun til den ene eller begge eksaminer eller kun til rideprøven eller også til "undervisning"
Skal man være medlem af en klub under DRF for at tage ryttermærker?
Kan man tage ryttermærker i et hvilket som helst distrikt?
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
I ryttermærke 3 skal din hest med til selve prøven du skal vise skridt, trav, galop, parade og en skråt igennem.
I ryttermærke 4 skal du ride et stævne inden prøven og få dommeren til og udfylde et ark du finder på drf. Du skal dog også her have den med til prøven da i skal ride nogle agility øvelser (Dommeren vælger 4 øvelser ud af 6) Hvis du ikke lige kommer til et stævne kan det rides for drf dommeren på selve dagen. Det skal være Lc og op af.
Ryttermærke kan forefindes i alle distrikter, dog er det ikke sikkert der er nogen klub der afholder det.
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 536
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 536
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 146
Mvh.
Ryttermærkedommer i distrikt 8
Ryttermærker