{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Springning B0 {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er

Nu spørger jeg bare af ren nysgerrighed hvad syntes i om de ryttere der rider B0 (hvor det gælder om at komme fejlfrit igennem) har nemlig hørt et par gange og set en enkelt video for noget tid siden hvor hesten har revet ned eller stoppet og så har rytteren givet op!

Altså det er da forståelig hvis man kun går efter rosetterne. Men jeg syntes da at selvom hesten river ned/stopper vil jeg da fortsætte banen og få en god tur selvom jeg måske ikke lige får en roset

Hvad er jeres mening?
Husk spørger bare af ren nysgerrighed

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springning B0
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   23. dec 2014 Fint nok, så slupper hesten for unødigt stress og jag gennem resten af banen..

• #3   23. dec 2014 Det kommer an på, men hvilket formål man starter klassen. Hvis formålet er at hesten skal ud og se nogle ting og hesten er mentalt fyldt op, vil jeg selv stoppe, da hesten skal have en god oplevelse smiley

• #4   23. dec 2014 Man stopper jo hellere ikke træningen fordi man river 1 ned.

• #5   23. dec 2014 Hvis du er på jagt efter sløjfer, så ville jeg vælge noget andet end en B0 metode, hvis man derimod er ung og uerfaren, hest som rytter syntes jeg det er fair nok. Og at stoppe i en klasse er jo altid rytters vurdering af hesten

• #6   23. dec 2014 Selvom man fortsætter banen er det ikke sikkert en selv eller hesten får en god tur. Det er en personlig vurdering.

Selv har jeg aldrig givet op i en klasse, men red jeg en unghest som mentalt blev træt, ikke kunne kapere det og egentlig bare skulle ud og se verden, ville jeg ikke have noget imod at stoppe.

• #7   23. dec 2014 Som mange af de andre skriver. Hvis hesten ikke er sikker og man ved at det ikke bringer på en god tur, så hellere stoppe end at stresse hesten rundt på hele banen, hvor den måske ville kunne få en rigtig dårlig tur.
    Jeg har kun opgivet en gang før, men det var fordi min sadel var gledet helt ud på krydset (længere historie) så jeg valgte at stoppe, hellere at vi fik 4 gode spring, end at 5,6 eller 7 spring gik galt.

• #8   23. dec 2014 Der kan være mange ting der spiller ind, når en rytter giver op.. Det kan være rytteren kan mærke hesten er bag benene, ikke er helt på eller måske har tøvet unødigt nogle forhindringer forinden..

Så havde jeg også valgt at give op..

Mange ting kan være svære at se på video.

Og hvis man er rosetrytter, så rider man ikke B0..

Kommentér på:
Springning B0

Annonce