{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Military stævner {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Da jeg godt kunne tænke mig at prøve at starte lidt military til foråret, ville jeg høre om hvilke steder var gode at starte ud i, når man aldrig har prøvet at starte det før, og bare gerne vil prøve "princippet" med det smiley

Jeg har været med folk til stævne i Vejen, hvor jeg egentlig godt kunne tænke mig at prøve at starte. Men jeg kan ikke finde noget om det, og ved ikke om der stadig bliver lavet stævner der?

Kender i andre stævner der ligner? (meget lige terræn, lettere spring osv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Military stævner
  • #1   24. aug 2014 hvis du ikke bor for langt væk fra raanders/langå området kan jeg VIRKELIG anefale en terræn træning hos stefan brams i langå smiley

• #2   24. aug 2014 Ja, måske jeg skulle have skrevet hvor jeg bor :b Jeg bor i Østjylland, så det var da meget genialt smiley

Men er der en klub der holder stævner der så?

• #3   24. aug 2014 Der bliver vidst ret ofte holde stævner på Langå terræn bane.
    Men hvis du aldrig har prøvet det før, så er det nok en god idé at starte ud med noget terræn træning, INDEN stævner. smiley

• #4   24. aug 2014 Subaru cup er også et godt sted at starte - det bliver holdt over hele landet og der er træning inden stævnet hvor du træner banen

• #5   24. aug 2014 der er 2 stævner om året på banen i langå, og en del træninger

Meld dig evt. ind på facebook siden "terrænbanen i langå" der slår han op når dr er træninger

• #6   24. aug 2014 Jeg har aldrig startet military, vi har selv en bane i klubben som har været brugt til landsstævner og sådan, som jeg har sprunget på smiley Den har et ret bakket terræn og sådan, og jeg tænkte at et stævne som fx i Vejen, ville være fint, for at prøve princippet med det hele, hvor hesten heller ikke skal have en vild fysisk kunnen og form, sådan til i mens hesten bliver trænet op til at være i topform smiley

• #7   24. aug 2014 For at kunne klare en tur i terrænet til et stævne uden at splitte hesten af så kræver det en ok grund kondi i de lave klasser, men hvis hesten har stået lidt stille hen over vinteren så skal man nok ikke starte ud med sådan omgang smiley

• #8   24. aug 2014 Enhver hest i almindelig fornuftig "hverdags kondition" kan rende de lave military klasser, uden at være splittet ad.. Det kræver ikke den store kondi træning eller interval træning.. Bare almindelig "ridebane kondi"..

Men vil nu stadig anbefale en tur hos en terræn træner inden et stævne - for lige at få nogle fifs til den mest sikre måde at focere forhindringerne på..

Jeg har desuden ikke hørt om nogen terræn bane i Vejen - så der bliver nok ikke holde stævner længere..

Her kan du se hvor der er baner - og hvem man skal kontakte ang. træning..

(link fjernet)

• #9   24. aug 2014 Det var sådan set os det jeg mente sandie men der er nogle der ikke rider ret meget hen over vinteren og så er det ikke lige en tur i terrænet man skal starte op med til foråret smiley

• #10   25. aug 2014 Her har det gået mere stille hen over sommeren smiley
    Hun kommer på rideskolen fra september af, og så skal vi ordentlig i gang igen smiley

Øv, det var ellers et hyggeligt sted, og nemt at starte ud på, det var en lige mark med forhindringer rundt på smiley Ved os er banen en stor blanding af tætte, åbne, stejle og lige steder. De undervisere der var tilknyttet til terrænbanen hev de nye med til Vejen, så tænkte det ville være et godt sted at starte smiley

Men planen er at jeg også gerne vil have lidt undervisning smiley

Kommentér på:
Military stævner

Annonce