{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.925 visninger | Oprettet:

anbefal en ridehjelm... {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

hvilken hjelm vil i anbefale som har god ventilation, justerbar i størrelsen, letvægt og som vil fungere godt til military? (altså er pæn nok til dressuren, men ventillerende osv. nok til terrænnet)?

har et budget på maks 1200 kr.

har kig på JW victory, BR Viper pro Elite og harry's horse challenge sparkle ridehjelm. men ville gerne finde en lidt mere "pæn" hjelm, hvis det er muligt? smiley

kom med forslag og erfaringer!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anbefal en ridehjelm...
  • #1   10. jun 2014 Jeg har en JW victory og er super glad for min. Rider selv military og det virker fint for mig at bruge den til både dressur, spring og terræn smiley den har en ret god udluftning

• #2   10. jun 2014 Lami cell

• #3   10. jun 2014 jeg har selv denne BR ride hjelm og den er jeg meget glad for:)

profilbillede
  • #4   10. jun 2014 ud og prøv hjelmene - vores hoveder er ikke ens - så det er forskelligt hvad der sidder godt - der kan nemlig være stor forskel på faconen på de forskellige hjelme smiley

mvh Ponymor

• #5   10. jun 2014 Jeg har den samme BR som vist på billedet, den eneste foreskel er, at der hvor der løber i ved 'streg' har jeg swarovskisten. Jeg kan helt sikkert anbefale den hjelm, den er virkelig rar.
    Den kan spendes ind og ud i nakken, udtageligt for (til vask), god udluftning og så er det den første hjelm jeg har haft, hvor der har været plads til når mit kæmpe hår er blevet sat op i en valk smiley
    Desuden har jeg fået MANGE positive kommentarer på den, også fra fremmede smiley

• #8   10. jun 2014 Scharf og Uvex kan jeg helt klart anbefale smiley

• #9   10. jun 2014 Et spørgsmål til Jer da det undrer mig smiley

Er det ikke lidt spild af penge at købe en hjelm som er li til at smide ud efter et styrt til så mange penge?? Hvad gør disse hjelme der er så fantastisk at man vælger at smide 1000kr li i skraldespandet?? smiley

Mvh den meget økonomiske TT smiley

• #10   10. jun 2014 De dyre hjelme sidder fantastisk har selv antares smiley du kan tage indmaden ud og skifte eller vaske og de er super flotte som en bonus til dem kræsne stævnerytter smiley både samshild antares og one K som er de dyre hjelme på markedet er også merkant mere sikre hvis man skal tro på hvad de kloge siger! smiley

• #11   10. jun 2014 og hvad så hvis man ikke styrter, jeg er styrtet 1 gang i de 11 år jeg har redet, og min ride hjelm fejlede ingen ting, efter styrtet det er jo kun hvis du styrter rigtig voldsomt at ridehjelmen går i stykker eller skal du i hvert fald lande uheldigt.

• #12   10. jun 2014 Men chancen er der.. Lidt ærgerligt at købe en hjelm til de penge og så kan man smide den ud... smiley Og ikke alle har en nervefast hest smiley

• #13   10. jun 2014 Team tindur: en ordentlig hjelm med god ventilation og som ikke er umådelig grim finder du sjældent til under 700 kr. synes hjelmen er vigtigere end et par fancy ridebukser som folk johurtigt giver min. 500-800 kr for og op smiley

• #14   10. jun 2014 Nu smider man jo ikke ridebuksene ud efter et styrt... smiley Og grimme hjelme... Jo vi er vidst forskellige mht. forfængelighed smiley Synes dog ikke der er stor forskel på udseende til hjelmene andet end at de dyre har bling bling og ligner mere plastik i mine øjne smiley Men godt vi er forskellige smiley

Mvh TT

• #15   10. jun 2014 Team Tindur: Nu har jeg en dyr hjelm, det har jeg af flere årsager:
    1. Jeg er dressurrytter, har ikke faldet af i de sidste fem år, så jeg tør godt tage chancen
    2. En ordentlig bør ikke være lige til at smide ud efter ét fald.
    3. Jeg har svært ved at finde billige hjelme der er behagelige at have på og samtidig har plads til min valk ved stævner.
    4. Jeg synes det ser dybt ondsvagt ud når alt andet udstyr er lækkert, og så hjelmen er gammel og slidt smiley

• #16   10. jun 2014 Så fordi man er dressur rytter så falder man ikke af smiley Men kan da godt se at hjelmen også skal se pæn ud. Det kan den sagtens gøre uden at koste 1000kr smiley Men er der ikke i bund og grund snak om et mærkeræs?? At have de rigtige mærker for at "høre til"?? smiley

• #18   10. jun 2014 Uvex

• #19   10. jun 2014 Jeg er egentlig ligeglad med hvad hjelmen hedder bare den er god. Men ttc så giv et link til en hjelm det opfylder mine krav og som koster under det du betegner som voldsomt dyrt. Jeg synes 3000-15000 er fuldstændig sindssygt for en hjelm, men en 1000-1500 er rimelig realistisk. Det koster en god styrthjelm, stævnejakke eller lign. Også nemt smiley

• #20   10. jun 2014 men vil så give dig ret i at plastik hjelmene ikke er ret kønne. foretrækker en ligesom bots nye hjelm. En klassisk model men med høj sikkerhed og god ventilation. Har bare ikke 2100 til en hjelm lige nu og her

• #21   11. jun 2014 Tindur: Kald mig mærkedyr hvis du vil, det rør ikke mig. Ærlig talt har jeg aldrig set en flot hjelm til under 1000 kr. Desuden havde jeg engang en til 600 kr, og den sad dårligt, dårlig udluftning, besværligt at holde pæn og så blev den ulideligt fugtig om vinteren.

Desuden har jeg før oplevet at dommere til dressurkonkurrencer også dømmer ud fra stilen. Lige så vel som en snavset hest kan trække ned i helhedsindtrykket, så gør 'grimt' udstyr det også. Du er velkommen til at modsige dette, men jeg kender flere dressurdommere samt hørt det samme fra folk der har siddet som skrivere til stævner. Så har man pengene til det, så synes jeg personligt ikke at der er tale om mærkeræs men derimod et ønsket om behagelig og pæn påklædning.

Men nej, med en bundstabil dressurpony som den jeg havde, så skal man godt nok gøre sit for at ryge af smiley

Kommentér på:
anbefal en ridehjelm...

Annonce