En Bøn Til Jer! {{forumTopicSubject}}
Kære HG.
Jeg ved dette er MEGET at bede Jer om. Men ville det mon ikke være værd det for hestenes skyld??
For at få stoppet denne mishandling nogle mennesker kan tillade sig fordi de er på toppen af ridesporten, så burde man boykotte DRF indtil de begynder at få styr på "sine" ryttere og overholde de regler de selv har lavet.
Der er rigtig mange af Jer der tager til stævner rundt omkring i landet. Hvordan ville det ikke gå for DRF hvis I boykottet stævnerne? De ville vågne endnu mere op og sørge for at rydde ordentlig op i sit rod. Egentlig burde man forlange at UH trækker sig fra DRF! Man må selvfølgelig som rideklub undlade at arrangere stævner for så bliver ikke klubben taberne.
Er stævnerne ikke mindre vigtige end hestene?! Uden hestene, ingen stævner!
Så ville det ikke være en god ide at droppe stævnerne sådan at DRF virkelig gør noget??
Mvh TT der ved hun beder om meget.
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 428
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 133
okt 2008
Følger: 89 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 54 Svar: 511
Klubberne får deres indtægter fra stævnerne, og det kan man ikke lave om på.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 130 Svar: 922
Engagér dig i din klub og få indflydelse den vej i stedet for at råbe op uden at nogen rigtig hører det
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 169 Svar: 549
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Folk trækker sig så snart de skal gøre en indsats, de vil hellere sidde og fortælle og svine på et forum og med deres hestevenner, men at tage aktion gør ingen. Da jeg var i Herning (NH har stand deroppe, og får derfor gratis billetter) var vi inde at se dressur, dog gad vi kun se to heste og vi nægtede at klappe da begge ryttere red meget grimt, især på opvarmningen, og den ene af pigerne råbte tilmed til en mand på opvarmning der red rollkur og piskede voldsomt på hesten, så hun blev fjernet af en vagt.
Men jeg er lige ved at kaste op over alle dem der sidder her - og andre steder og taler om hvor forfærdelgit det er, også alligevel sidder og klapper og hujer når Andreas forlader banen fordi at "det skal man jo"... Gu' skal man ej... Gad så godt se ham blive buh'et ud.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 130 Svar: 922
Du skriver "Synd at det går på bekostning af DK hestevelfærd" - det er jo ikke stævner eller hestevelfærd. Man behøver ikke gå på kompromis.
Jeg kan se du er fra Fyn. Jeg ved at Distrikt 7 mangler TD'ere - var det ikke en idé at du tager uddannelsen som TD og gør en forskel ad den vej?
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 133
min hest skal være glad for at arbejde for mig og det er han ikke hvis han ikke har det godt og jeg ikke rider ordentlig.
hvis ikke den måde jeg rider min hest på er det som dommerne vil se så skal vi bare ikke starte stævner mere for jeg vil ikke være und ved min hest for at tilfreds stille dommerne og deres ridemetoder
mar 2011
Mvh TT
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Så lan ikke se hvad DRF har med hele sagen at gøre?
Blogger
mar 2011
Mvh TT
maj 2007
Der er oftes ved de arrangementer og dagligdagens træning at den grove ridning foregår - fordi Ingen kan gøre noget ved det der, DRF har intet og skulle have sagt i privaten eller div. Åbenthus arrangementer da det er uden for drf.
At man vil boykotte stævner vil resultere i at en masse klubber går neden om og hjem da en af deres større indtjenings kilder er stævnerne.
Så at boycotte stævner gøre intet godt.
Blogger
Pointen er stadig er Ulf er formand, Ulf er Andreas' far og støtter hans ridning... Hvis Ulf går af vil jeg måske genoverveje min mening om DRF. Naturligvis skal de også lige stoppe med deres virkeligt dumme udtalelser først...
maj 2007
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 453
Derefter mener jeg, at man må lade være med at støtte de arrangementer man finder stødende. Hvis ingen dukkede op til åbent hus hos bh, ville det nok have en ret god effekt.
FEI dommerne kommer jo fra mange lande, så at give drf skylden for den grimme ridning, tror jeg ikke virker på dette plan. Det er deres ansvar på danske stævnebaner, men (går ud fra) at AH rider i en del andre lande også, så det skal jo være alle lande der gør en indsats.
Hele sagen minder meget om doping og cykelsport. Hvis du vil lege med om placeringerne, må du bruge ufine metoder. Hvis du holder dig til reglerne, kan du ikke følge med. Desværre virkeligheden - og meget trist at hestene betaler prisen.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg ser det som Camilla at man er nød til at tage en aktiv deltagelse og selv gøre noget. Dvs. udover at dele budskabet så selv gøre noget for at ændre tingene - andet end og sidde på nettet og råbe op.
Mit kære dyr er desværre blevet skadet for et øjeblik, men min mening omkring det er at jeg vil forsøge at være et godt eksempel - vise hvordan det også kan gøres. Altså starte stævner selv og dermed også have muligheden for at uddanne mig til dressurdommer eller TD'er så man derfor selv kan komme ud hvor det sker, og dømme ned på de ting reglementet skriver.
Ligesom man kan forsøge at gøre sig via. bestyrelsesarbejde i diverse klubber, i DRF selv osv.
Altså gøre noget - udover at sidde og råbe op. DHE syntes jeg er et for dyrt alternativ og for langt væk samt for sjældent afholdt. Ligesom jeg syntes DRF sådan set har nogle glimerende programmer og regler - hvis de nu bare blev overholdt.
mar 2011
Mvh TT
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
Ville det så ikke give mere mening ikke at støtte op om de steder hvor det sker? Altså boykotte de store stævner som tilskuer, åbent hus osv? Det er jo langt fra alle ryttere, der er lige så slemme og det skal da ikke gå ud over os glade amatører, der bare gerne vil hygge sig, at de få professionelle ryttere her i landet ikke rider ordenligt?
Og som andre skriver, være aktiv er nok bedre end at være passiv. Hvis nu alle gav en lille hånd til at DRF ændrede deres regler ville det være en del samlet.
Bare en tanke.
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 428
Og jeg bruger altså aldrig sporer eller kandar (jeg har ikke noget imod nogen af de ting brugt rigtigt) og min hest lider ikke overlast. Derfor synes jeg ikke dit forslag er godt da det ikke vil ramme det mente punkt.
jeg ville for alt i verden ikke have været foruden stævnet og der var skam ingen til det stævne der behandlede deres heste på denne måde. Så som Giraffen siger så måske Boycutte stederne og de store shows? Det er jo her dette foregår.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Man skal heller ikke lege politibetjent i klubben - men gøre et godt arbejde i den som at arrangere foredrag med fx Hestemund, have fokus på at man ikke tolerer vold osv. osv.
En Bøn Til Jer!