{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Ridelejr Jylland Sommer 2014? {{forumTopicSubject}}

Nogle herinde der kender en god ridelejr i jylland til sommer?
Ved godt der er mange Men Tænkte på om der er en hvor der kun er privatryttere (altså hvor ALLE har deres egen hest med?)
Det kunne være fedt hvis i kender nogle fordi jeg kan simpelthen ikke finde en hvor alle har egen hest med ?

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridelejr Jylland Sommer 2014?
  • #2   2. mar 2014 Sindbjerg Ridelejr, den ligger på Mors smiley

Du kan prøve at skrive til Mille, der er datter til dem der har ridelejren, om der er flere pladser smiley

Men kan kort selv sige om den, at det er en super fed ridelejr, i år skal man have egen pony/hest med, prisen er 2000 kr. smiley

Finder lige et link til Milles profil smiley

• #3   2. mar 2014 Tak og der kommer ingen uden hest som så lejer en?

• #4   2. mar 2014 Nej det vil jeg da ikke tro, de har lukket deres rideskole, så et krav er at man selv kan have pony/hest med smiley

Milles profil: http://www.hestegalleri.dk/bruger/43708-mille_k

Er der noget om ridelejren du er i tvivl om, kan du skrive til hende, hun ved hvad der er at vide smiley

Men jeg ved ikke om der er flere pladser tilbage, for kan se at Mille ikke længere har en annonce oprettet herinde smiley Men kan også være den bare er udløbet smiley

• #5   2. mar 2014 Okey så lige på deres hjemmeside at det er et krav smiley
    Har du selv været der smiley

• #6   2. mar 2014 Ja, jeg skal afsted igen i år for 3. gang smiley

Første år - 2012 - red jeg på en af hjælpernes hest, altså en privat hest smiley

Sidste år var jeg afsted to uger, hvor jeg havde Maggie (på min profil) med smiley

Og i år skal jeg afsted med Maggie igen smiley

• #7   2. mar 2014 Okey, rider i så tur til strand skov osv eller kun dressur og spring? Er der noget horsemanship? Hvor tit rider i altså en gang eller to om dagen? Bare en masse info smiley

• #8   2. mar 2014 Paradisgården.dk i Rørvig!

• #9   2. mar 2014 Uh, jamen Mille er den bedste til at fortælle det, men kan da sige hvad jeg har oplevet, og som det nok også er i år smiley

Vi rider to gange om dagen - på ankomstdagen og afrejsedagen dog kun en gang smiley

Vi rider morgen og aften, om morgenen er det dressur/spring, det er ikke altid man springer smiley
    Om aftenen er der ture, der plejer at være 'vild' og 'rolig' tur, sidste år var vi dog mange der gerne ville ride en stille skridttur (nogle havde først lige fået deres ponyer få måneder før ridelejr, og jeg ved hvordan Maggie er på tur når det er alt andet end skridt), så der var også sådan en, men generelt vil jeg mene at der bare er 'rolig' og 'vild' tur smiley

Ja, der er horsemanship, og massere af det, faktisk handler hele ridelejren om horsemanship, eftersom det jo er al omgang med hesten smiley
    - Ej, der er ikke jordtræning, cordeo-undervisning osv., hvis det er sådan noget du tænker på - men hvis du rider i hackamore eller andet så er der skam plads til det, hvis det er det du tænker på smiley

De ture jeg har været på har foregået i skov og ved marker osv. smiley Så ingen strand desværre, men når ridelejren er så fed som Sindbjerg gør det ikke noget at man ikke kommer til stranden smiley

Om torsdagen skal der gøres klar til stævne, altså pudse udstyr osv., og (hvis man vil) vaske hesten og gøre den fin smiley
    Om fredagen er der så stævne, hvor der er striglekonkurrence, og så er der to forskellige dressurklasser og mener der er tre forskellige springklasser, man kan dog kun melde til to forskellige klasser (her tæller striglekonkurrence så ikke med, så to rideklasser + strigle :)).

Om mandagen (mener jeg nok det er), er der orienteringsløb, hvor der er forskellige opgaver. Om tirsdagen (mener jeg det er, ellers onsdag, kan ikke huske det :)), tager vi i Jesperhus hvor der er mulighed for at komme i svømmehal smiley

Dagen hvor man kommer (søndag i uge 27 bliver det så i år), rider man om aftenen, det har vi i hvert fald gjort de andre år, men det har jo også været hvor man kunne låne rideskoleponyer smiley

Lørdagen hvor man tager hjem, står vi op kl. 4.00 for at ride en tidlig morgentur, for at se solen stå op smiley

Men ellers kan du se mere info på deres hjemmeside smiley Der står alt du har brug for at vide, ellers kan du som sagt spørge Mille, jeg er bare en person der har været der de sidste to år, som er rigtig glad for ridelejren smiley

• #10   2. mar 2014 TheRedRidingHood~Helene&Dagur~

Hun spørger om ridelejre i Jylland, det der er jo Sjælland smiley

• #11   2. mar 2014 Lyder fedt! Bor hestene på boks eller i løsdrift?
    Hvordan bor man ? I en stor sovesal eller?

• #12   2. mar 2014 Hestene går på fold når de ikke bliver redet smiley

Alle sover i en sovesal hvor der er køjesenge smiley

• #13   2. mar 2014 Lyder fedt! Men hvad laver man når man ikke rider ? Altså jeg mener man kan jo ikke tage i svømmehal hver dag jo smiley

• #14   2. mar 2014 Jamen vi hygger smiley

Nogen leger hest i ridehuset/på ridebanen, der er forskellige lege (gæt og grimasser, et eller andet politiafhøring osv.), der bliver spillet MEGET rundboldt, og ja, vi slapper af, hygger os og ja, det kan ikke helt beskrives, men det er bare et super sted, man keder sig aldrig smiley

Sidste år havde vi i uge 30 vandkrig, fordi det var SÅ varmt (vi havde jo 28-30 grader om dagen fra kl. 10 eller sådan noget x3), og så pludseligt noget kirsebærstens-spytnings-konkurrence x3 Noget Jan (underviseren) havde fundet på, meget sjovt smiley

Så hvis du vil på en måske lidt anderledes ridelejr, men bestemt langt den bedste, synes jeg du skal høre Mille ad, eller ringe til Helle - nummer burde stå på deres hjemmeside - om der er flere pladser smiley

• #15   2. mar 2014 Tusinde tak for info ihvertfald vil lige se andre muligheder men tror bestemt det kunnevære noget

• #16   4. mar 2014 Cecilie og co. ved du om det er mixed med alderen på de piger der kommer i år, eller om det er meget jævnaldrene? Vi er nemlig 3 piger på mellem 13 og 15 år der gerne vil med, men det er ikke helt så sjovt hvis vi så fx er de ældste smiley

• #17   4. mar 2014 Altså jeg ved at der kommer fra 11-17 år, da jeg er 17, og min veninde er 11 smiley

Men tror de fleste er på jeres alder smiley

• #18   4. mar 2014 Okay smiley Hvordan er undervisningniveauet? smiley både spring og dressur smiley

• #19   4. mar 2014 Der er både spring og dressur, der er mest dressur, da den jo er vigtig for springningen, men der er begge dele smiley
    Dog synes jeg de er gode til at dele det op, så man prøver begge dele smiley

Nu har jeg kun været på det øvede hold de tre gange jeg har været der, og vi har - så vidt jeg husker - sprunget hver dag (undtagen lige første og sidste dag), dog først når vi havde redet dressur smiley

Man bliver delt ind på to hold - de øvede og de mindre øvede, og så er niveauet derefter smiley

Det er jo ikke meeega niveau hvor vi rider LA-MB dressur og spring, men det er et niveau hvor jeg i hvert fald kan sige at jeg har fået meget ud af det smiley
    - Og min pony er også blevet meget stærkere i hendes øvelser (har gået LA med tidl. ejer for mange år siden, er efter det brugt til hygge), og hun er klart nemmere at få til tingene - jeg har lært hvordan jeg skal gøre for at få hende til lige de ting vi skal, hvilket jeg havde lidt svært ved før smiley

Jeg har redet i 14-15 år, og jeg lærer altid noget nyt når jeg er der smiley

• #20   4. mar 2014 okay tak smiley

• #21   4. mar 2014 Altså hvis du ikke har noget i mod at der er nogen der låner en hest på ridelejeren så er der midtjysk Ridelejer. Jeg skal selv på den i år med egen hest. Din hest står kun med de heste som også er privat ejet smiley

• #22   4. mar 2014 Altså vil helst udenom folk ikke har sin egen hest med. Syntes ikke det er det samme hvis det bare er en tilfældig hest man har for en uge....

Kommentér på:
Ridelejr Jylland Sommer 2014?

Annonce