767 visninger
|
Oprettet:
C-stævne {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg sidder og undre mig over reglerne til et C-stævne, og kan ikke finde svar på nettet.
Er et C-stævne for alle i distrikt 09 f.eks
Eller er et C-stævne for inviterede distrikter ?
Eller hvem er det for ?
sep 2012
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 1.402
sep 2012
C stævne: alle i distriktet
B stævne: Palle i landet
A stævne: alle lande
Sådan har jeg forstået det... Nogen der lige vil lave sådan et skema, så jeg er med igen ? der er åbenbart noget jeg har misforstået
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.192
sep 2012
Men vil de så sige at B og C er det samme ? Udover niveau, og man skal have licens.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Nogenlunde samtidigt med at Portalen kom.
De nye regler gør, at Både D,C og B stævner kan være åbne for alle. Uanset, hvor man kommer fra. Så ens egen klub behøver ikke være inviteret, for at man kan starte til et klub-stævne. Eks.
Det samme med C stævner.
-Men læs prop. for klubberne kan lave lukkede stævner, eller delvist åbne stævner, dvs. at ved et lukket stævne (internt) er dte kun klubbens egne medlemmer, der må starte. Ved et delvist åbent stævne, er det kun de inviterede klubber eller distrikter.
Men langt de fleste laver åbne stævner i dag.
jul 2005
Niveauet, altså sværheds graden er øget til et B-stævne i forhold til et C-stævne.
sep 2012
jul 2005
jul 2008
Følger: 117 Følgere: 111 Heste: 9 Emner: 47 Svar: 215
D stævne: Udvidet klubstævne - for inviterede
C stævne: Distrikt stævne - for alle med rytter licens, og en konkurrence registeret hest
B stævne: Landstævne - For "B"- ekvipager (man skal have et bestemt antal nulrunder/procenter til et C-stævne)
A stævne: Internationalt
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 272
A-stævner er ikke internationale stævner. De er ligesom B-stævner bare et højere niveau men stadigt et nationalt anliggende. Der afholdes pt kun et A-stævne i hver disciplin om året.det er det stævne hvor DM for seniorer i hhv spring og dressur afholdes.
Internationale stævner hedder hvis det er dressurstævner CDI og så er der et stjernesystem der fortæller hvor svært et stævne det er. altså er CDI* et mindre stævne end CDI***. For ponyer hedder de CDIP, junioer CDIJ, young rider CDIY. De helt store stævner hedder CDIO, det er det der afholdes i odense hvert år.
tilsvarende hedder springstævner internationalt CSI, der findes så yderligere en children kategori CSICh
i military hedder klasserne det samme som sværhedsgraden fordi man tit har flere sværhedsgrader ved samme stævne altså CIC*, CIC**, CIC*** der har vi så en forskel i længden på banen hvor man kan ride det vi kalder lange klasser de hedder så CCI* CCI** etc.
Det korte af det lange A-stævner er ikke internationale stævner
C-stævne