{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C-stævne
  • #2   1. feb 2014 Ok, men hvad er B-stævne så? For jeg havde forstået det Simon at et B stævne er sådan. smiley

• #3   1. feb 2014 D stævne: inviterede kliubber
    C stævne: alle i distriktet
    B stævne: Palle i landet
    A stævne: alle lande

Sådan har jeg forstået det... Nogen der lige vil lave sådan et skema, så jeg er med igen ? smiley der er åbenbart noget jeg har misforstået

• #7   1. feb 2014 her nede hos os har vi på det sidste oplevet at også D-stævner er åbne - dvs. der står IKKE i propotitionerne at f.eks. kun er for distrikt 8 smiley

• #8   1. feb 2014 Til klar-parat-start fik jeg det bare sådan ad vide
    Men vil de så sige at B og C er det samme ? Udover niveau, og man skal have licens. smiley

• #9   1. feb 2014 Der er lavet nye regler for et par år siden.
    Nogenlunde samtidigt med at Portalen kom.

De nye regler gør, at Både D,C og B stævner kan være åbne for alle. Uanset, hvor man kommer fra. Så ens egen klub behøver ikke være inviteret, for at man kan starte til et klub-stævne. Eks.

Det samme med C stævner.

-Men læs prop. for klubberne kan lave lukkede stævner, eller delvist åbne stævner, dvs. at ved et lukket stævne (internt) er dte kun klubbens egne medlemmer, der må starte. Ved et delvist åbent stævne, er det kun de inviterede klubber eller distrikter.

Men langt de fleste laver åbne stævner i dag.

• #10   1. feb 2014 Du skal have Licens til C-stævner. Og til B-stævner. Da du skal gøre dig "fortjent" til at må starte B-stævnerne, igennem opnåede resultater.

Niveauet, altså sværheds graden er øget til et B-stævne i forhold til et C-stævne.

• #11   1. feb 2014 Okay, det var også sådan jeg havde forstået det. Tak smiley

• #12   1. feb 2014 Men husk at tjekke i prop. Det kan jo være et delvist åbent eller internt stævne, og så er det bare øv at møde op, for at køre hjem igen.

• #13   1. feb 2014 E stævne: Elev stævne - Kun for medlemmer i klubben.
    D stævne: Udvidet klubstævne - for inviterede
    C stævne: Distrikt stævne - for alle med rytter licens, og en konkurrence registeret hest
    B stævne: Landstævne - For "B"- ekvipager (man skal have et bestemt antal nulrunder/procenter til et C-stævne)
    A stævne: Internationalt

• #15   3. feb 2014 Der er en misforståelse der går igen meget på dette forum.

A-stævner er ikke internationale stævner. De er ligesom B-stævner bare et højere niveau men stadigt et nationalt anliggende. Der afholdes pt kun et A-stævne i hver disciplin om året.det er det stævne hvor DM for seniorer i hhv spring og dressur afholdes.

Internationale stævner hedder hvis det er dressurstævner CDI og så er der et stjernesystem der fortæller hvor svært et stævne det er. altså er CDI* et mindre stævne end CDI***. For ponyer hedder de CDIP, junioer CDIJ, young rider CDIY. De helt store stævner hedder CDIO, det er det der afholdes i odense hvert år.

tilsvarende hedder springstævner internationalt CSI, der findes så yderligere en children kategori CSICh

i military hedder klasserne det samme som sværhedsgraden fordi man tit har flere sværhedsgrader ved samme stævne altså CIC*, CIC**, CIC*** der har vi så en forskel i længden på banen hvor man kan ride det vi kalder lange klasser de hedder så CCI* CCI** etc.

Det korte af det lange A-stævner er ikke internationale stævner

Kommentér på:
C-stævne

Annonce