{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Nyt springreglement {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.

Jeg er lidt nysgerrig for at høre, hvad folks holdning er til den ændring i DRF's springreglement, der gør at LC og lavere klasser fremover kun må afvikles som stil- eller sløjfespringning?
Er det fint nok eller udelukker det (måske urimeligt) ryttere som ønsker at konkurrere på lavt, men hyggeligt niveau?

DRF's argument for reglementsændringen kan læses her:
http://www.rideforbund.dk/Information/Nyheder/2014/01%20-%20Januar/Hvorfor%20vil%20vi%20have%20mere%20stilspringning.aspx

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt springreglement
  • #1   26. jan 2014 Nogen der vil forklare hvad stil- eller sløjfespringning er:)
    Overvejer selv at starte spring stævner til sommer:) hvor det ikke er høje klasser

• #2   26. jan 2014 sløjfespring: rid 0 fejl, og få en rosset.
    Stilspring: Rid så pænt du kan, du får karakter for det! smiley Den der får højst i karakter vinder.

• #3   26. jan 2014 Jeg synes det er fint nok eftersom det giver en bedre base for at få rytterne uddannet korrekt fra bunden og måske skabe et fundament til at få flere godt op igennem klasserne.

Og for dem der bare gerne vil konkurrere I de små klasser kan de jo stadig. Konkurrenceelementet er der jo stadig, nu hedder det bare en stilspringning I stedet for baner med omspringninger der, netop fordi springene er så lave, animerer til at man rider fuldstændigt hovedløst og fræsene derudaf.

• #5   26. jan 2014 Jeg synes det er et godt tiltag. Synes utrolig mange river ponyen/ hesten rundt på banen og pisken bruges ofte flittigt. Så dejligt at man nu skal ride pænt hvis man vil vinde.
    Så bliver det spændende hvor mange der starter stævner fremover.
    Jeg er dog bekymret for det med karaktererne. Så skal man til at høre dumme undskyldninger fra rytterne i spring også. (Dommeren kanikke lide røde heste, så derfor vandt jeg ikke osv).

• #6   26. jan 2014 Synes det er så fint. Så folk kan ride ordentligt til stævnerne, i stedet for bare at fræse igennem. Nu har dem som rider og føre hesten ordentligt en god chance fremfor dem som bare rider hovedløse...
    Jeg prøvede det for første gang idag. Og må sige jeg blev overrasket imponeret over vores eget ridt...

• #7   26. jan 2014 der er jo også en omspringning i stil springningen. det handler bare om at ride hurtigt OG pænt der smiley

dog fatter jeg ikke hvad det er de bedømmer på i stilspringningen må jeg indrømme, da man stadig kan ride vildt hurtigt og stadig blive placeret. men det vist noget med korrekte afstande, hvordan man hjælper hesten osv. smiley

• #8   26. jan 2014 Jeg tror faktisk at det bliver godt nok - men der vil gå et par stævnesæsoner, før vi kan vurdere effekten/konsekvenserne.

Lige her og nu kan man frygte at klubberne vil lave rigtig mange B0'er, fordi det er let og hurtigt - S4 kræver forholdsvis lang tid og en ekstra dommer (= større omkostninger), så det kan sikkert være fristende at gå udenom dem.

• #9   26. jan 2014 Synes den med B0 er helt fin! Men den med stilspringning fatter jeg altså ikke helt. For det første er det jo ikke alle klubber der bare holder D-stævner der har råd til at få 2 dommere ud til sådanne klasser.
    For det andet kan jeg ikke se hvad det gør godt for os med ungheste der bare skal ud og have rutine og prøve at komme til stævne på vores unge heste, for der gælder det ofte bare om at kommen igennem og lade hesten få en god tur, og der lander hesten måske ikke altid lige i korrekt galop og det kan sommetider se lidt sjovt ud. Så kan ikke lige se hvad det skal gøre godt for os, men det bliver selvfølgelig godt for andre.

• #10   26. jan 2014 Om det er det ene eller andet er vel ligemeget.
    Man gør vel alt for at ride en god runde uanset hvad og så er det andet da ligemeget...
    Hvis hesten spurter afsted på banen trækker det også ned. Så det ikk altid man bare kan ride hurtigt

Kommentér på:
Nyt springreglement

Annonce