675 visninger
|
Oprettet:
Nyt springreglement {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere.
Jeg er lidt nysgerrig for at høre, hvad folks holdning er til den ændring i DRF's springreglement, der gør at LC og lavere klasser fremover kun må afvikles som stil- eller sløjfespringning?
Er det fint nok eller udelukker det (måske urimeligt) ryttere som ønsker at konkurrere på lavt, men hyggeligt niveau?
DRF's argument for reglementsændringen kan læses her:
http://www.rideforbund.dk/Information/Nyheder/2014/01%20-%20Januar/Hvorfor%20vil%20vi%20have%20mere%20stilspringning.aspx
mar 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Heste: 9 Emner: 86 Svar: 275
Overvejer selv at starte spring stævner til sommer:) hvor det ikke er høje klasser
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 1969 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 209
Stilspring: Rid så pænt du kan, du får karakter for det!
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
Og for dem der bare gerne vil konkurrere I de små klasser kan de jo stadig. Konkurrenceelementet er der jo stadig, nu hedder det bare en stilspringning I stedet for baner med omspringninger der, netop fordi springene er så lave, animerer til at man rider fuldstændigt hovedløst og fræsene derudaf.
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 452
Så bliver det spændende hvor mange der starter stævner fremover.
Jeg er dog bekymret for det med karaktererne. Så skal man til at høre dumme undskyldninger fra rytterne i spring også. (Dommeren kanikke lide røde heste, så derfor vandt jeg ikke osv).
aug 2009
Følger: 67 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 56
Jeg prøvede det for første gang idag. Og må sige jeg blev overrasket imponeret over vores eget ridt...
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.844
dog fatter jeg ikke hvad det er de bedømmer på i stilspringningen må jeg indrømme, da man stadig kan ride vildt hurtigt og stadig blive placeret. men det vist noget med korrekte afstande, hvordan man hjælper hesten osv.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Lige her og nu kan man frygte at klubberne vil lave rigtig mange B0'er, fordi det er let og hurtigt - S4 kræver forholdsvis lang tid og en ekstra dommer (= større omkostninger), så det kan sikkert være fristende at gå udenom dem.
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.219
For det andet kan jeg ikke se hvad det gør godt for os med ungheste der bare skal ud og have rutine og prøve at komme til stævne på vores unge heste, for der gælder det ofte bare om at kommen igennem og lade hesten få en god tur, og der lander hesten måske ikke altid lige i korrekt galop og det kan sommetider se lidt sjovt ud. Så kan ikke lige se hvad det skal gøre godt for os, men det bliver selvfølgelig godt for andre.
aug 2009
Følger: 67 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 56
Man gør vel alt for at ride en god runde uanset hvad og så er det andet da ligemeget...
Hvis hesten spurter afsted på banen trækker det også ned. Så det ikk altid man bare kan ride hurtigt
Nyt springreglement