Stævne nervøs - hjælp.. :( {{forumTopicSubject}}
Heej alle
Sagen er den at jeg rigtig gerne vil ud og starte stævner med min pony her i det nye år
Jeg er bare virkelig nervøs for stævner
For at alt går galt, Wonder ikke gå ordentligt, jeg ikke rider ordentligt og alt bare ender galt!
Og så også bare at alle er bedre end mig, og at jeg ender som nummer sidst
Er ikke bange for at jeg glemmer programmet, for det kan jeg sagtens huske
Men det er bare at alle kigger på en, og det bryder jeg mig ikke om
Havde bare tænkt mig at starte LC klasser i dressur
Så det er ikke fordi det er så langt tid og så svært og sådan, men stadig..
Har I nogle gode råd ?
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 294
Har din pony startet stævner før?
Og har du?
jun 2006
Følger: 92 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 230 Svar: 929
Og så bare forestil dig du rider programmet derhjemme, selvom det er et nyt sted. Hvis du er meget nervøs, så går det jo lige ned i din pony, og så bliver den nervøs. Så prøv at bevare overblikket og virk rolig - også for ponyens skyld Dybe vejrtrækninger og god forberedelse er også gode ideer.
Og så tillad dig selv at sige, at de første par gange ikke behøver være perfekt. Det gør ikke noget din pony kigger lidt eller at du er lidt nervøs. Man er jo alle nødt til at øve sig og ingen er perfekte. Så det kommer med tiden - jo flere stævner du starter, og mindre nervøs er du og til sidst tænker du slet ikke over det. Jeg har startet et utal af stævner og er slet ikke nervøs mere. Uanset om det er på udebane eller hjemmebane og hvilken hest jeg rider på. Tro mig - hesten kan mærke det og opfører sig efter hvordan "førehesten", altså dig, har det
aug 2009
Følger: 77 Følgere: 262 Heste: 3 Emner: 84 Svar: 1.324
Nu har jeg ingen nerver overhovedet. Du skal bare have mere erfaring og selvtillid på banen
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 2 Svar: 69
jun 2012
Følger: 65 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 119 Svar: 246
Har fået mod og vil ud og starte!
Helena&Golden: Min pony har startet virkelig mange stævner med tidligere ejer op til LA4 - Jeg vil dog kun starte LC lige nu
Jeg har startet ca. 6 i alt, men de fleste har været da jeg var fra 5-9 års alderen (er 13 år nu )
Har startet et stævne med Wonder (min nuværende pony) i efteråret 2012, som gik godt
Vi startet en LC2, og red til 68,18 % Og fik dermed en 3 plads i klubmesterskabet på hjemmebane
Hun var rigtig sød der, og gjorde INTET forket - det var mere mig der var nervøs osv.
Stævne nervøs - hjælp.. :(