3. mar 2011 Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
LD1 - hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg skal starte et lille dressurstævne i næste weekend (altså den 24/11)
Jeg skal ride LD1, det er mit første dressurstævne
Nu sidder jeg her med programmet ved siden af mig
Jeg har engang for mange år siden haft terpet LC2 programmet med min gamle pony og ridelærer, så det til sidst sad printet ind i hovedet på mig.
Og der når man kommer ned af midterlinien skulle man jo lave en parade og hilse på dommeren når man skulle starte programmet.
På det her program, LD1 som jeg printede ud fra www.rideforbundet.dk i eftermiddags, står der bare:
A (C) Indridning i middelskridt højre volte
Ca. ved M arbejdstrav
(M)BFA arbejdstrav
osv....
Så skal man ikke lave en parade ved X og hilse på dommeren, eller hvad?
Og hvordan foregår det egentlig?
Jeg er nr. 2 i den klasse, og det er den der bliver afviklet først, så jeg har ikke tid til at rende ind og se hvordan det foregår
Man bliver kaldt ind, og så fløjter dommeren og så rider man ned af midterlinjen og starter programmet? har man et vist antal sekunder til at begynde? help me!
Da jeg printede programmet ud, kom der en side med hvor man kan skrive nogle point osv. og bemærkninger på, skal man selv medbringe den til dommeren?
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 77
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
Du blir kaldt ind og rider rundt (som det passer dig)
Dommeren fløjter så har du 45 sekunder til at ride op af midterlinien og starte dit program.
Du skal intet medbringe andet end digselv, hest/pony samt dit udstyr og pas.
Alle papirer til dit ridt har klubben sørget for,
Held og lykke
jan 2013
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 161
2: du rider rundt til dommeren "ringer" og så begyndere du. Du kan evt. lave en volte vis du er over på den anden.
3: Nej, du skal ikke tage papirerne med dommeren har selv
håber det hjalp
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
nov 2004
Følger: 92 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
Du blir kaldt ind, det kan være dommeren skriver noget ned til den forgående rytter, så der kan gå et par minutter inden hun fløjter/ringer med en klokke, så rinder du bare rundt på banen og viser dine pony/hest banen. Så har du fået start signal og har 45 sek, til at begynde dit program, så hvis du er ved dommertårnet så skal du ikke skynde dig igang, træk vejret og slap af og så rid op til A og begyndt dit program.
Nej du skal ikke selv have en kritik med som dommer skriver på, det søger klubben for at det er klar til dommeren.
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Og hvis du ikke hører det, skal du ikke være nervøs. De plejer at være rigtig søde til at sige det igen, hvis de kan fornemme du har overhørt signalet.
feb 2012
Følger: 79 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 111 Svar: 1.917
jul 2010
Følger: 89 Følgere: 88 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 181
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
Så jeg smiler bare, nyder turen og gør mit bedste
Natasja: Hos ØSR
LD1 - hjælp!