Når hesten er vigtigere end ridning...
7.068 visninger
|
Oprettet: 14. jan 2012
Når hesten er vigtigere end ridning...
Hej.
Først vil jeg sige videoen er IKKE et angreb mod den gennemsnitlige rytter. Videoen er blot en dedication til alle dem der altså har valgt at beholde deres heste selvom ridningen ikke er det væsenlige.
Måske fordi hesten er skadet, har været halt i en periode, er for lille, at man er faldet for ponygrænsen osv osv.
Ligemeget hvordan man vender og drejer det sætter man jo ridning foran hesten hvis man vælger at sælge eller aflive den fordi at den ikke kan rides længere. Nu mener jeg jo ikke heste der ar smertefuldt ondt osv. Men igen blot den gennemsnitlige hest.
Nyd videoen og tag den ikke som et angreb :)
Først vil jeg sige videoen er IKKE et angreb mod den gennemsnitlige rytter. Videoen er blot en dedication til alle dem der altså har valgt at beholde deres heste selvom ridningen ikke er det væsenlige.
Måske fordi hesten er skadet, har været halt i en periode, er for lille, at man er faldet for ponygrænsen osv osv.
Ligemeget hvordan man vender og drejer det sætter man jo ridning foran hesten hvis man vælger at sælge eller aflive den fordi at den ikke kan rides længere. Nu mener jeg jo ikke heste der ar smertefuldt ondt osv. Men igen blot den gennemsnitlige hest.
Nyd videoen og tag den ikke som et angreb :)
Når hesten er vigtigere end ridning...
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 50 Heste: 3 Svar: 235
apr 2010
Følger: 44 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 201
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 39 Heste: 14 Emner: 33 Svar: 293
sep 2008
Følger: 51 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 2
- Fed video! tak! (:
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
apr 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 18
-Kender godt det der med at folk spørger mig hvorfor jeg har Karla nu når at jeg ikke kan ride hende eller noget fordi hun har noget med sine bagben.. jeg hader faktisk at folk spørger sådan.. men jeg elsker hende!<3 Så hun skal INGEN steder!<3<3<3
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Heste: 11 Emner: 2 Svar: 54
Jeg forstår ikke folk som kan sige "hvorfor Sælger/afliver du ikke BARE din hest når du ikke kan ride den" En hest er mere end ridning og det syntes jeg din video her viser rigtig rigtig godt 10 ud af 10
jun 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 607
jun 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 607
det m jeg ige. wauw,,,
dec 2010
Følger: 96 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 7
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
jul 2009
Følger: 63 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 161
nov 2009
Følger: 123 Følgere: 121 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 113
dec 2007
Følger: 136 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 253
mar 2008
Følger: 109 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 62 Svar: 249
FANTASTISK video!
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 4
sep 2008
Følger: 96 Følgere: 105 Heste: 8 Emner: 50 Svar: 657
Har selv en hest lige nu som ikke kan rides og nok aldrig kommer til det igen :'/
Men ville aldrig kunne give ham væk! <33
Han skal blive ved mig til det sidste! :')'
5 Stjerner! <33
okt 2009
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 117
Fem stjerner
dec 2010
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Svar: 2
feb 2009
Følger: 37 Følgere: 42 Heste: 9 Emner: 65 Svar: 379
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 27 Svar: 179
jul 2008
Følger: 140 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 221 Svar: 4.623
Jeg falder selv for ponygrænsen i år og jeg kan IKKE få mig selv til at sælge ham. Jeg har prøvet fordi jeg fandt drømmeHESTÉN! Men jeg kunne ikke sælge ham, det var for hårdt... Men har besluttet at starte udenfor klasserne, da jeg ELSKER stævner og det samme gør min pony heldigvis har jeg islænder, så han skal højst sandsynligt være hos mig for altid
- 5 stjerner!
aug 2007
Følger: 116 Følgere: 115 Heste: 9 Emner: 13 Svar: 75
nov 2010
Følger: 71 Følgere: 67 Heste: 5 Emner: 24 Svar: 92
jan 2008
Følger: 259 Følgere: 257 Heste: 5
Desværre rammer jeg også aldersgrænsen om 2 år.. Ligenu kæmper jeg for at komme til Sverige, og får 2 ekstra år på pony!:-)
Desværre må man tage nogen rigtige svære valg i livet. Mit har så at jeg skal af med mine to små stjerner.. Efter så lang tid med dem, må jeg indse jeg ikke har tid til dem, og så er det jo synd de går der!
men du har en god pointe Men som Simone siger: Hver sit valg og hver sin mening
maj 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 14
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Se du er en af dem jeg næsten nemmere kan accepterer med en anden mening end de angreb der kommer
dec 2007
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 21 Svar: 88
Nu er jeg selv konkurrence-rytter og har valgt at skifte min pony ud med en hest.. Men jeg synes du har en rigtig god pointe! Som jeg faktisk ikke selv har tænkt over omvendt kan man jo sige, at hvis det er ens ridning man vil noget med, så nytter det jo ikke, at have en hest, man ikke kan ride på.. Men hver sit valg
- Ville bare lige sige, at jeg synes du har nogle fede synspunkter, og at du har min fulde respekt, men hensyn til det valg, du har truffet Du er sej!
/Simone
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 7 Emner: 83 Svar: 1.350
hvad hedder sangen?
sep 2007
Følger: 84 Følgere: 83 Heste: 5 Emner: 8 Svar: 116
jul 2008
Følger: 222 Følgere: 198 Heste: 4 Emner: 195 Svar: 879
aug 2008
Følger: 48 Følgere: 48 Heste: 4 Svar: 1
dec 2007
Følger: 126 Følgere: 128 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 586
Min pony fik for over et år siden sår i munden så han ikke kunne rides med bid, og dermed ikke kunne starte stævner, og det er desværre ikke gået væk endnu, men vi prøver stadig..
Kender mange der bare får deres pony/hest aflivet, hvis den får en skade så den ikke kan gå stævner ..
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 92
okt 2010
Følger: 104 Følgere: 101 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 370
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 130 Heste: 3
Ville ønske jeg kunne få hende tilbage...
jan 2011
Følger: 84 Følgere: 79 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 333
- Spøg til side. Synes det er en SUPER fed video ! Og kan følge dig i det du skriver, Camilla. Super smukt er det også
MEN til jer der kommentere: PAS NU PÅ i ikke kommer til at side og hakke på hinanden, og får kritiseret. Vi har alle vores meninger !
OG, det er jo ikke altid man selv vælger. Hvis hesten/ponyen er rideskolehest, eller pengene simpelthen ikke er der - ELLER, at man på en anden måde siger: det er bedst for mig OG PONYEN at sælge, da den har så stor glæde ved at konkurrere, og jeg er nu for gammel, eller lign. Kan i følge mig?
Det er på ingen måde kritik til denne meget gennemførte, smukke video
- Had mig nu ikke. Vi har alle vores mening
mar 2008
Følger: 113 Følgere: 107 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 445
Er mere eller mindre enig med dig, Camilla, om at hesten er det vigtigste! Men samtidig er jeg meget enig med Sarah Nissen fordi at jeg også selv er konkurrencerytter
Vi har hver vores holdninger, og jeg er generelt konkurrencemenneske og elsker suset når man springer en bane og rider gennem mål! Men når det så er sagt ville jeg heller ikke gøre det hvis min hest ikke kunne lide det. Min pony elsker at vise sig frem og for alt i verden at springe
Også gennem perioden på over et halvt år hvor han blev bange for at springe pga en dårlig oplevelse, stod jeg sammen med ham og vi startede ikke stævner eller sprang overhovedet. Så min hest betyder alt for mig, alt i hele verden, og vi har det bedste forhold. Så det piner mig også at skulle give slip på ham pga en træls aldersgrænse. Jeg synes at det er for tidligt at pensionere ham, da han kun er 8 år.
Men jeg har virkelig ikke interessen for bidløs ridning, hyggeridning eller ingen ridning. For mig betyder ridesporten og venskabet med hestene alt, men hvis jeg dropper stævnerne tror jeg efterhånden at jeg mister interessen. For mig er stævnerne virkelig en god ting At jeg så har en holdning mht behandlingen af nogle af hestene til et stævne er så en anden ting.
Red selv oppe på Paradisgården for nogle år siden, og sendte også mine gamle ponyer derop fordi at de trivedes bedst med bidløst (de blev så herefter aflivet deroppe fordi at de blev erklæret uegnet som rideheste?).
Jeg har virkelig ikke tålmodighed til evig jordtræning, bidløst osv. hver dag ^^, Jeg har stor respekt for dem som kan og vil, men det er virkelig bare ikke mig. Når det så er sagt, har min pony heller ikke tålmodigheden til det, hæhæ.
Men budskabet er rørende og det er en super god video med et godt sangvalg Den satte følelserne i gang hos mig, som du kan se, hehe.
Vi er alle forskellige, ligesom hestene, og der er jo egentlig ingen interesse der er mere rigtig/forkert end den anden. Nyder konkurrenceridningen, og har selv en masse mål indenfor ridesporten
- Josefine
aug 2007
Følger: 72 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 159
hvis min gamle pony ikke havde fået så slem spat at hun knap nok kunne gå, så havde vi da helt klart også beholdt hende.
Tror aldrig jeg kommer til at sælge Geiger(min nye pony) da han er så unik og den bedste.<3 så håber bare han vokser over mål så vi stadig kan starte stævner når jeg bliver 16.
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 29
Hvad hvis jeg kommer til at elske den så meget at jeg ikke kan give slip?
okt 2010
Følger: 32 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 140
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Men jeg har måtte se i øjnene at alt desværre ikke kan være som i et eventyr, og derfor har han stået til salg et stykke tid nu.. Min bedste ven. Og ja, han er sgu stadig min bedste ven, og jeg elsker ham stadig ligeså højt. Men jeg kæmper og kæmper, og håber det ender med at jeg beholder ham
- bare lige for at komme med noget fra en anden synsvinkel
aug 2006
Følger: 232 Følgere: 254 Heste: 5 Emner: 304 Svar: 1.698
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
OG ja vi har bestemt forskellige meninger, og heldigvis for det
aug 2006
Følger: 232 Følgere: 254 Heste: 5 Emner: 304 Svar: 1.698
aug 2006
Følger: 232 Følgere: 254 Heste: 5 Emner: 304 Svar: 1.698
Men det er også lige meget, hver sin mening, og vi kommer nok aldrig til at blive enig så den er nok bedre at stoppe her! Men vil stadig mene dig om den er smukt sat sammen din video
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
SARAH så er du jo NETOP sådan en rytter videoen handler om, der er flere af hestene i videoen der er stævne heste. Videoen handler jo NETOP om at man KÆMPER for sin hest IGENNEM skaderne, IGENNEM de sværer perioder! Og ikke om om man må /skal starte stævner eller ej xD.
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Men i kunne jo bare tie stille hvis i ikke kan sætte jer ind i videoen. Den er ikke en debat eller en lov, det er blot en video
Det er jo ikke mig som video-maker der starter debatten, det er jo jer der kommentere :). Jeg lægger op til det, men det er jer der griber bolden.
aug 2006
Følger: 232 Følgere: 254 Heste: 5 Emner: 304 Svar: 1.698
Så os andre kan bestemt også godt have et godt forhold til vores heste selvom vi starter stævner..
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
Camilla du bragte det selv på banen om, hvor glad du var for at du ikke red stævner mere fordi "hesten er vigtigere end ridning" o.O
hvis man har en hest, der kan rides, hvorfor så ikke starte stævner osv? Det var dig selv, der bragte det på banen i første omgang
aug 2006
Følger: 232 Følgere: 254 Heste: 5 Emner: 304 Svar: 1.698
Jeg føler på ingen måde det jeg gør er forkert. Men du burde overvejer, om det med at lave videoer, som får nogen til at se dårlig ud, om det er forkert.
Alle går og snakker om HG skal være et fredeligt sted, og det er jo lidt svært at gøre det, hvis folk blive ved med at lave sådan nogle videoer. For det er jo sådan nogle videoer der begynder på diskusioner og folk begynder at snakke om det, og laver flere videoer om det osv. for at de kan se lidt ud som heltene selv (efter min mening, når jeg ser videoerne)..
Men som jeg har skrevet, den er smukt lavet. Er bare ikke enig i det du skriver. Men det har jeg vel også lov til at skrive
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Videoen handler om at man ikke skal skyde sin hest til højre eller sælge den bare fordi den er skadet eller ikke kan rides mere, fordi at hesten er et levende dyr og det godt kan være lige så sjovt at have den
OG jer der mener det er en bidløs video... Altså nu handler den om heste der ikke kanr ides og hvor mange bruger lige bid når man træner fra jorden? xD
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
Bare fordi DU måske ikke kunne finde ud af både at elske din hest og ride konkurrencer på samme tid, så betyder det da ikke, at ingen af os andre kan finde ud af det?
jeg elsker min hest. Jeg starter stævner. Jeg var der for hende 100 % gennem 10 måneders skadeperiode, hvor det var meget usikkert om hun nogensinde kunne blive ridehest. - Og nu rider jeg igen - og jeg starter da også snart stævner igen.
Hvorfor kan man ikke begge dele? Jeg forstår det ikke (:
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Jeg har selv redet M dressur på diskriks plan, jeg har været der og jeg er meget gad for at jeg ikke længere er det, jeg er glad for at have indset at hesten er vigtigere for mig end ridning. Du kan ikke ride uden en hest, men du kan godt have en hest uden ridning
Det r bare en video og hvis man føler sig ramt, så må det jo være fordi at man mener at man er inde under videoens tema og fordi at man føler det man gør er forkert, for kunne man ikke sætte sig ind i videoen ville man nok bare ryste på hovedet og slå videre
aug 2006
Følger: 232 Følgere: 254 Heste: 5 Emner: 304 Svar: 1.698
For mig er det egentlig lige meget, men der er nogen som det betyder meget for.
aug 2006
Følger: 232 Følgere: 254 Heste: 5 Emner: 304 Svar: 1.698
Men når det så også er sagt, så tror jeg at typisk dem som laver sådan nogle videoer her, er dem som ikke ser os andres synspunkt på tingene..
Jeg har personligt ikke noget i mod at sælge selv en hest, eller andre ønsker at sælge den, bare man har en god grund til det.
F.eks. ønsker jeg heller at sælge en hest, fordi kemien ikke passer sammen, en man prøver at få det til at fungere og det gør bare både rytter og hest ked af det. Og når først en hest er ked af det, er det svært at få den til at blive glad igen...
Eller hvis ens ponyår er slut. For jeg ønsker sku æreligt talt ikke at se en voksen dame der vejer lidt for meget side oppe på en lille pony. Det synes jeg er uacceptabelt af personen!
Der er mange grunde til man vil gøre det, og der er på ingen måde nogen som mener det ondt med at sælge deres heste, udover nogen sælger selvfølgelig, de gør det jo mest bare for penge. Men der er også mange som gør det af en god grund. Husk det! Og vi mener det kun godt.
Og ved godt du skriver det ikke er et andgreb, men det føles det altså meget for os, som er konkurrencerytter, og gerne vil videre i vores ridning. Det vil sige os som, sælger heste og køber heste, men har en grund til at gøre det.
I skal også huske at vi ser ikke kun på vores heste som konkurrence dyr som skal inde og præstere hele tiden. For når i ikke ser os daglig dagene, så er vi nogle helt andre rytter, end når vi er ude på stævnepladsen. Vi nusser også om vores heste, bruger en masse penge på vores heste, for de skal få det bedste af det bedste. Og vi kysser og krammer dem ligeså meget som andre hesteelsker. Husk lige det!
Siger bare min mening, og ønsker ikke diskussion. Men man har vel lov til at få sagt nogle ting, som i også gør via video
sep 2009
Følger: 40 Følgere: 53 Heste: 3 Svar: 749
Selv når mine 2 ponyer bliver gamle, vil jeg elske dem akurat ligeså højt som jeg gør nu.. Selv den dag de ikke kan rides mere? Forstår ikke man sælger, afliver sine heste osv.. BARE fordi man ikke kan ride dem.. Hvis man virkelig føler noget for sin bedste ven, skal man da bruge tid hos dem, og give dem så meget kærlighed man overhoved kan! Jeg vil aldrig aflive mine ponyer.. Bare fordi de ikke kan rides? Hvis de en dag står og lider ville jeg nok tage den svære beslutning at lade dem forlade jorden, men aldrig før det virkelig er for deres skyld! Det er jo ikke for min skyld jeg afliver, det vil være for hestens skyld.
Hmm sikke noget - det gav faktisk ikke mening det jeg lige skrev :b
Men uanset hvad vil jeg aldrig svigte mine heste!
Fantastisk video!!
sep 2007
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 83
sep 2007
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 83
Jeg har selv oplevet det der.. Jeg fik min pony til min 9års fødselsdag, hvor vi selv tilred ham. Han var 4..
Da min pony var yngre var han blevet målt som 128,5 = Kat. |||
Jeg kan ikke beskrive det, det er umuligt. Men han er noget helt specielt for mig, noget som jeg aldrig havde trodet jeg skulle opleve. Vi havde drømme og mål vi så gerne ville nå sammen, men uheldigvis kom der ret mange ting imod så, så vi nåde ikke den mindste procent del af det. Og året kom hvor jeg blev 13 år, hvilket var mit sidste år jeg måtte ride Kat ||| pony, og jeg var så ulykkelig. Alle de ting vi skulle sammen, alle de ting vi slet ikke have fået oplevet sammen endnu, skulle vi bare opgive alt det? Da jeg aldrig har været specielt høj, kunne jeg jo også sagtens stadig passe ham? men jeg oplevede hvor ligeglad jeg blev med alt der hed stævner pludselig, for det der gjorde en rød roset noget værd, var at den var med ham. Så jeg opgav hele min stævneverden for at opleve så meget andet med ham. For jeg tror nu ikke det gjorde bahlou noget om han kom til et fint stævne eller ej? Så mange gange hørte jeg: "hvorfor sælger du ham ikke?" - "du kommer jo ingen vegne med den pony" - "find dog en større pony" - "sælg ham.. sælg ham" men hvorfor skulle jeg? jeg valgte at lytte til mit hjerte. For underligt nok, så var der noget inde i mig som bare sagde nej!; det kunne ikke passe, det kunne ikke allerede være forbi? Men miraklet skete. Vi målte ham tilfældigvis en dag og han var vokset over mål! HELE 1.33 ! DET KAN MAN KALDE ET MIRAKEL! pludselig åbnede alle mulighederne sig over for os igen, men den eneste grund til at drømmene er noget værd, er fordi vi udlever dem sammen. Og her til januar skal vi ride vores første PRI. - Vi har vores eget eventyr, helt fantastiske eventyr.<3
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
5 stjerner!
dec 2010
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 27
5 stjerner!
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
nov 2006
Følger: 528 Følgere: 562 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 1.445
De tekster du skrev på vito's billeder, ramte mig bare lige i hjertet.. Og jeg kom sådan til at tænke på nobi.. Havde jeg chancen ofrede jeg alle verdens ting for at give hende en chance igen.
Puha..
men er glad for at kunne være med til at sprede budskabet!
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Må sige jeg ikke lige har læst ALLE kommentarer men lad mig lige påpege det er jo ikke fordi jeg her skriver at du aldrig nogensinde må sælge en hest. Det er simpelthen fordi jeg hver dag får kastet i hovedet hvorfor jeg ORKER bruge så mange penge på at have DIno når han ikke kan rides og fordi at jeg hele tiden ser ryttere der siger :"Ej... Hesten har fået en springskade fordi JEG har redet den for hårdt... Vi må hellere sælge/aflive den så jeg kan få en ny"..
Selvfølgelig skal det ikke være sådan at ingen i verden nogensinde sælger en hest :). Syntes bare man bør tænke sig om og huske hesten er levende og huske de mange sødeord man overdøser hesten med når den har det godt og hvordan nogen så putter den i "glemme bogen" den dag den ikke kan mere
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 255 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 985
men fordi man er konkurrence rytter er det ikke ens betydning med hesten ikke betyder alt for en
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 22 Svar: 101
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.725
jan 2011
Følger: 48 Følgere: 46 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 13
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 140 Svar: 536
Dejligt initiativ at kaste lidt lys over det som i hverdagen bliver overset af mange
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 12 Emner: 3 Svar: 19
Aldrig eller om jeg bare sä meget som giver en tanke til salg pga uridelighed.
okt 2008
Følger: 147 Følgere: 139 Heste: 12 Emner: 163 Svar: 630
Godt nok er hun lidt tynd, men det er fordi hun har svært ved at tage på. - Og dyrlægen siger det ville være synd at aflive hende, for hun har mindst, i følge ham, 2 gode år tilbage
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
okt 2008
Følger: 147 Følgere: 139 Heste: 12 Emner: 163 Svar: 630
Så kender godt det der med at man ikke kan give slip
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 57 Svar: 275
Jeg har ingen hest/ pony...
Jeg er lidt for stor til en pony kat.2.. Men det er alligevel det der står øverst på ønskesedlen til min konfirmation, en pony kat. 3 eller 2 (:
Jeg vil ligge ridning lidt væk, og tænkte mere på venskabet mellem hest og rytter
Din video har hjulpet mig med at indse at det var den rigtige beslutning!
5 stjerner (;
jan 2006
Følger: 76 Følgere: 118 Heste: 5 Emner: 520 Svar: 2.956
Men er enig i, at det her er en øjenåbner! Fantastisk video.. Tænk hvad så få ord og billeder, kan gøre, så længe de er sat rigtigt sammen.
FLOT Camilla!
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Hvis der er noget jeg ellers har lært i min korte tid med heste, så er det for meget kemi betyder, og hvis denne er forkert, vil jeg også mene det er forsømmelse (følelsesmæssigt)
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.894
Ja der er alt for mange som syntes at bare fordi hesten er erklæret uridlig så skal den aflives :s.
Jeg forstår virkelig ikke de folk som syntes at ridning før hesten.
Igen, fantastik video!.
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Jeg tror på at i fremtiden, når mine børn når ponygrænsen, så er reglerne lavet om.
Så er det bedømmelse af den enkelte equipage dommerne tager stilling til, så fysisk hos hest/pony og pige passer sammen, ikke alder.
Jeg tror på at i fremtiden bliver det mere "moderne" at køre/hms/o.lign. med sin pony når man ikke kan ride den.
...Jeg tror mange mennesker har fede foldbumser til at gå og få dårlige ben og dårligt hjerte, lever osv, fordi de ikke nænner at tage ansvar for at finde et nyt hjem til dem, når de vokser fra dem og får en hest mere glider den lille man ikke kan ride stille i glemmebogen....tages ud, nusses og elskes og lavet trick med, men den forfalder stille på marken mens den anden får ture i det blå.
Jeg tror på at teorien er let og praksis er svært...
Videon er vidunderlig, tak fordi vi måtte kigge med
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.447
Selvom jeg elsker at ride, elsker jeg også bare at være sammen med hesten. - Ved ikke hvor mange timer jeg har brugt hos Cookie, bare fordi jeg elskede at være sammen med ham (':
Han blev dog solgt.. Ejer havde hverken tid eller penge, men vigtigtst af alt, var der tre piger derude, som ville elske ham ligeså højt som jeg gjorde, og som ville kunne have mange gode år med ham (':
jul 2005
Følger: 2572 Følgere: 4342 Heste: 12 Emner: 127 Svar: 1.261
Heste er nogen vidunderlige væsner, man kan kun elske dem af hele sit hjerte
Når jeg ser videoen tænker jeg det ikke som et angreb på nogen .. Mere hvor meget heste kan betyde for en
Fik helt en klump i halsen af alle de smukke billeder efter hinanden !
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Ridning er hverken en menneskeret eller hesteret. Og jeg tror simpelthen ikke på, at nogen hest vil savne ridning, måske savne at lave noget, men alt hvad man laver fra ryggen, kan man også lave fra jorden. Jeg tror bare det er noget folk bilder sig ind, for at kunne sende ponyen videre i systemet med god samvittighed. Det må man jo selv om, men respekt til dem, der sætter hesten før ridningen
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Ser ALT for mange gange at man sælger eller afliver "fordi den ikke lige er som planlagt".
Personligt kunne jeg ikke drømme om at gå af med Masca under nogen omstændigheder, andet end når dem ovenover os siger at det er tid.
nov 2008
Følger: 152 Følgere: 145 Heste: 5 Emner: 355 Svar: 1.950
Men men men.. der er jo også andre grunde til man sælger, som BECK også skriver.
Porsche er nu ved en 6 årig pige, helt i nordsjælland! Jeg savner og fortryder virkelig at jeg gav slip!!!!
- Men Porsche ELSKER at springe, og mine ben rev ned!
Jeg kunne jo godt se at jeg skulle give slip, for alt andet var egoistisk!!
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 238 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 389
Har også selv fået flere kommentarer smidt i hovedet,
omkring min hest.. Hun er kun 1 år, og det var åbenbart ikke særlig mange positive ord omkring mit valg, af hende.
Men jeg er glad for mit valg Hun er virkelig den skønneste hoppe
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
Har det lidt blandet med den her video - da jeg synes, at det er vildt egoistisk at beholde en lille pony,der trives i ridningen - og så vælger at stoppe ridningen fordi man er for stor og VIL beholde ponyen - så tror jeg mange ponyer ville have det bedre hos en ny lille ejer, der kan fortsætte ridningen - her snakker jeg så kun de heste, der virkelig trives i ridningen og nyder at arbejde
Bortset fra det synes ejg dog, at det er en rigtig god video - med et rigtig godt budskab.
Selv har jeg aldrig solgt en hest eller pony for den sags skyld, så på den måde har jeg ingen følelser i klemme, eller "føler mig ramt"eller noget..
Tværtimod har jeg været så uheldig, at næsten alle mine heste har været igennem meget lange skade- eller sygdomsperioder. De perioder har jeg stadig været ved hesten hver evig eneste dag og pusset og plejet dem
Da Mirell brækkede benet efter jeg kun havde haft hende i 6 uger så det hele også ret sort ud - vi tog dog kampen op, selvom det tog 5 måneders boksro at få benet til at hele. I mellemtiden blev hun fuldstændigt ustyrlig og farlig, og jeg kom til skade flere gange, og blev faktisk bange for hende i en periode, hvor hun igen og igen udsatte mig for meget farlige situationer.
Vi kæmpede dog fortsat, og da benet endelig helede blev hun sparket på folden og måtte stå 3 måneder med denne skade også.
I alt tog det over 10 måneder, før jeg kunne hoppe på ryggen af hende igen, hvor hun var rengående.
I de 10 måneder har jeg godt nok lagt øre til mange "Hvorfor afliver du hende ikke?" , "Hvad med at sælge hende til avl?", "Sælg den, den er psykopat!" og jeg ved fandme ikke, hvad folk IKKE har sagt.
Jeg valgte selvfølgelig at beholde hende, og jeg håber at de folk, der sagde alle disse ting, har en lang næse nu, hvor min hest er blevet ridehest igen - og er næææsten normal oveni knolden igen
Jeg ægrer mig super meget, da det her år skulle have været et år fyldt med stævner osv. og havde virkelig håbet på at rykke mig meget på dette år, men det eneste der rykkede sig var mine strigle-skills samt min søde hest fik lært et par tricks osv - ikke liiige hvad jeg havde planlagt, men kunne da aldrig drømme om at sælge hende eller aflive hende :-]
Men ja, kan helt klart følge pointen i denne video - og synes folk skulle tænke sig liidt mere om før de kommer med deres "gode råd" (AFLIV DEN!) osv
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
aug 2008
Følger: 244 Følgere: 244 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 687
Ikke fordi det får mig til at føle mig ond eller noget fordi jeg har solgt min pony. Nej jeg synes det er en smule underligt - ja naesten tarveligt at alle billederne viser "frie heste uden bid i munden og bidløse ryttere osv" Bidryttere kan også have sådan et forhold - synes godt du kunne have brugt nogle billeder af bidryttere. Spring eller dressur billeder.
- Håber virkelig ikke I tager dette så tungt. Jeg havde bare behov for at skrive det jeg mener.
Når det er sagt vil jeg gerne rose denne video - synes den er super flot lavet
okt 2008
Følger: 382 Følgere: 385 Heste: 6 Emner: 122 Svar: 649
aug 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 652
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 245
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 54
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
nov 2008
Følger: 47 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 268
det var lige før at tårren i min øjenkrog trillede, kom sådan til at tænke på hvor glad min dejlige pony gør mig, og hvor hårdt for mig det er at jeg, er blevet kørt så langt ud, at jeg ikke rigtig har overskuddet til hende. jeg tænker hver dag på, hvor meget hun betyder for mig, og hvor meget jeg egentlig savner hende. selvom jeg bare skal åbne døren og gå ud til hende. så er det ikke det samme mere..... håber sådan min eller vores fremtid snart kommer til at se lysere ud, så vi kan komme videre og ha' det god igen. for det værste er at svigte den man elsker allermest, den som bære en gennem ild og vand, jeg står i evig gæld til hende, hun gør mit uretfærdige liv værd at leve, kan ikke bare svigte hende, det er sgu for egoistisk!!
det er rart med noget inspiration, til at kæmpe videre for det man elsker!
Blogger
Tilmeldt:
aug 2004
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Og ja jeg har Self fået tilladelse til at bruge alle billederne
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 13
maj 2010
Følger: 28 Følgere: 30 Heste: 3 Svar: 1
jeg sælger min pony fordi jeg er blevet for stor til ham, og syntes ikke jeg har den tid til ham længere.:o(
så håber jeg bare på at der er en der vil elske ham lige så meget som jeg har gjort og så bare har lidt mere tid! :o)
Blogger
Tilmeldt:
maj 2009
Følger: 74 Følgere: 268 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.985
Men videoen kommer med så utrolig mange budskab, og jeg er bare helt vild med den Kaliber kommer også til at være sammen med mig, indtil han ikke kan mere.
Men utrolig god video! 5 stjerner, som den klart har fortjent
- Jeanette & Kaliber
okt 2008
Følger: 147 Følgere: 139 Heste: 12 Emner: 163 Svar: 630
Super smuk, og jeg er så enig med dig! (:
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 20 Svar: 420
Mange hilsner.
aug 2008
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 4
jun 2009
Følger: 272 Følgere: 260 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 176
Forstår dig fuld ud, synes heller ikke en hest skal aflives eller sælges pga. at man ikke kan ride den længere af skade eller?
Chris Medina, den sang er virkelig også bare super kanon! Godt sangvalg!
aug 2009
Følger: 224 Følgere: 233 Heste: 5 Emner: 106 Svar: 389
Men det er jo meget forskeligt hvilke hest man har. Hvis man har en hest der er meget meget meget frisk og den fik en skade så den "kun" kunne blive fold hest eller HMS med. Så ville det jo være mere synd at lade den leve
jan 2009
Følger: 111 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 307