{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kursus v. Rodrigo - September 2009

4.534 visninger | Oprettet: 27. sep 2009

Kursus v. Rodrigo - September 2009

Swoop 2009, 4 år
Swoop går ikke med pelhambid til daglig.

DISTURBIA
Kvinde | 31 år | Oprettet: 20. jun 2005


Kommentér på:
Kursus v. Rodrigo - September 2009
  •   8. maj 2011 Omg hvor er det smukt smiley smiley

  •   17. dec 2010 uh hvor er swoop lækker :o)
    lækker ridning, og hvor er det dejligt at høre at du bare ''klikker'' med din underviser selvom det ikke foregår på dansk :o)

    jeg kan blive så sur når jeg ser folk der kommentere.
    det er helt okay med kritik, men hold det i en pæn tone. jeg kan ikke se hvorfor folk bare føler at de SKAL skrive en besked med en masse kritik, hvorfor så ikke bare unlade at kommentere også holde sine grimme ord og kritikker for sig selv.

    jeg er sikker på at der ikke er nogen der bryder sig om kritik, og bestemt ikke i den tone det bliver skrevet til denne video. jeg er sikker på at dem der har kommenteret heller ikke ville synes om at få en lang besked med kritik til deres videoer. og hvorfor er det nødvendigt, jeg vil da vædde på at der ikke er nogen af kritikkerne der står i stalden eller når de sidder i sadlen så tænker de: ''nej hov, jeg må sørme hellere huske hvad de skrev som kommentare til min video på HG. ''
    stop med at kommentere noget i ikke har kendskab til, og hold de grimme kritikker for jer selv.

    det var mit sure opstød :o)


  •   8. jun 2010 dejligt video smiley
    det ser ud til i har et fint samarbejde alle 3! og har en fin fornemmelse for hvor swoops grænser er, forstæt du roligt, i skal nok nå noget ;D


  •   26. nov 2009 Jeg kan ikke se det bliver bedre i løbet at videoen, så måske det ikke er noget han retter på. & nu har jeg set nogen af hendes andre klip hvor hun rider ved ham & det er ikke bedre.

  •   26. nov 2009 Flot af en 4 års. Men tænk over din opstilling. Du kaster dig frem og tilbage i dine anspring. Pas på du stadig sætter dig op i versaderne, der ligger du helt ude på siden.

  •   24. okt 2009 hvor er han dygtig og du rider rigtig pænt

  •   17. okt 2009 Sikke en stor dreng smiley og så er den kun 4 år gammel er du da sindsyg xD
    Men hvor er det flot at du rider den så let, ser det ud til (:


  •   11. okt 2009 Hej Bianca - fedt at se.... jeg kunne jo desværre ikke blive og se det LIVE.

    Hvor er det godt gået og hvor er I bare nået langt.

    SIGER DU - han kun er 4 år gammel, det er knaseme godt gået.

    Stort til lykke og fedt du lægger video... det er jo lidt farligt, man kunne jo få kritik.. ;O) men det er virkelig godt og stor udvikling.

    og Rodrigo - ja han kan bare sit håndværk sådan er det. Jeg synes alle kursisterne er kommet helt vildt langt og det er fedt at se og følge deres udvikling.

    TIL LYKKE med det seje ridt... glæder mig til at se hvad I tre kan drive det til.

    Eva
    www.lusitano.dk


  •   8. okt 2009 Rodrigo kommer til DK to gange om året, og hvor det er henne svinger. : )

  •   8. okt 2009 jeg syntes du gør et flot stykke arbejde:) Store hest kan også godt. smiley Og alle har deres måde at ride på nogle ville syntes det er godt og andre ville syntes der er dårligt.
    Hvor tit kommer Rodrigo til Danmark og hvor er det henne ?


  •   8. okt 2009 JK
    Rigtig, rigtig mange tak! : DDD


  •   8. okt 2009 Sikke et flot arbejde! Jeg har altid været imponeret over Swoop, men aldrig dig som rytter. Men det har godt nok ændret sig nu. Sikke en harmoni mellem jer - det er så vildt at se på! Han er afslappet - HELE TIDEN! Han arbejder virkelig for dig. Stor ros at både hest, men også af dig som rytter. Jeg peljer aldrig at gide at se dressur videoer færdig, men det her er værd at se på. Er næsten helt mundlam.
    Forsæt det gode arbejde - glæder mig til at se meget mere fra sådan en fantastisk makkerpar smiley
    /JK


  •   8. okt 2009 Nøøøj, en flot hest smiley og biddet klæder ham rigtig godt =)

  •   6. okt 2009 AM

    knogler kan erodere, dvs brusken. og det sker ved overridning. skriv en pb med din mail smiley Nu var det ikke bar for at skælde ud, jeg blev bare rimelig forarget da mit første indlæg blev slettet, hvor jeg roste hende for hendes arbejde med hendes 2. hest.

    ejeren af videoen:

    du holder omkring 50 kilo i din hånd selvom du ikke mærker det. det bid du rider med har en vægtstangs - påvirkning på tandkøddet, dette forårsager større tryk og derfor kalder man disse bid "skarpe ". jeg synes stadig ikke om det, selvom du beskriver din hest ikke kan tvinges i holdning, for den "baglæns ridning" der bliver demonstreret her er ridning på tøjlen.


  •   6. okt 2009 hold kæft hvor er den dejlig... det ser rigtig godt ud... smiley

  •   6. okt 2009 Det er virkelig flot hvad du har kunnet opnå med en så kompakt hestetype smiley Du har en flot opstilling og jeg synes virkelig at du er diskret med dine hjælpere.
    Hvorvidt det er klogt at påbegynde passage-træning i så ung en alder vil der jo være delte meninger om. Men så længe det kun er korte momenter, og det handler om rygsving og ikke benløft, så ingen alarm herfra - heller ikke selvom jeg synes at det er dybt overflødigt at hjælpe med pisk fra jorden, det meste sving kommer faktisk naturligt, når du sætter tempoet langt nok ned, og han selv skal bruge længere tid på hvert benpar før han skifter, end sædvanligt -- er selv i gang med at træne den helt korte trav/passage-lignende gangart på min heller ikke helt lette frieser, dette fungerer uden pisk/touschering.

    Det eneste jeg er lidt sur over, er at man ikke kan høre hvad underviseren siger, det kunne have været sjovt (ved godt at det er sjældent der er så god lyd at det kan lade sig gøre..) smiley


  •   6. okt 2009 ej hvor lækkert! smiley
    super godt arbejde i hvert falde! :')


  •   6. okt 2009 Rodrigo underviser på engelsk, ja. Nogle har lidt svært ved at forstå ham, men vi samarbejder super godt, og jeg forstår alt hvad han siger og forklarer. n_n Og tak for rosen!

  •   6. okt 2009 Hold da kæft hvor er jeg jaloux! smiley
    det ser fandme godt ud! smiley
    hold da op! smiley

    jeg forstår slet ikke folk er så negative s;
    men jeg synes i hvert falde du gør et skide godt stykke arbejde! :o.

    nu har jeg set videoen 3 gange og jeg er lige begejstret hver gang! :D.

    men tænkte på undervisner ham manden på engelsk eller hvordan? smiley


  •   6. okt 2009 Nu er jeg så en af de få, der har været så heldig at sidde på ryggen af Swoop og jeg kan lige understrege at han på INGEN - og jeg gentager - INGEN måder kan rides på tøjlen!
    For det første er han ikke nogen nem hest at skubbe rundt, hverken i skridt, trav eller galop, og for det andet hedder det ben og sæde og så er det ellers bare om at have en kondi ud over det sædvanlige smiley (Mhmm, jeg sov godt den nat xD)

    Så det er satme noget pis at skrive at hesten bliver redet på tøjlen og at den samtidig er utryg!


  •   5. okt 2009 Skræmmende nok tror jeg, at jeg bliver rost for, at jeg altid har redet med "for lange tøjler", og ikke "for løse" - Men nu, hvor min tøjle er blevet kortet op, og jeg har armene længere fremme (og forholdsvis dybe) grundet en hest med særdeles kort hals, bliver jeg beskyldt for at ride på tøjlen - Det er for mig fuldkommen mangel på indsigt - eller selektivt syn - at man kun ser, hvad man vil se. Desuden siger billeder heller ikke særlig meget. Og du kom ikke med en mening - Eller jovist - Men for mig var det kun en konstatering - Og en særdeles giftig kritik. Du har ingen ret til at konstatere, at min hest er utryg, når du ikke kender hans adfærdsmønster. Og tro mig når jeg siger, at det er ret anderledes end andres heste. Men det er jo ligeså nemt for mig at konstatere. (På trods af, at det sgu er min hest.) Og svar mig lige på, hvem der lægger en video ind, kun for at få så hård, fuldkommen uretfærdig kritik? Hvis jeg selv mente, at min ridning var så ufuldkommen, ville jeg da aldrig lægge den ud til offentlig skue. Og jeg kan desuden ej heller ikke forstå, at folk gearer op over, at jeg bruger biddet som sikkerhed - Jeg er en 16årig pige med spaghettiarme - Og min hingst vejer 800 kilo, så det ville være dybt uansvarligt at ride et fremmed sted, hvis man er usikker på, hvor man har hesten. (Da han dagen i forvejen opførte sig meget atypisk.) At jeg så kunne have skiftet til normalt trensebid - Det var så en anden sag. Men jeg betaler ikke 1500,- for at bruge et kvarter på at skifte trense, når jeg under særdeles kyndig vejledning sagtens kan ride min hest med det, jeg nu engang har puttet på den. Du ser heller ikke min hest gå bag lod i længerevarende perioder, ej heller åben mund, kun almindelig tyggen - Og uden næsebånd har han alle muligheder til at vise, hvis der er noget i munden, der gør ondt. Hvis du tror, jeg kan ride en hest som Swoop på tøjlen - Bære ham rundt i den holdning, han går i - Så er du faktisk særdeles optimistisk, for det kan jeg ikke. Vil Swoop ikke hvælve nakken - Så hvælver Swoop ikke nakken, uanset hvor hårdt jeg tager i ham.

  •   5. okt 2009 Ma-Jasmin // HINGST TILBYDER BEDÆKNING !!! .
    har intet imod bid, stævner, hjælpemidler, samlet dressur osv

    min hest går selv rimelig presset sammen nu (dog med cordeo)
    det er MÅDEN man gør det på og så kan man for min skyld ride med hvad det skal være
    Mit idol er en som rider på min gård, som rider med kandar - og hun rider bare SÅ fantastisk smuk, afslappet og meget højt dressur

    Så nej har intet imod bidryttere eller biddet men jeg har noget imod forkert ridning


  •   5. okt 2009 <b>TteamTullamore - Fleur Penter -</b>
    Som jeg læser det, mener du faktisk stadig at der kun er en måde at træne på.
    - men fred nu være med det .

    Jeg er enig med dig i, at man bør modvirke mishandling. Ingen tvivl om det. Men jeg tror simpelthen ikke man ændre verden ved at skrive på en hjemmeside -og slet ikke ved kritik der ikke kan bruges til noget.
    Hvis du virkelig inderligt ønsker at folk hører dine ord, må du da lade være med at skælde dem ud.
    Du har en rimelig autoritet herinde, og det ved du vel smiley

    - jeg vil forresten gerne have det materiale du nævne, som inspiration og viden smiley

    (ps. man kan ikke bruge "eroderet" i den sammenhæng :D)


  •   5. okt 2009 wow hvis man ikke må sige sin mening
    og nej jeg ville stadig sige det til dig hvis jeg så det i virkeligheden og du bad om en mening (at oprette en video herinde er for mig det samme som at bede om en mening - medmindre man skriver at man ikke ønsker andres meninger)

    nej jeg kender ikke lige DIN hest men jeg kender dog til heste og har trænet en del og jeg skrev som sagt MIN mening om hvad jeg så.

    Og måske ville jeg ikke skrive noget hvis jeg ikke havde set en masse af jeres billeder hvor han jo går så skønt og afslappet og endda nogle gange for løse tøjler <-- DET er for mig smuk ridning
    mens ridning på tøjlen (som du desværre gør her) ikke er særlig pænt

    men hvis du ikke vil have kritik så skriv det i beskrivelse - så vil jeg selvfølgelig rette mig efter det


  •   5. okt 2009 Hvorfor kan i ikke bare holde jeres k... hvis i ikke har noget pænt at sige, i kan skrive en PB til personen hvis i har nogle meninger i føler der skal ud...

    Sys ikke i kan være bekendt at være sådan overfor hinanden her inde..!!!

    Husk at man skal feje for sin egen dør før man fejer for andres...!!!


  •   5. okt 2009 Du er gået særdeles meget over mine grænser, og jeg vil venligst bede dig om at holde næsen udenfor, da jeg ellers vil få indvolveret diverse andre. Du har ingen ret til at sidde og lege dommer overfor min hest og jeg - Og da slet ikke påstå, at min hest er utryg; Når du ikke kender ham, eller har mødt ham en eneste gang. At du ikke er enig med min træningsmetoder, er en helt anden sag - Men du går særdeles meget over mine grænser, og det kan du ikke tillade dig, selvom du er beskyttet af en skærm.

    Samtidig vil jeg understrege, at mit pelham er for sikkerhed, intet andet. Og at jeg ikke rider akademisk, og det har jeg aldrig gjort.


  •   5. okt 2009 synes det er tamt at springe over hvor gæret er lavest på din hests bekostning. ærgeligt. Du skriver overalt at swoop går let på tøjlen, også alligevel vælger du at bruge pelham.. hmm..

    AKADEMISK DRESSUR handler om at hesten skal uddannes gradvist, alle såkaldte fans, vil vide at det her er noget møg at udsætte sin hest for.

    AM
    jeg er slet ikke imod andre træningsmetoder, jeg er meget åben for det, men efter alt det jeg har læst, er jeg ligefrem forarget over man vælger at gøre det ved en så ung hest. jeg skal være mere end åben for træningsmetoder, da min hest først er ved at lære at samle sig. jeg vil gerne sende dig overbevisende materiale hvis du vil vide mere om hestens udvikling. Jeg føler jeg har krafterne til forske i noget der sidder så dybt inde i ridesporten, og vil fortælle mennesker omvendt, fordi jeg er det menneske jeg er, jeg kan ikke tåle at se et dyr der ikke har evnen til at tale, eller pive og gø, blive holdt tilbage i smerter og utaknemlighed. At jeg ved hvordan hestes kroppe bliver nedslidt og eroderet af overridning og forkert træning, skal give mig en evne tila forklare - men ikke autoriteten til at stoppe folk i deres misgerning - dette skal min person. fordi jeg ikke kan holde ud at se folk ride deres heste ned. Jeg forholder mig efter omstændigehederne, og dette mener jeg er overridning, og direkte misbrug af et redskab som denne rytter og hest ikke er kyndig til at bruge, og ikke har en underbyggende forståelse af hestens biomekanik, eller psyke, til at være en "god" rytter i den givende situation.


    jeg er åben for træningsmetoder, men træning er ridning, og denne ridemetode er IKKE akademisk, da der er tale om baglænsridning ( at trække hestens hoved ind til kroppen , og kalde det samling) og dette er ikke et akademisk princip. jeg er ked af vi er uenige, og jeg vil for vores kendskabs skyld håbe det ikke forårsager noget negativt.


  •   5. okt 2009 undskyld jeg siger det men det ligner virkelig noget lort!!!

    han er utryg, trykker sig og du holder ALT for meget på tøjlen

    du skriver du normalt ikke rider med pelhambid - hvorfor fanden begynder du så på det?

    At putte hårdere bid på hesten for at ride svære øvelser er, at springe over hvor gærret er lavest på HESTEN bekostning!!!

    Jeg har set din profil før og du elsker og arbejder normal super godt med ham og så er det virkelig trist at se at du pludselig bare tænker på at komme fremad


  •   4. okt 2009
    desværre er hesteverdenen fyldt med indgroet (mest kvinder) som ikke kan åbne deres øjne for andre personers måde og træne deres heste på - ikke mindst være positive overfor metoderne. selvfølgelig skal man da tage tingene op i en ordentlig, fornuftig tone. I må huske på, dette også er en internetside, hvor det er svært at vide hvem der sidder bag skærmen og hvordan personen håndterer tonen i jeres skrivne tekst. selvfølgelig skal folk da udtyrykke sin mening, men når hun direkte udtrykker hun bliver ked af det af jeres kommentarer, så forstår jeg ikke hvorfor i bliver ved med at pointerer hun kun fokuserer på det nagative??

    sorry - skal ikke gå i selvsving på kommentarfeltet. :o)

    bottomline - jeg synes du gør det fantastisk godt - jeg følger meget med i din ridning og er selv stor fan af akedemisk dressur - applaus til dig.
    Det ser ud til du er i stor harmoni med dine heste og det er først og fremmest det vigtigste - held og lykke fremover :o)





  •   3. okt 2009 <b>TteamTullamore - Fleur Penter -</b>
    Ja, men der findes jo andre træningsmetoder ..


  •   3. okt 2009 1 ting; Jeg er GRØN af misundelse!
    - Swoop er SÅ lækker, og kæft han er dygtig smiley
    Hvor må du være glad for at få muligheden for at ride sådan en SKØNHED, og så ovenikøbet med Rodrigo som træner smiley
    host host, jeg er misundelig ;b

    Flot arbejde, I er SÅ fine sammen smiley


  •   29. sep 2009 ¤ *Cotton-Eyed Joe* ¤
    enig. jeg roser dig også. men jeg skriver også jeg er uenig med din træner. og eftersom det er ham der laver fejlen, er det ikke din skyld.


  •   29. sep 2009 AM

    du kan jo prøve at tage et kursus hos bent brenderup. Der er noget der hedder den akademiske stige, og for at træde trin op, skal man kunne én øvelse komplet, for at have opbygget hestens forståelse af hjælperne og hestens muskler og sener op. det er det jeg mener med ikke "må" swoop træder ikke engang ordentligt ind under sig, så hvorfor skulle han være klar til at lave passage under rytter?


  •   29. sep 2009 du har selv skrevet længere tilbage i indlæggene at det må være træls kun at fokusere på det negative i livet....

    hvorfor gør du det så selv?
    jeg har kun læst forsvarsbeskeder fra dig indtil videre.. tag nu det positive folk skriver til dig, selvom de påpeger noget de ikke bryder sig om!

    prøv f.eks at læse beskederne fra mig igennem igen..
    du vil opdage at jeg faktisk roser dig og din hest, men påpeger 2 små ting...

    lad nu være med kun at forsvare dig.. så skal du ikke ligge en video ind hvis ikke du kan tåle at folk siger deres mening...


  •   29. sep 2009 Ja, som det kan ses på videoen udfører Swoop kun sin "passage" (som det i øvrigt vel dårligt er, vel nærmere bare større mere svævende skridt) når Rodrigo står med skulderen til, og på cirkel, og han udøver det ofte selv, også på folden, for som der bliver sagt, så er det naturligt for hesten.
    - Desuden er Rodrigo fra Portugal, og der er stor forskel på hans træning, og træningen herhjemme.


  •   28. sep 2009 Ang passage er det en naturlig gangart der ligger til især hingste når de skal vise sig for hopperne, selv føl kan fremvise denne gangart, så kan som sådan ikke se det store problem i at ligge grundtrinene til dette nu...

    Den egentlig kæmpe kræft anstrengelse kommer jo først i piaffen hvor samlingsgraden skal være tilpas og kræfterne skal være der for at det kan lade sig gøre...

    Kan så ikke sige at de spanske trænere står mit hjerte nær, men det er der sgu så mange trænere der ikke gør, man tager, hvad man kan bruge og resten smider man ud...

    Men forstår heller ikke folk flipper over biddet, det er jo første gang og der er en træner til stede, og det kan jo være lidt svært at skulle træne stop signal eller whatever, når man er i træningslejer og der ikke er tid, så kan man blive nødt til at bruge en nødløsning, indtil man kommer hjem og kan få udforsket problemet lidt bedre...


  •   28. sep 2009 <b>TteamTullamore - Fleur Penter -</b>
    Du fortæller da hende hvordan hun <i>skal</i> ride .
    "<i>Man MÅ ikke lave øvelserne på den måde i gør</i>" ..
    - det må man simpelthen ikke ? Ifølge hvilken lov ?

    Der findes forskellige måder at træne heste på.


  •   28. sep 2009 Mange tusinde tak. Og ja, arbejdet med de tunge heste gør det lige fem gange så kompliceret - Det glemmer folk oftest bare. Og ja, vær misundelig! Rodrigo er en utrolig underviser, både på sit eget sted og herhjemme i DK.

  •   28. sep 2009 Wow sikken en stemning.. smiley

    Sys altså ikke man kan sammenligne akademisk dressur og så ridning med en cordeo????

    JEg har slet ikke forstand på ridning uden bid.. men kunne i ikke bare være søde.. og give Positiv kritik...
    Sys virkelig altid.. folk kun har deres EGNE meninger...


  •   28. sep 2009 skide fint ser det ud. Han ligner en dejlig hest. Jeg rider selv tunge heste, så ved, hvad der er at arbejde med. Og han ser bestemt fin ud.
    Og så må det have været en utrolig oplevelse at få undervisning af Rodrigo. Jeg mener faktisk at have hørt om ham, og det siger ikke så lidt! Haha. Jeg er misundelig.
    Igen: han ser skøn ud. Alt held og lykke i fremtiden med ham.


  •   28. sep 2009 jeg vil bare stoppe her, fordi jeg ikke er her bare for at være uening med alt og alle. men prøv nu lige at tage de " latterlige" krittikere herinde fra alvorlig i det vi siger. det vil gøre dig noget klogere tror jeg.

  •   28. sep 2009 Prøv at hør, jeg siger ikke hvad du skal og ikke skal, jeg siger bare at han bestemt ikke følger nogen form for akademisk process. manden er en tosse at han lære en 4 års passage.

    det er mærkeligt du ikke engang skriver til mig , men bare sletter mit indlæg, også bagefter er fornærmet over at jeg skriver du ikke klare det flot ligesom du gør med din anden hest. jeg synes ikke du er en mishandler eller benytter dig af ubrugelige redskaber, jeg siger dig bare at din argumentation for det du gør er så utilgiveligt ringe, at du udsætter din hest for præcis det samme som dem i sportsverdenen. Din hest er ikke hård i munden, du har før beskrevet han går let på biddet , men nu har du ikke trænet ham godt nok så han forstår din signaler til at lystre dig. Jeg er da ligeglad med hvad du rider med , jeg synes bare det er møgforkert at træne en hest op med pelham i den alder, og på den måde, og bag mig har jeg resten af den akademiske verden, sådan træner de ikke deres heste , og jeg burde kende mine råd.

    du forsvare dig selv ved at sige vi ikke ved hvad vi snakker om, og at vi er latterlige , ja det kalder jeg da et godt forsvar/ angreb !

    jeg synes ikke om din "akademiske" indgangsvinkel, det er det eneste jeg siger, men du sletter mit indlæg så du "forsvarer dig vel nok godt " jeg skriver jo ikke jeg kommer og skælder dig ud, men det må du selv ligge og rode med, og så skrive endnu et langt indlæg om hvor onde folk er ved dig over at de kritisere din video.. åh gud.

    du kan bare ikke ta kritik.


  •   28. sep 2009 Det er da klart, at man er nærtagende omkring sin egen, elskede hest, sin ridning, og i øvrigt også en underviser, man stoler og lægger sin hests uddannelse i hænderne på, og som man desuden ser op til, på et vist plan. Og ja, det ville da klart være lettest bare at kunne smile over positive kommentarer og grine over de negative - Men jeg er nok bare alt for trodsig, og vil stå op for dét, jeg tror på, og forsvare mig, når jeg bliver angrebet med konstateringer. smiley

  •   28. sep 2009 Fleur, flet nu snart næbbet, bare fordi at Rodrigo ikke træner som du gør, gør ham absolut ikke til amatør. Jeg er træt af, at du bandlyser alt, der ikke minder om, hvad du ligger og laver på dit dyr. Du er slet, slet ikke kompetent til at fortælle, hvad Rodrigo er, og hvad Rodrigo ikke er. Du kan ikke udtale dig om noget, før du har set ham undervise - Ej heller dømme ud fra en video.

  •   28. sep 2009 det jeg tror folk stejler over (det er i hvert fald det jeg personligt ikke kan lide) er at han kun er 4...

    det er ikke fordi du ikke er dygtig nok til at ride med det!!

    som jeg i min besked også skriver virker han jo superrar og derfor håber jeg ikke det sker igen...både for din og hans skyld...

    husk nu på det positive jeg har skrevet i beskederne, og lad være med at fokusere på det negative...

    under alle omstændigheder, har du jo haft biddet på, og det mente du var det bedste. du kender din hest, det gør jeg ikke. end of story.

    af dette kan vi konkludere at du ER dygtig og at du ER under kyndig undervisning og at du opfører dig pænt overfor din hest, selvom du har det stærke bid på. ros for det!!

    og fokusér nu lidt på det gode jeg har skrevet, i stedet for kun at forsvare dig selv.


  •   28. sep 2009 mit indlæg blev slettet. jeg står ved min mening og synes altså det er en uvidene "hestetræner" der træner dig, og jeg mener ikke han burde træne ungheste. det har han tydeligvis ikke en disse forstand på, når han ikke engang lærer swoop at træde ind under sig ved basale øvelser . Man MÅ ikke lave øvelserne på den måde i gør, før hesten er uddannet til dem , og det er ikke bare at tage et hårdere bid på.

    jeg synes det er fint du tænker på du skal uddanne din hest ordentligt, men du går for hurtigt frem. øvelserne gør i fint, men det burde være leg, der burde være pauser, i burde gøre det fra jorden før i gør det fra ryggen, det er vigtig at bygge muskler langsomt op, så senerne kommer med - specielt med ungheste.


    der er ingen kyndig vejledning ved ham, han er ikke særlig god akademisk træner.


  •   28. sep 2009 Og man skal nok ikke tænke meget længe, for at vide, at en hingst som Swoop har uanede kræfter - Og han må for guds skyld aldrig finde ud af, at han kan bruge dem negativt.

  •   28. sep 2009 Nu skal vi huske, at biddet kun er så hårdt, som hånden der holder tøjlen, men jeg regner da heller ikke med, at skulle bruge pelhambiddet igen og igen. Jeg var chokeret dagen i forvejen, da Swoop bevidst brugte alle sine kræfter og gik igennem trensebid og alle mine hjælpere - Da han jo er superflink og rar - Og kan derfor ikke se, hvor farligt det kan være at have dette bid på som sikkerhed - Og for at tage hans "unode" i opløbet. Det er ikke mangel på træning, at Swoop går med pelham. Det skal understreges hundrede gange. Han bliver redet hver dag med trensebid. Men jeg var et fremmed sted, og skulle være sikker på, at jeg kunne holde ham - Bortset fra det - Så var der ingenting med ham den dag, så faktisk var biddet overflødigt. Men det kan man jo ikke se udefra. Det er bare en skam at blive fordømt for at ride med et bid, man faktisk har redskaber og erfaring nok til at styre.

  •   28. sep 2009 jeg skrev også i min besked at jeg ikke kender hesten... jeg kan godt uddybe den sætning...

    jeg kender ikke hesten og ved ikke hvad den har af muskler osv.
    dermed ment at jeg ikke har læst alle indlæg, men har læst at der var en episode, som gjorde at du red med pelham for din og andres sikkerhed....
    og det er fair nok..
    her er jeg så nødt til at sige min mening og sige at et hårdt bid ikke er løsningen på et problem, som består af en hest som ikke lytter nok.

    i de andre videoer, inklusive denne, virker han jo super flink og under hjælperne, så jeg håber da at det ikke sker igen...

    igen siger jeg at jeg super godt kan lide hesten, og følger med i den, fordi jeg synes det er en spændende hest, og fordi jeg generelt kan lide din ridning, ud over lige de to ting som jeg har påpeget.


  •   28. sep 2009 Jeg har udpenslet, hvorfor jeg rider med pelham - Og det rider jeg aldrig med til daglig, kun under kyndig vejledning.

  •   28. sep 2009 jeg synes det er super flot ridning, og jeg følger med i denne her hest fordi jeg synes den er spændende... men jeg synes nu også det er for tidligt med passage og pelham på en 4-års...

    men nu kender jeg selvfølgelig ikke hesten, og ved heller ikke hvad den har af muskler osv...

    men jeg mener af grundprincip at det er for tidligt, selv for en hest der har nemt ved det, at samle den i passage og ride den på et pelhambid...

    og dette siger jeg på trods af at jeg virkelig godt kan lide både hesten og rytteren. ud over disse to ting er rytteren (ud fra mit synspunkt) super fornuftig, og i ser hende ikke rykke hårdt i ham, eller sparke ham, eller på anden vis være urefærdig over for den dejlige hest hun har.

    så.. super godt arbejde! bryder mig bare ikke om passagen og biddet...


  •   28. sep 2009 Nicole - Tak for din ros. Men nu har jeg ikke en tinker. smiley Men ja, vi skal have den slags heste frem på banerne.

  •   28. sep 2009 Det må være totalt problematisk at leve i en verden, hvor man virkelig fokuserer på alt det negative.

  •   28. sep 2009 <b>ASSI</b>
    Det er jo derfor jeg spørger dig ..

    my god . Prøv at lade være med at læse alt så negativt .


  •   28. sep 2009 "Bare fordi man ser dårligt på to ting i filmen er det da bestemt ikke ensbetydene med et alt andet er noget lort??"
    - Du skrev da lige, at du ikke ville have kommenteret, hvis du ikke havde set noget negativt. Så det er da høfligheds-aeri-bare fordi at du lige skal ind og påpege noget kritik.


  •   28. sep 2009 Ja seriøst, der gik lige børnehavehysteri i den.

  •   28. sep 2009 <b>ASSI</b>
    Hids dig dog lige ned !
    - prøv at læs hvad jeg skriver !

    Jeg <i>spørger</i> dig ! Jeg skriver intet om at jeg kender dig , JEG SPØRGER DIG OM NOGET .

    for fuck sake .


  •   28. sep 2009 Hvorfor valgte du så at skrive en lille smule - høflig (for ikke at sige måske falsk) - ros ?

  •   28. sep 2009 Jeg kan ikke se problemet i at ride en fireårs med pelham under kyndig vejledning - Han bliver til dagligt redet med tredelt Hermansprenger-trensebid - Video kommer snarest - Og går mindst ligeså godt - Men uanset hvad skal man huske, at han er en unghingst, der kan trække et tog. Desuden rider jeg kun på øverste tøjle, og pelhammet er todelt. Jeg har kun stangen for min, hestens og andres sikkerhed - Da han dagen i forvejen brugte alle sine kræfter - For første gang- Og for at tage den vane i opløbet - Skiftede jeg bid.

  •   28. sep 2009 <b>ASSI</b>
    Hold da op, man er nok fremme med det store stempel , hva' ?


  •   28. sep 2009 <b>ASSI</b>
    Hvis hun ikke havde skrevet noget, havde du så bare skrevet:
    "<i>godt ser det ud, helt sikkert.</i>" ?,


  •   28. sep 2009 ja kan jeg godt forstå du slettede den så.. der grænser for hvad man kan tillade sig at sige.. men det er jo så nemt når man sidder beskyttet bag en skærm..

    Jeg ser intet galt i det der foregår i den video, og så når hesten derudover går så fint smiley


  •   28. sep 2009 Hvor ser det bare godt ud. Jeg har ikke super meget forstand på dressur, men kan da se, at det ikke er helt lette øvelser i er startet på. Flot arbejde.

    Mvh Lise


  •   28. sep 2009 Ja, der er gang i hønsegården - Jeg måtte slette en lang kommentar, der simpelthen sårede mig personligt. Den slags vil jeg ikke være med til.

    Han bliver redet på et pelham med to tøjler på denne video, og det er ikke noget, han bliver trænet med til daglig.


  •   28. sep 2009 er der gang i hønsegården hva? smiley haha

    Jamen ved du hvad, jeg synes simpelthen bare at han er hammer lækker!
    og han går utroligt let på trods af hans bredde smiley smukt, smukt..

    TIL ANDRE: Vidste i godt, at korte kraftige heste som regel bare har lettere ved at samle sig ?
    Det er bla. derfor man som dressurrytter, ikke som udgangspunkt ønsker sig en hest med alt for lang ryg.


  •   28. sep 2009 Har han kandar eller ligne på ..?

    Men han er jo smuk som altid uanset hvad ; )


  •   28. sep 2009 hvor ser det dejligt ud... han er bare så smuk... og så virker han virkelig samarbejdsvillig... og dejligt at se en tung hest gå så godt... han ser jo helt let ud smiley
    kan huske førstegang jeg så ham det var til kåring i echa, førstegang det var i Vejen... der var han også dejlig, men han er blevet meget smukkere...
    alle de billeder du tog til kåringen i aug. bliver de ikke lagt ud et sted?... eller skal de kun bruges til passene?..
    hilsen Britta


  •   28. sep 2009 Dejligt at se så smuk en hest gå så flot.

    I gør i den grad racen ære smiley

    Og jeg ser en flot ridning med en dygtig rytter på ryggen af en hest som gør sit bedste, fordi den nyder samarbejdet med de tobenede.

    Med venlig hilsen Gitte


  •   27. sep 2009 for svar.
    Ok kan du ellers anbefale mig en underviser brug evt. PB


  •   27. sep 2009 Mange tak. Og ja, det er utrolig frustrerende - for ikke at sige forbandet irriterende - at folk mener, de er klogere end én af portugals bedste trænere, der er efterspurgt over hele verdenen. Han ved, hvad han laver, og jeg ville til hver tid lægge hest til hans træning, jeg har set og oplevet hvordan det hele foregår.

    Og til daglig får jeg undervisning af en god veninde af familien, Kira, som har undervist mig altid, og som har lært mig alt, endda uden nogen form for "hesteuddannelse"

    Men tak for roserne! smiley


  •   27. sep 2009 det ser dejligt ud, hvor er i blevet dygtige ;o)

    Hvem underviser dig til daglig ?, skal nemlig snart til at bruge en underviser når jeg er kommet ordentlig i gang med Kenya :o)
    Tak for kigget
    Mvh. Karina


  •   27. sep 2009 Nemlig. En 4års har på ingen måde styrke nok i hverken, muskler, sener eller led til den slags øvelser.

  •   27. sep 2009 Vi havde skyndt os ud og købe en x-fulltrense til ham, da vi skulle ride med et andet bid - Og næseremmen var for bred, så det stødte imod biddet, når jeg tog i tøjlen, selvom at det sad præcis hvor det skulle, så vi blev nød til at tage det af. Sådan er det med en hest med et kort, men bredt, bredt hoved.

    Og ja, en del af øvelserne på videoen går Swoop kun under Rodrigos kyndige vejledning. Han er jo så absolut ikke amatør.


  •   27. sep 2009 Jeg sys det ser rigtig fint ud..
    Lækkert at se du har tabt dig smiley Super flot

    I er kommet rigtig langt, men godt nok krævende øvelser af dejlige swoop.. meeen så længe det kun er engang i mellem, ser jeg det ikke som noget slemt.. smiley

    Tilgengæld bryder jeg mig ikke om at se heste med for høj nakke og bøjet forkert i halsen når de kun er 4, og her er Swoop rigtig fin..
    Sys det super lækkert med nogle "tunge" heste i dressuren..
    I steder for det ALTID er de samme heste smiley

    GODT GÅET


  •   27. sep 2009 <b>antihero </b>
    Ææh.. hvad ?


  •   27. sep 2009 Jeg tvivler. Og ja, pas på, Swoopfans er ligesom hooligans!

  •   27. sep 2009 <b>ASSI -nydamsmr.milan </b>
    Hvis hun nu ikke havde skrevet noget omkring biddet, havde du så overhovedet kommenteret videoen ?


  •   27. sep 2009 HG er HG .. som altid .
    Jeg ælsker Swoop og er hans største fan !

    <b>Hvis nogle har noget at sige, så <i>nakker</i> jeg dem , og knepper deres mor, maaan !</b>

    MWAHAHAHAHARH !


  •   27. sep 2009 I kender jo ikke hele historien, men okay, noget kritisk skal der jo altid siges. n_n

Annonce