{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Taktfejl i traven.

9.552 visninger | Oprettet: 7. apr 2009

Taktfejl i traven.

Jeg har lavet denne film, fordi jeg væmmes når jeg sidder blandt et publikum der klapper af en mere eller mindre fejlredet hest. Jeg er sikker på at man som tilskuer ikke klapper, hvis man har lært at kende forskel på det allermest grundlæggende skidt og kanel i dressuren.

Der findes meeget mere viden om fornuftig dressur og skidt "dressur" på..
www.epona.tv
www.sustainabledressage.com
..hvis man skulle have lyst til at fordybe sig lidt i emnet. Det er super spændende!

Vh. Lærke

Lærke Jønck ©
Kvinde | 30 år | Oprettet: 31. dec 2006


Kommentér på:
Taktfejl i traven.
  •   28. jul 2012 Virkelig god video !
    - 5 stjerner herfra! smiley


  •   30. jun 2012 Virkelig god video! jeg kender så mange der virkelig kunne lære af dette smiley

  •   28. jun 2012 Super video smiley Tak for det!

  •   8. apr 2012 Super god video! smiley


  •   3. apr 2012 Problemet med den holdning den hest går i er også at den søger ikke NED - den bliver bare tvunget til at bøje nakken på en ubehagelig og unaturlig måde.

  •   18. feb 2012 på 01:07 sek er det som nogle skriver det skal være.. jeg vil gerne sige at jeg ikke holder med nogle..

  •   11. feb 2012 Fin video. Men viklingen af benparrene har også en hel del at gøre med på hvilket tidspunkt du pauser videoen og ser på Romanov's ben. Hvis du stopper den på et senere tidspunkt vil benparrene følges ad..

  •   5. feb 2012 Det er det samme som når renhed går af mode....

  •   7. okt 2011 Virkelig god pointe !

  •   17. aug 2011 Rigtig god video! Virkelig en der sætter tankerne igang (-:

  •   3. jul 2011 God video! Jeg er ikke dressur rytter og jeg forstod hvad du skrev og lærte af den. Den kan du godt være stolt af og kan bruges som god viden!:)

  •   1. jun 2011 JosefineFriberg !
    Der er jo ingen der kan tjekke om dommerne bliver påvirket af publikum, det ligger i bevidstheden, at når folk klapper og hujer af en favorit, vil det også få dommerne til at over veje deres poin til equipagen en ekstra gang.

    Derfor er det vigtigt at publikum lærer hvad der er "god" trav (ryggænger) og hvad der er "dårlig" trav (bengænger)

    Nu kan man jo så sige at traven kun er en brøk del af den "forkerte" ridning der bliver redet.

    Piaff og passage er også en af de øvelser som man ser rigtig mange ryttere udførre med en hest med en andspændt ryg og en lænd der er skuppet væk.

    -Men ja, god video(:


  •   1. jun 2011 Tak for denne video!!!
    Du har virklig åbnet øjnene på en! jeg vil holde ekstremt meget øje med det nu! og jeg syndes at det ser grimt ud hvordan hesten går! det almindelige fri trav ser elegant og let ud det der er bare sjusk!!! Gid alle holdte øje med det og ikke klappede når sådan en vandt! smiley


  •   6. apr 2011 Jeg er sååååå glad for at det her er kommet frem. måske virker det dumt, men jeg troede kun det var mig der så det sådan. Kan heller ikke forstå hvordan det føles rigtigt? jeg forsøger så vidt muligt at ride hele hesten, men folk sys jeg holder den tilbage. Jeg er simpelthen så lettet over at flere kan se den belastning "fine" dressurryttere pålægger hestene ved denne fremridning i traven. Ville ønske dommere kunne se det. En klog OL kommentator sagde for rigtig mange år siden; Ja øgningen var jo ikke prangende men bagbene var med og den tog helt klar al vægten bagtil. Så længe bagbene tager minimum ligeså store skridt som forbenene skal hun nok få for den øgning! ja sårn var det jo dengang... ville ønske de stadig ville sige det til stævnerne..


  •   22. feb 2011 Meeh.. dommerne er ikke påvirket af et publikum der klapper, og hvis de så endelig er, får de med det samme at vide at det ikke er i orden :o)

  •   22. jan 2011 TEAM HANSEN
    jamen videoen er jo stadig ikke et angreb mod de proffesionelle ryttere.

    videoen giver jo bare et indblik i at det der kaldes pæn dressur, faktisk ikke følger dressurens grundregler, og det er det videoen er imod.

    de proffesionelle lever af at ride de her heste og vise dem frem til de store stævner for at reklamere hesten til avl. jo bedre resultater hesten får jo større udbud vil der komme på hesten til avl, så det ville jo være tåbeligt at gå ind på sådan en bane og så ride det der ikke bliver belønnet med 9 og 10 taller..
    men kan det virkelig være rigtigt at noget så grundlæggende som rentaktede gangarter bliver set blindt på, fordi det ser meget "sejere" ud at hesten kan ramme sine ører med forbenene i en fri trav? (ved det er et overdrevent eksempel)

    så jo det er jo både rytternes skyld, for hvis alle ryttere red korrekt ifølge grundprincipperne, så ville hele dressurverdenen jo være tvunget til at ændre sig med. Men de er nødt til at passe deres forretning, så tror problemet skal rettes hos FEI, dommer og andre rideforbund, og for dens sags skyld også publikum, der ved at klappe roser den "forkerte" ridning.
    og derefter vil det ændre hvordan folk rider deres heste smiley


  •   22. jan 2011 Helt enig med Cecilie J!
    Desuden er professionelle ryttere et forbillede for rideskoleelever samt alle os andre (eller... de burde være det!)
    Så det er da klart der man skal gribe ind!


  •   8. sep 2010 Fantastisk film.
    Jeg har ondt af de heste der udsættes for den slags, men jeg syntes virklig det er svært at se når der er en taktfejl, men øvelse gør mester !:D


  •   4. jul 2010 ¤ Stald Esmann ¤
    jeg vil mene at man kigger på hele sekvensen fra hesten har hoven i jorden, løfter den og sætter den i jorden igen..

    i mine øjne vil en utakt i den ene bevægelse også følge til en utakt i den næste bevægelse gennem sekvensen at hesten tager et skridt, så i realiteten kunne man jo godt kun kigge på når hesten sætter hovene i jorden, men hesten skal jo takte rent gennem hele sekvensen, og ikke bare til sidst - efter min mening smiley


  •   4. jul 2010 amanda.

    der er jo lavet nogle regler og grundprincipper i dressuren om hvordan hesten skal gå med ryg og ben og nakke..

    her har man så fastslået at en taktfast hest flytter sine ben diagonalt så piben på bagbenet er parallelt med overbenet på det diagonale forben. når hesten så ikke bevæger sig på denne måde, anses hesten altså ikke som taktfast.


  •   23. jun 2010 Rigtig, rigtig god video.. !!!!!
    - jeg er simpelthen SÅ enig med alt hvad du skriver..
    Det er nemlig et bevis på, at renhed går af mode, eller hvad man siger.. Det er svineri, at vi mennesker vil have det skal se så godt ud, når det faktisk ender med at skade hesten i sidste ende..

    SUPER GOD VIDEO!


  •   22. jun 2010 Super god video!
    Du er rigtig god til at forklare så man forstår, og billederne illustrerer fint din forklaring, rigtig godt lavet smiley


  •   22. jun 2010 Super god video!

    TIL ALLE DER SPØRGER:
    Jo - hesten er i takt, hvis man ser på hvornår benene rammer jorden. Dog er den fuldstændig ude af takt i momentet inden, og som Lærke skriver i videoen, bærer den sig fuldstændig forkert.


  •   30. maj 2010 Jeg synes det er en rigtig god video, men er det ikke stadig i samme takt?? d: eller..??
    Og så synes jeg lige videoen mangler lidt, hvad der "sker"/hvad det betyder for hesten - gør det ondt på den, bliver den hvad og hvad? osv (: hvis det gav mening (:


  •   24. maj 2010 Det havde været kanon om du havde slutte af med en hest, som går taktfast og korrekt. Og havde tegnet det op på samme måde som du har med den der er i videoen

  •   24. maj 2010 altså er takten ikke om hesten sætter benene samtidig i jorden? Det andet er jo at den bærer sig selv forkert...
    For den sætter for og bagben samtidig i jorden... Hvad jeg har lært er dette to forskellige ting?


  •   24. maj 2010 Hej smiley
    Kanon fed video, den viser tingene godt og simpelt uden alt for mange kommentare, men kun de reele facts smiley



  •   13. apr 2010 Hej:)
    Ved du hvad hesten i videoklippet hedder?


  •   3. apr 2010 har fat i alt det rigtige! smiley ikke noget jeg ville klappe af!, forstår ikke hvad der sker for dressuren for tiden, jeg bryder mig ihvertfald ikke om den!

  •   3. apr 2010 Signe M:
    Der er ingen påstande? Alt hvad der står er jo rigtigt?

    Kanon god video! smiley


  •   17. feb 2010 synes, at der er for mange påstande i videoen.. kan du forsvare det, der er skrevet ?

  •   11. feb 2010 jeg vil godt havet set en hest som red trav rent fordi det jeg har lidt svært ved at se forskel på billederne. men giver dig ret men vil godt havet se det i bevægelse

  •   17. dec 2009 YES! Endelig en video der vider hvori taktfejlene ligger og ikke bare smider klip ind og påstår at der er fejl. Hvor er det lækkert at se, keep up the good work!

  •   12. dec 2009 god as always smiley

  •   12. dec 2009 Super flot video, med flot gafik og formulering..
    Synes måske det er en smuuuule overdrevet.. Jeg ved godt, at det kaldes fejl ridning, men du får det til at lyde som om hesten lider! Eller .. Hesten kan jo godt have redet et velfungerende program i galop og skridt.. du viser én øgning, som udgør 2,3% af hele programmet..
    Når hesten ikke støttes rigtigt, vil den, somsagt taktfejle.. og det kan altså ske i flere tilfælde, uden det er daglig kost!
    Vh Amaja ;0)


  •   17. nov 2009 god video.. *klap klap*

  •   9. nov 2009 tænk der er nogle som ikke sørge for den er taktfast det gør mig faktisk ondt for det går jo udover hesten):

    men vildt god video(:


  •   20. okt 2009 jeg lærte virkelig noget... var i fårevejen i mod det, men nu ved jeg mer om emnet smiley tak du har gjort mig en tjeneste<3

  •   18. okt 2009 god video, det har ihvertfald åbnet mine øjne smiley

  •   21. aug 2009 rigtig god video !! godt intaitiv.. kan du ikke lave en om roll-kur(staves)

    knus.


  •   7. jul 2009 - GO video! virkelig smiley

  •   20. jun 2009 Først : En rigtig god video ..
    Derefter: Nogle heste har ikke takterne i deres gangarter , For eksempel har travhesten ike de takter ... Selvom de sagtens kan dressur hvis de bliver trænet ..
    Min egen hest , Som jeg desværre ikke ved hvad race er , men han har også en virkelig underlig trav .. Nogle gange er den 2-taktet , andre gange 3 - taktet ..
    Har det noget med ridningen at gøre ? Eller er det fordi at han Traver hvad der er lettest for ham i situationer hvor jeg kræver noget ?
    Det har jeg nemlig fået af vide ..


  •   15. jun 2009 det jeg mener er, at i forhold til de tegninger du viser med korrekt og ukorrekt hvor hesten er i en fase af bevægelsen, viser du ud fra videoen to andre og tidligere faser af bevægelsen, og dermed har du jo ikke bevist din påstand helt..

    jeg kan godt se at forbenet er meget højt løftet, og man kan da også sagtens se at forbenet i de første faser er foran bagbenet i bevægelsesmønstret, men savner at du viser billede af hesten i samme bevægelsesfase som tegningerne for virkelig at slå fast at det her er forkert..

    og så selvfølgelig som nogle andre også skriver, et klip og nogle billeder hvor det bliver udført korrekt.. for der må være nogen i denne verden der kan udføre det korrekt for at man har kunne finde ud af at det andreas her viser er forkert smiley

    vh Natasha


  •   15. jun 2009 Tak for din kommenter. Dejligt med noget konstruktiv kritik smiley

    Jeg kan delvis godt se hvad du mener, er dog lidt forvirret over din besked i det store hele.

    En trav skal være taktfast uanset hvornår man tager billedet, ikke kun når benet er strakt.
    Det er svært at finde billeder af korrekt og ukorrekt i samme moment, fordi den ukorrekte trav har et helt andet bevægelsesmønster end den korrekte. I en korrekt trav ville forbenet aldrig komme helt så højt op, for piben på bagbenet kan ikke nå vandret, som forbenene i det ukorrekte tilfælde gør.

    Vh. Lærke


  •   14. jun 2009 god video.. det er rart med nogle der laver videoer for at oplyse smiley det kunne der godt være nogle flere af ;)..

    men vil dog alligevel komme med en kritisk kommentar..
    de første tegninger du viser med korrekt og ukorrekt fri trav ses hesten med udstrakte ben, altså i den helt udstrakte fase.

    og ved den ukorrekte fri trav kan man se at hesten ikke laver meget mellerum i skridtene med bagbenene..

    når du så viser videoklippet, ser vi ikke hestens benplaceringer i den helt udstrakte fase, men i startfasen hvor hesten lige har sat det ene benpar i jorden og er i gang med løft af det andet benpar hvilket jo ikke var det tegningerne af det korrekte og ukorrekte fri trav viste,
    og næste billede er lige lidt efter hvor forbenet er strakt ud, men bagbenet er lidt efter..

    her mener jeg så at for at gøre din video endnu bedre burde du jo vise den rigtige fase af bevægelsen, og ikke vælge to klip inden, for så har du jo i virkeligheden ikke hold i din påstand..

    jeg vil hverken sige for eller imod.. jeg synes bare lige at du skal tænke over det her, inden denne toprytter bliver dømt for forkert ridning.... for med de her klip vil jeg mene at du endnu ikke har vist om hesten går korrekt eller ukorrekt fri trav.. men ideen er god..


  •   8. jun 2009 god og lærerig video

  •   31. maj 2009 Rigtig god video, og god pointe (;

  •   27. maj 2009 God video, gad bare godt have set et klip uden taktfejl smiley

  •   27. maj 2009 ej super god video! du har lige lært mig noget jeg slet ikke vidste særlig meget om! tusind tak (;

  •   23. maj 2009 Det jeg mener er efter point givningen, fx til præmieoverrækkelsen. Når folk så klapper og hujer, føler dommerne sig godt tilpas med deres bedømmelser, og dømmer helt sikkert på samme måde næste gang.

    Hvis folk var utilfredse, og der opstod debat og dårlig stemning omkring bedømmelserne, ville dommeren tvivle meget på sine bedømmelser, og blive sat i dårligt lys, og derfor ville dommeren måske dømme anderledes næste gang, for at undgå en lignende situation.

    Vh. Lærke


  •   16. maj 2009 Super god video. smiley

  •   12. maj 2009 For en super video - menag tak, andet er der vist ikke at sige ;o)

    - rart med fokus på emnet


  •   12. maj 2009 Jeg har aldrig lært om taktfejl, men efter at have set din video vil jeg læse lidt om det og være opmærksom på det..

    Tak og rigtig godt lavet smiley


  •   12. maj 2009 God video smiley

  •   12. maj 2009 Rigtig god film, for tankerne igang.
    Men som nogle andre også har sagt, at man gerne ville se en rigtig fri øgning hvor den ikke er taktfast. smiley
    God lavet.!


  •   11. maj 2009 kanon godt indslag. Det er fedt at læse om noget hvor man også kan studere det på film med forklaring og tegn, så er det nemmere at forstå hva der menes når der er så mange som siger takt fejl.
    Tak


  •   11. maj 2009 Rigtig god video. Man kan lære en masse af den :). syntes også at der mangler en med korrekt takt, men pyt med det ;P. Gerne flere videoer smiley

  •   11. maj 2009 Interessant enme.
    God det kommer frem og er enig i det du fortæller i videoen.


  •   11. maj 2009 Denne video bevægede mig meget!
    Sad med en klump i halsen, og en underlig ukendt følelse.

    Jeg har aldrig lært om taktfejl, men vil tænke meget over dette for eftertiden.

    Tak for en fantastisk video!


  •   10. maj 2009 {*Linda&Creso*} .: Den slags videoer skal man lede MEGET MEGET længe efter desværre.

  •   6. maj 2009 jeg synes det er en stor skam at du ikke har fundet et klip af en hest der ikke laver takt fejl, så man kan se forskellen...

  •   6. maj 2009 jeg kan sagtens kende det klip med andreas! er det ikke fra i år oppe i herning om søndagen? på carabas? - jeg lagde mærke til at den havde noget med det venstre forben der Altid var et splitsekund foran.. man kunne meget tydeligt se det oppe fra kortsiden! skrev pænt til ham at jeg syntes det var lidt.. mærkeligt. - men har aldrig fået svar (undrer det nogen)

  •   6. maj 2009 Det er en længere diskution, som vi nok ikke bør tage yderligere her, selvom jeg er helt og aldeles uenig med dig.
    Super spændende emne at diskutere ellers smiley

    Vh. Lærke


  •   6. maj 2009 For det første, laver jeg bestemt ikke grimasser af dig! Respekter dine meninger og holdninger, dem har vi alle ret til, og de må gerne være forskellige!
    For det andet skrev jeg ikke, at det er iorden at save i munden, men at Andreas bøjer hesten fra side til side, og at vi ikke kan vide hvor meget vægt han gør det med - og selvfølgelig er der ingen undskyldning for at save en hest i munden, det er total uacceptabelt.

    Når en hest går bag lod, kan det skyldes mange ting, bla. ulydighed og og manglende accept af bid, det kan være en ung hest eller hest uden muskler, som ikke er stærk nok til at blive løftet op, og selvfølgelig kan det være dårlig ridning - men! Så længe man ikke rider hesten bag lod, hver dag, en hel time, tager den ikke skade af det. (igen: alt med måde) Når man ligger hesten dybt, ligger den og får slappet af, det kan man sagtens gør de første 5-10 min. af opvarmningen, og det vil hesten ingen skade tage af. Der er også mange heste, specielt ungheste, som selv putter sig derinde, både fordi de ikke har musklerne og krafterne til, at komme op at stå og fordi de det faktisk ikke er lige så hårdt for dem, at gå så dybt.

    Jeg har set dette klip før, men det hakkede en del nu, og det er ikke fordi jeg skal forsvare Andreas. Tror også bare vi skal huske på, at det ikke er sikkert der ser sådan her ud, når de træner hjemme! Det kan se værre ud eller hesten kan gå perfekt, helt uden spændinger!


  •   5. maj 2009 Det er da ikke iorden at save en hest i munden, fordi man mener at den er ulydig. Desuden kan en hest ikke være ulydig eller fræk, så der er ingen gode undskyldninger..
    Man kan se at hesten knækker i nakken, og går bag lod. Det ville den aldrig gøre hvis han ikke havde en hård hånd.
    Hvis du ser denne video - http://www.youtube.com/watch?v=zKQgTiqhPbw
    Kan du både se uafbrudte taktfejl, og det der burde være en passage er anspændte skridt hvor hesten trækker benet ind under sig og sætter det i jorden igen. I en ægte passage flyder bagbenene i en konstant bevægelse blot med højere løft og bue end normal trav.
    Samt i "piaffen" ved 1.38 i videoen kan du se at hesten nærmest bare stepper på forparten, mens hovedet nikker voldsomt på tøjlen. Hesten er redet på hånden, selvfølgelig er der også brugt sæde og schenkel, men hesten er absolut ikke redet til hånden..

    Hvis du vil forstå helt hvad jeg mener, uden at lave grimasser af mine yderst anderledes udtalelser, vil jeg råde dig til epona tv. Først der vil du få det forklaret ordentligt.

    Vh. Lærke



  •   5. maj 2009 nej hvor har du egentligt ret..:D kender en fra vores rideskole som godt kunne bruge lidt af din viden om takt fejl!

  •   5. maj 2009 Ja, jeg så programmet! Hvis Andreas Rider med hård hånd, saver og rider bag lod, ville han aldrig være nået dertil hvor han er i dag - ol mm. Han bøjer hesten fra den ene side til den anden, vi ved ikke hvorfor, hesten kunne have været ulydig, hvad ved jeg. Det mener jeg som sådan ikke, at der er noget galt i, alt med måde, hovedsagen er hvor meget vægt/styrke der har været i anholdningerne, og det er noget vi ikke kan vide - vi er nød til at gå udfra og stole på, at han handler rigtig, hvilket også er svært at vide, eftersom vi ikke kander hesten! og selvfølgelig rider han hestene med benene!! INGEN hest vil gå ind og lave noget, lige fra schenkelvigninger til piaff, hvis ikke sæde og ben var tilstede og hvis en hest bliver redet forkert, i hviklen somhelst øvelse, vil det overbelaste den og med tiden, vil den helt holde op med at sammarbejde og nægte at lave øvelserne!!

  •   4. maj 2009 Rigtig god video!! ALT hvad du siger er rigtigt, man kan tydeligt se på hesten hvis den går spændt!!;/ Det er forfærdeligt!!):

  •   4. maj 2009 Mette J - Her er et bud på en korrekt fri trav, og ellers en nydelig equipage. Måtte desværre tilbage til 1980'erne for at finde et eksempel - http://www.youtube.com/watch?v=xYkruXcKkB0

    Heidi - Andreas rider ihvertfald ikke med benene. Både saver til tider, rider sine heste bag lod, og har generelt en hård hånd. Det er idealerne den er gal med..
    Så du programmet LPS i torsdags?

    Epona.tv har en del videoklip, hvor der forklares om dressur. Her bruges Andreas som et eksempel på skadelig dressur, hvor Gerd Heuschmann forklarer forskellen på en hest der er redet til hånden, og en hest der er redet på hånden. Den er rigtig god, og man lærer også at skelne mellem en flad piaff på forparten på hånden, og en sat piaff, på bagparten, til hånden.
    Men lærer også hvorfor hesten ikke må rides bag lod, eller få bukket nakken med tøjlerne, og hvordan man ser en falsk passage og en ægte passage.
    Andreas er hverken istand til at udføre en korrekt piaff, en korrekt passage eller en korrekt fri trav på sin hest. Det er skræmmende..
    Men få dig et abonnement på Epona. Det kan virkelig betale sig smiley

    Vh. Lærke


  •   4. maj 2009 SUPER video!! Jeg var en af tilskuerne, som klappede under netop dette klip! - ganske enkelt pga. uvidenhed. Jeg (ligesom dig) vænnes ved faktum, at smidighed og bæring faktisk ikke er tilstede og bliver erstattet af høje benløft!! WHAT?! Det er ikke accetabelt, MEN jeg ser også på det med andre øjne - for jeg mener ikke, at Andreas eller andre proff. ryttere, kan leve af ridningen, hvis de ødelægger hestene! Et og andet må de jo gøre noget korrekt, og en velredet hest, som en topdressur heste, som man udelukkende rider med benene, går jo ikke ind og laver en passage, hvis ikke man har smidigheden og bæringen iorden!


  •   4. maj 2009 jeg mangler et eksempel på hvordan den korrekte fri trav ser ud

  •   4. maj 2009 meget forståelig og flot formuleret!

    men syntes dog du mangler et eksempel på en korrekt fritrav smiley

    sad længe og ventede men den kom ikke smiley


  •   29. apr 2009 Du har RET! Dmmerne, må snart lære det!

  •   29. apr 2009 Virkelig god video.. Den åbner lige øjnene på en (:

  •   28. apr 2009 Blev helt rørt - fantastisk video! Mega godt lavet, super forklaret, den viser præcist hvad taktfejl er! Smukt (:

  •   28. apr 2009 Men den træder da utroligt godt over sit eget spor? Så noget godt må der vel være ved den hest? Og ja jeg ved godt at fritrav handler ikke om forbenenes strækning ;D

  •   27. apr 2009 Vidste jeg ikke =3 På den anden side er det også sjældent jeg ser heste gå til bidet til de stævner jeg er til - Rideskole ponyer -.-' Men ved ikke om det tæller uden bøjning? Well ^^' Good to know ;D!

  •   27. apr 2009 god vidio smiley

    men andreas ved ikk hvordan man opfører sig over for hesten, jeg var ude og se ham undervise, og en af rytteren rev i tøjlerne + hun piskede den, og han sagde ikk noget, jeg tror han bruger hårde metoder på sine heste, jeg er total antifan af ham


  •   27. apr 2009 Jeg blev fandme helt bange af at se på det :s
    - Man kan jo tydeligt se at det er helt galt ? smiley


  •   27. apr 2009 Præcis!

    Der er også en grund til at jeg valgte at holde ham anonym, men snakken gik jo..
    På den anden side gider jeg ikke at slette kommentarerne med hans navn, for når han er så kendt, og viser sig frem så mange steder, må det accepteres at folk diskuterer metoderne. Det kan ikke være rigtigt at kritik er TYS TYS, bare fordi han har tilegnet sig den høje status, som jeg egentlig ikke mener er fortjent med de metoder..


  •   27. apr 2009 men måske skulle du have brugt en anden rytter :). men det var bare et forslag :D. for tror godt andreas ved hvad han gør :). tror også det med forbenene er begyndt at blive avlet i dem, man ser flere og flere, og det er det dommerne bedømmer udfra :S. der er mange der bare dømmer højt hvis hesten løber stærkt med høje forben :S. og ikke kigger på takten. blablabla .. xD.

  •   27. apr 2009 Synes denne her video er rigtig god og den siger meget smiley

  • Lærke.
    Lærke. Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 40 Svar: 5
      18. apr 2009 Ufattelig fantastisk god video!
    Det er virkelig utroligt at nogle folk ikke kan se at den hest takter fejl! Og så at dommeren heller ikke kan se det men bare giver topkaraktere for gangarterne!


  •   13. apr 2009 Okay tak smiley

  •   13. apr 2009 det er andreas helgstand i herning 09 smiley
    på laetere eller carabas. lige fantastiske forben - lige sløve bagben.

    fin video med en GOD argumentation og ikke bare ord og beskyldinger slynget ud i den blå luft af ingenting.

    flere videoer af denne slags.


  •   13. apr 2009 Hvem er det der rider på det video klip du har sat ind i videoen? smiley

  •   12. apr 2009 camilla R ja du har helt ret og det er ikke kun i dressuren:( det er ligsom i springning når de barre hesten:( det forfærdeligt og at så fine rytter ikke engang kan behandle deres hest ordenligt... super video som alle burde se for der er så megt der kan skade heste hvis man er uviden om hva man gør:(

  •   12. apr 2009 Mega god video . Vil klart kigge efter !

  •   11. apr 2009 SUPER video!!!!! det er præcis det der er problemet i dressur. desværre som du også selv skriver i videoen, er folk vilde med abekattespjæt. de aner bare ikke at det er på bekostning af en stiv ryg ærgeligt!!!! vi må håber der kommer mere syn på sagen . GH gør bestemt også et flot stykke arbejde på dette område, oplyser og fortæller folk. det må være vejen frem.
    tak igen for en rigtig god video



  •   9. apr 2009 hvis det var facebook havde jeg stukket dig en thumbs up smiley smukt.

  •   9. apr 2009 - Super goo video =)

  •   9. apr 2009 Rigtig god video! - En øjenåbner!

    Jeg har selv altid været meget kritisk ang. hvordan mine heste skal gå i holdning, da jeg hader at se svajryggede heste - Hvor rytteren er skylden i rygskaden!


  •   9. apr 2009 Super video... Problemet er jo ofte at, det er "uvidende" der kigger på til stævner... Hvor ofte ser man ikke ponyryttere, også herinde på video, der hiver hestens hoved i "holdning", men ben og ryg er overhovet ikke med... "Se hvor flot min pony går", skriver de...
    Alle kan jo købe en hest (desværre), men ikke alle kan ride..
    Men flot arbejde med din video, nem at forstå...


  •   8. apr 2009 Super god film, det virkelig åbner op for en langtfra færdigdiskuteret debat!

  •   8. apr 2009 Virkelig godt!
    Det er dejligt at nogen sætte fokus på sådan noget.
    Jeg tror jeg vil til at se bedre efter sådan noget.
    Det er jo også ubehageligt for hesten! Men publikum mener jo kun det er flot, og derfor kan det vinde..
    Det er grusomt..


  •   8. apr 2009 Meget god video..
    og noget fantatisk musk i baggrunden, må man spørge hvad den hedder?


  •   8. apr 2009 video ! ! ! ! !

  •   8. apr 2009 Godt lavet !! Det er nemlig alt for mange topheste der slæber deres bagben efter sig, når det i virkeligheden er dem der bør være aktive .. Men hvis ikke det ligger til dem fra naturens side, kan jeg godt se at det kan være svært ..

    Men god video , som sikkert åbner øjnene for mange ! smiley


  •   8. apr 2009 sindsyg god video og ja det er frygteligt! smiley

  •   8. apr 2009 smiley

  •   8. apr 2009 Det havde jeg slet ikke tænkt på.. Jeg vil tænke på det frem over ! smiley Det er en super video..

  •   8. apr 2009 kæft hvor er du fantastisk til det med videoer

    de er alle så flotte og godt lavet!!!!
    og denne er især god - jeg vidste ikke så meget om taktfejl, men jeg vil klart kigge efter det nu smiley


  •   8. apr 2009 haha xD okay. troede jeg var blevet skør . hihi

  •   7. apr 2009 Jo, men jeg havde lavet en del fejl i den, som jeg simpelthen ikke kunne lade være med at rette smiley

    Frida - godt at høre ;P


  •   7. apr 2009 havde du ikke oprettet den her før ?

  •   7. apr 2009 Det er nok den første video mht. fejlridning i dagens dressur, som jeg har fattet. Thumps up. Vil tænke på det fremover, for kan TYDELIGT se det.
    Jeg må indrømme at jeg faktisk har kigget på billeder i diverse hesteblade med en masse fine heste, hvor forbenene næsten er oppe at tørre næse og bagbenene knap nok løfter sig fra jorden. Det er faktisk slet slet ikke pænt.


Annonce