{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstra lange glidetøjler - hvor ?
  • #1   11. apr 2013 Jeg har en glidetøjle af mærket Cheval. Den er længere end min tidligere, men om den er lang nok smiley

  • #2   11. apr 2013 Jeg har vidst stadig mine .. Var nød til at binde knude på da de simpelten var så lange de klappede på skulderen på hesten oppe fra hånden ..
    Kunne det have interesse ?


  • #4   11. apr 2013 Lulu - er det stofglidetøjler du har, eller er det dem med læder og snor?

    Og Sanne, hvad med at enten svare på, hvad der bliver spurgt om, eller lad være med at svare herinde overhovedet. Ellers starter den LATTERLIGE diskussion bare igen, og det var IKKE det hun spurgte om.


  • #5   11. apr 2013 Sanne S: En glidetøjler er kun et tvangsmiddel i de forkerte hænder. Og så lader vi bare den ligge der. Kan lige prøve at måle mine egne. Har både dem med snor og de alm glatte.

    Hanne du må meget gerne måle dine hvis det ikke er til for meget besvær.


  • #7   11. apr 2013 Dette emne var ikke oprettet som en debat. Så nej. Lad den ligge.

  • #9   11. apr 2013 Næh du kan finde et åbnet forum der omhandler brugen af glidetøjler, der er sikkert mange der deler din holdning, jeg dog ikke en af dem. Jeg skrev dette opslag for at vide hvor jeg kunne få ekstra lange glidetøjler, ikke for at starte en debat om hvordan man rider med dem.

  • #10   11. apr 2013 Kunne køreliner være en mulighed? Jeg købte et par glidetøjler fordi de tømmer jeg havde var for lange til den vogn jeg bruger.

  • #13   11. apr 2013 Evt. kan en longe laves om ;o)

  • #14   11. apr 2013 Ja det er et åbnet forum, men dette oplæg omhandler ikke BRUGEN af glidetøjler. Dog kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle oprette en annonce omkring hvor jeg kan købe lange glidetøjler. Valgte at spørge andre folk til råds om de vidste hvor man kunne købe dem henne. Havde jeg nu spurgt om hvor man kunne købe en sadel henne, var det ikke noget problem.

  • #16   11. apr 2013 Jeg ville kigge på chevals:)
    Jeg kunne prøve at måle dem, hvis det har interesse;)


  • #17   11. apr 2013 Det må du meget gerne smiley

  • #18   11. apr 2013 Pip. Har søgt der inde og der var desværre ikke nogle som havde de rigtige mål. Så derfor håbede jeg at folk kunne komme med nogle tips eller om alternativet er at få nogle specielt lavet.

  • #19   11. apr 2013 Kørerliner bliver desværre for lange smiley



  • #20   11. apr 2013 Glidetøjler er altid et tvangsmiddel. De bør kun bruges af meget erfarne ryttere - men hvis de er så dygtige, så kan de vel også ride uden. smiley

    Lær at ride din hest, i stedet for at bruge glidetøjler - det er mit råd til dig.


  • #21   11. apr 2013 CTS : dette er hermed norteret. Eftersom du ikke ved hvordan jeg rider eller hvordan og til hvad jeg bruger en glidetøjle til, er mit råd til dig : pas dit, så passer jeg mit.



  • #23   11. apr 2013 Jeg synes at det er fantastisk hvordan folk kan kommentere på noget som slet ikke har noget med sagen at gøre.
    Der bliver spurgt om hvor man kan købe lange glidetøjler, og som svar på dette får TS smidt i hovedet at hun ikke kan ride sin hest, og uanset hvad, er det et tvangsmiddel.

    ALT kan bruges som tvangsmiddel i de forkerte hænder. At bruge glidetøjle er ikke ensbetydene med at man er en dårlig rytter.

    Til TS; Jeg har desværre ingen svar på dit spørgsmål. Du kan eventuelt prøve at ringe til diverse forhandlere, og spørge dem smiley


  • #24   11. apr 2013 Lulu - Går ud fra at du bruger glidetøjlen til at holde hovedet nede på hesten, eftersom det jo er det den er lavet til. smiley Der er ikke så mange måder at bruge en glidetøjle på

    Som sagt - lær at ride din hest, fremfor at tvinge den til noget, den nok ikke kan. Hvis den kunne gå dernede hvor du vil have den, ville den nok gøre det. Hvis den ikke gør det - så gør du enten noget forkert, eller den har ikke musklerne til det. Der er ingen pointe i at tvinge hesten ned i en position den ikke kan gå i. Derfor - lær at ride din hest, fremfor at tvinge den. Det får du intet fornuftigt ud af, desværre.


  • #25   11. apr 2013 Hehe. Kan man andet end elske HG smiley

  • #26   11. apr 2013 Kamilla - Jeg ville ikke råde hende til hvordan hun bedst muligt ødelægger sin hest, og derfor vil jeg heller ikke give råd om hvor hun finder glidetøjler henne. smiley

    Og ja, alt kan bruges som tvangsmidler i forkerte hænder. Problemet med sådan noget som glidetøjler er, at det altid er et tvangsmiddel. smiley Hvis man er så dygtigt, at man kan bruge det korrekt, så er man også dygtig nok til at kunne ride uden at tvinge hesten ned.


  • #28   11. apr 2013 Sanne - Helt enig. smiley

  • #30   11. apr 2013 Ved simpelthen ikke noget bedre end at få af vide hvordan jeg skal ride mine heste smiley nu hvor vi er i gang burde du nok lige vide at jeg oveni købet rider med spore til tider pisk, endda når jeg har en god dag har jeg et hårdt bid på og jo i min fritid spiser jeg hestekød i min lasagne ?? Hehe bare glem det

  • #33   11. apr 2013 Lulu - Jeg rider altid med spore, ofte med pisk, jeg rider stort set altid med bid, og spiser kød flere gange hver dag. smiley

    Kan ikke se hvad det har med sagen at gøre, sorry.


  • #34   11. apr 2013 Nu prøv her. Jeg har redet mit liv, blevet trænet af de bedste. Har ikke lavet andet hele mit liv som at ride heste. Så jo jeg ved godt hvordan man rider. Jeg griner af den simple grund, at folk der ingen form for indsigt i hvad min kunnen er, belærer mig om hvor vidt jeg er i gang med at ødelægge min egen hest. Har en springhest med KS og har derfor et stort behov for at blive redet rigtigt. Og nu vil jeg så prøve at forklare hvordan jeg bruge dette omtalte tvangsmiddel. Min hest har tidl. været redet meget forkert. Højt stillet i nakken, uden ryg og nogen form for sving i overlinjen. Hesten har været ignnem utallige behandlinger hos en Osteopat og har fået ordnet tænder + er blevet tjekket helt igennem af en dyrlæge. Derfor når jeg rider min hest har jeg brugt en glidetøjle til at få ham til SØGE den rigtige vej ned. for at han har skulle lære at det et okay at komme og bruge sig rigtig i stedet for at spænde om i nakken. Og nej jeg krøllet ikke hesten sammen i min glidetøjle og den har fri mulighed for at "slå fra" da glidetøjlen ligger løst i hånden på mig. For bedre at kunne vise jer hvad jeg mener omkring hvad målet vedhæfter lige et billede af måden hesten går under ridning. Billedet har jeg fundet på nettet.
    Og derfor er det en nødvendighed for mig at glidetøjlen skal være meget lang. Nu har jeg valgt at forklare mig selv.



    profilbillede
  • #35   11. apr 2013 Og så stopper jeg den her og undskylder hvis der er nogle der har følt sig trådt på. Det var ikke hensigten, ville blot vide hvor jeg kunne købe en lang glidetølje.

  • #36   11. apr 2013 Sorry for stavefejlene

  • #39   11. apr 2013 Lulu - Så kan jeg godt se, at det er bedst at tvinge hestens hoved ned. smiley
    Der er jo en grund til at hesten ikke går dernede med hovedet - hvorfor skulle det så hjælpe, at tvinge den ned? Hvis den har mulighed for at tage hovedet helt op hvis den vil - hvorfor så bruge den? For så har hesten alligevel mulighed for at have hovedet præcis hvor den vil - og så er glidetøjlen overflødig. smiley


  • #40   11. apr 2013 Jeg synes snart VI ANDRE, skal begynde at svine folk, der rider bidløs, HMS, bomløse sadler osv osv. Mange har da godt nok ondt i røven. Hvorfor må hun ikke stille det spørgsmål herinde, uden at blive svinet til? Plejer vi andre at svine folk til, der synes det er hyggeligere at "tulle rundt" på jorden med rebgriner og lignende? Nej vel? Så hold dog jeres sure opstød for jer selv. I er fandeme så kloge, at I kan undvære hovedet!

  • #41   11. apr 2013 Bakkely - Der er ingen der sviner nogen til - jeg gør ihvertfald ikke med vilje. smiley

    Og nu er det jo heldigvis ikke enten glidetøjler og tvang eller "tulle rundt" på jorden med rebgrimer. smiley Så det var da en lidt dum generalisering at lave.

    Og i lige måde da - morale er godt, dobbeltmorale dobbelt så godt, hva'?


  • #42   11. apr 2013 Det er inddirekte at svine til, når det bliver nævnt at det er dyremishandling, at man så ikke kan ride osv osv. Og jo at "tulle rundt" er skide useriøst. Så kan man jo lige så godt bare lade hesten gå på fold. Hverken hest eller rytter får jo ikke noget ud af det. Så lad de der vil ride med hjælpetøjler gøre det, og de der IKKE VIL KAN LADE VÆRE! Og så kan vi lade være med at kommentere på hinandens. Hesteverden er sgu i forvejen ikke andet end snobber og folk, der har ondt i røven. Det er sgu da utroligt.

  • #44   11. apr 2013 Lulu - hvor stor er din hest? Jeg har en af dem med læder og reb, og den er lang i det, synes jeg. Men det kommer jo helt an på, om det er en kæmpe hest eller hvad smiley

  • #46   11. apr 2013 Bakkely - Så enten rider man med glidetøjler, eller også er man useriøs? Igen, sikke en generalisering at lave. smiley

    Desuden er bid ikke = useriøst - du kan lave præcist det samme uden bid, som du kan med bid. At du tror det modsatte, viser din viden omkring det. Måske skal man ikke udtale sig om noget, man tydeligvis ikke har sat sig ind i. smiley

    Og så synes jeg der fremgår tydeligt her, hvem der er snobbet. Det er da tydeligvis ikke os, når du kommer med de udtalelser. "Og jo at "tulle rundt" er skide useriøst", "Hverken hest eller rytter får jo ikke noget ud af det"

    Men igen - morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt? smiley


  • #48   11. apr 2013 CTS - det var ikke det jeg sagde. Siger bare, at det er utroligt, at folk herinde altid skal svines helt vildt til, hvis de ikke lige rider efter samme principper som jer! Bland jer dog udenom. Vi blander os heller ikke i jeres ridning

  • #51   11. apr 2013 Hvad så med at hente heste hjem fra udlandet?
    Det er da også dyremishandling så.

    Hihi, elsker bare hvor generaliserende, og bedrevidene HG's brugere er.
    Så selvfede at de selv burde starte OL, og så kender de endda andre personer, og deres heste/ponyer igennem en skærm.
    Det er sku fantastisk hvad teknologi, og hvad bedreviden gør for vores hesteverden!

    Nogle der har mishandlet deres heste med at børste den med en hård børste? xD


  • #52   11. apr 2013 Glidetøjler kan forresten hjælpe hesten med at søge korrekt ned, og bruge sig rigtig.
    Som TS's hest der har KS. Der er det jo endnu mere vigtigt at den bruger sig rigtigt :).


  • #54   11. apr 2013 Det magter jeg altså ikke smiley

  • #55   11. apr 2013 En hest søger selv ned, når den er afslappet. At tvinge den ned, når den ikke er afslappet, stresser den yderligere!
    Lær din hest at slappe af, og det kommer af sig selv! Rom blev jo ikke bygget på én dag...alt tager tid..


  • #56   11. apr 2013 Bakkely - Hvad var ikke det du sagde?

  • #57   11. apr 2013 Kamilla - Vil du være sød at forklare, hvordan det kan hjælpe hesten, at man tvinger den ned?

  • #58   11. apr 2013 Jeg har ikke skrevet noget om at tvinge den ned.
    En glidetøjle kan bruges rigtigt, og forkert.
    I din verden kan den åbenbart kun bruges forkert.
    Herhjemme har vi en gammel hest som har lært at det gør ondt at gå ned hovedet nede. Han fejler intet, og alt passer ham, men han vil stadig ikke søge ned. Også selvom han er afslappet. Der ville en glidetøjle kunne guide ham ned.
    Ikke at jeg bruger det på ham, for jeg fortrækker mange måneders arbejde, så det bliver husket af hesten.


  • #59   11. apr 2013
    Vil egentligt bare sige, at jeg ville klappe i mine små hænder af billeder og video af en glidetøjle der bruges korrekt - har endnu ikke set det smiley Så lige noget video af en der ellers skrev pænt om hvordan hun ville bruge en glidetøjle, men blev noget skuffet da jeg så videoen.

    Har selv tanker på hvor den kan bruges korrekt, men det vil være i yderste nødstilfælde hvis man har forsøgt alt andet og det ikke har duet.


  • #60   11. apr 2013 Kamilla - Lige præcis, glidetøjlen er en genvej, for dem der ikke gider ride sin hest korrekt. For jeg er af den holdning, at man altid kan gøre det uden en glidetøjle (har ihvertfald aldrig oplevet at det ikke var tilfældet), så hvis man vælger en glidetøjle, er det fordi man ikke gider ride den rigtigt eller ikke kan finde ud af det.

    Jeg har dog, som Krikken også nævner, aldrig set, at en glidetøjle er blevet brugt korrekt, og jeg kan ikke se, hvordan man kan bruge den, uden at tvinge hesten ned med den.


  • #61   12. apr 2013 Haha utroligt som et uskyldigt spørgsmål kan ende ud i en stor debat om korrekt/ukorrekt ridning. Forstår virkelig ikke hvorfor hun absolut skal have at vide hvordan i har det med glidetøjlen når hun spørger om noget helt andet?

    Kan i ikke bare svare på spørgsmålet? Eller er jeres trang efter anerkendelse så stor?? Tror i virkelig at jeres hakkeri vil hjælpe? Tror i seriøst at TS dropper glidetøjlerne pga jer? Det tror jeg ikke. Hvorfor så gå så meget op i det?


  • #62   12. apr 2013 Lisa-Maria - På samme måde kan man jo spørge dig - hvorfor kan du ikke bare svare på spørgsmålet? Hvorfor skal du kommentere hvad vi gør, hvis vi ikke må kommentere hvad TS gør? Kan du ikke være ligeglad? Eller er din trang efter anerkendelse så stor? Tror du det hjælper at hakke på os, tror du vi stopper af det? Hvorfor går du overhovedet op i hvad vi gør?

    Bare lige til at sætte tingene lidt i perspektiv. smiley


  • #63   12. apr 2013 CTS
    Til forskel fra dig kan jeg svare på spøsmålene du stiller mig smiley

    Jeg ved ikke hvo man kan få længere glidetøjler, da jeg ikke bruger glidetøjler. Så kan ikke hjælpe TS.
    Jeg kunne også være total ligeglad med jer, det er jeg måske også. Men undrer mig virkelig over hvorfor i SKAL hakke ned på TS når i bare kunne ignorere smiley
    Jeg vil ikke sige jeg hakker ned på jer. Der er forskel på at anklage en for dyrmishandling og at sige vedkommende rider dårligt og på at stille spørgsmålstegn ved andres trang til at nedgøre andre.
    Savner ikke anerkendelse her, nej. Jeg savner svar smiley


  • #64   12. apr 2013 Jeg er normalt fortaler for at man klipper glidetøjler over, hælder benzin på dem og sætter en tændstik til, og så lærer at ride sin hest korrekt. Men lige præcis i et tilfælde som TS's, hvor det drejer sig om en KS hest, har man altså ikke flere måneder til at lære hesten at sænke hals og hoved. Glidetøjlen kan faktisk bruges korrekt, Susan Kjærgård har brugt den på en hest, hun havde i ridning, som rendte rundt med vandret næseryg (ja, der står VANDRET). Det kom der et udmærket resultat ud af...

    Iøvrigt kan man godt bruge det statiske træk i nuchal ligamentet til at trække tætsiddende torntappe fra hinanden i en periode. Det er da langt at foretrække at hesten har lært at bruge sig korrekt fra starten (så undgår man også KS in the first place), men så heldig er TS altså ikke.....


  • #65   12. apr 2013 Ville nu stadigvæk lære den at søge ned af sig selv i longen, inden man sætter rytter på den. Derefter rytter i longen. Og derefter kan man ride alene.

  • Gitte T
    Gitte T Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #67   12. apr 2013 Bare sjovt endnu ingen har kunne forklare eller vise hvordan man bruger den "rigtigt"
    I bliver bare sure.. det er ikke et svar.


  • #68   12. apr 2013 Gitte T -
    Det er fordi den eneste grund er, det er den nemme løsning at få hesten til at blive nede med hovedet - ikke andet smiley


  • #69   12. apr 2013 Glidetøjler har faktisk en ganske udmærket anvendelse:

    De har nemlig en fantastisk længde til at bruge dem som lange liner

    Der har de nemlig præcis den rigtige længde og de er ofte designet sådan at de glider ganske nemt igennem bidringene.. det gør det forholdsvis nemt at styre.

    En dobbelt longe er ALT for lang og totalt umulig at styre, men en glidetøjle har en ganske fornuftig længe.. smiley
    Så de kan anvendes fornuftig...


  • #72   12. apr 2013 Lisa-Maria - Dygtig, det kan vi andre heldigvis også. smiley Men jeg ser ingen grund til at svare på dine spørgsmål, når du jo selv bare kan lade være med at blande dig. smiley Det er dobbeltmoralsk...

    Men hvis du gerne vil have svar, så her:
    Forstår virkelig ikke hvorfor hun absolut skal have at vide hvordan i har det med glidetøjlen når hun spørger om noget helt andet? - Fordi det jo for det første kan være, at hun faktisk ikke ved hvad glidetøjlen kan gøre. For det andet fordi jeg ikke kan se igennem fingre med folk der bruger den slags.

    Kan i ikke bare svare på spørgsmålet? Af samme grund som dig - jeg ved ikke hvor man kan få dem. Men når du må lade være med at svare på spørgsmålet, så må vi andre vel også. smiley Jeg valgte så at skrive til TS omkring glidetøjler, hvorimod du bare vælger at blande dig, for at blande dig - uden overhovedet at kommentere på TS's problem. smiley
    Eller er jeres trang efter anerkendelse så stor?? Samme som dig - jeg har ikke trang til anerkendelse, kan ikke se hvorfor du tror det.
    Tror i virkelig at jeres hakkeri vil hjælpe? Hakkeri? Hvor hakker jeg?
    Tror i seriøst at TS dropper glidetøjlerne pga jer? Det ved man aldrig, det er sket før. smiley Hvis ikke man prøver, så sker der ihvertfald ikke noget. Men du hakker jo så også på os - det er vel også for at få os til at stoppe, ikke? Hvis du ikke tror det hjælper, så er der da ingen grund til at gøre det. smiley Hvorfor så gå så meget op i det? Fordi det er en ting der er vigtig for mig - at heste har det godt, også selvom det ikke er min hest.

    Håber du fik svar nu, og håber også, at du lidt kan se din dobbeltmorale her. smiley


  • #73   12. apr 2013 Lisette - Hvor skal man så sætte grænsen?
    Er det ok at lade folk udøve rollkur, når de selv har valgt det? Er det ok at lade folk slå deres heste? Er det ok at lade folk holde deres heste i boks hele dagen? Er det ok at lade folk sulte sin hest? Er det ok at lade folk ride sin hest uhensigtsmæssigt, især når der er andre løsninger?
    Personligt vil jeg sige nej til alle dem - derfor vælger jeg også, at gøre TS opmærksom på, at det hun har gang i, nok ikke ligefrem er det mest fornuftige, når man tænker på hvordan en glidetøjle fungerer og hvad den gør. smiley Selvom det trods alt er godt, at hun bruger den så hensynsfuldt som muligt - så ser jeg ingen grund til at hun bruger den, især når hun bruger den som hun gør. Så er den jo mere eller mindre nytteløs. smiley

    Når hun skriver her i åbent forum, har man jo trods alt ret til at kommentere på det og ytre sin mening - og det har jeg så valgt at gøre. smiley


  • #74   12. apr 2013 Jeg kan godt måle, hvor lange skal de mindst være?

  • #76   12. apr 2013 Man kan ikke diskutere med nogen, der ikke vil diskutere. smiley

    Jeg skrev mit startindlæg, ja - hvilket jeg jo har ret til, ikke? Men alle mine efterfølgende indlæg, er jo blot svar på det andre skriver til mig. Hvis de ikke vil diskutere med mig, så er de velkommen til ikke at svare, men jeg svarer jo sådan set blot på hvad de skriver. smiley Så hvis de ikke ville diskutere eller blot have en dialog, så kan de jo bare lade være med at svare. smiley Kan ikke se problemet i det, det er jo ikke fordi jeg overspammer hendes indlæg med noget som helst - det er udelukkende andre der skriver noget, der har betydning for mig, hvilket jeg vel har lov til at svare på, trods alt. smiley

    Men jeg kan jo omvendt også spørge dig - hvis du i forvejen har den holdning til mig, at jeg bare vil diskutere og kun er kommer her for at diskutere - hvorfor forsøger DU så at omvende mig? Hvis du har retten til at skrive til mig, så har jeg vel også retten til at skrive til andre, især når det egentlig bare er svar på tiltale. smiley

    Og desuden - hvor ser du, at jeg gør andet end at ytre min mening? Undskyld, men det kan jeg sgu ikke se nogen steder, at jeg ikke gør. Jeg tvivler på, at der er nogen der har ytret MIN mening, inden jeg kom ind i tråden. smiley

    Derudover, har jeg ingen steder hverken brugt vold eller magt. For det første kan det slet ikke lade sig gøre gennem en skærm, for det andet er jeg ikke voldelig anlagt. smiley

    Men som sagt - hvornår er det så ok at blande sig? Når man skader sin hest en lille smule, eller når man skader den meget?


  • #77   12. apr 2013 CTS: Nu citere jeg lige noget fra DIN EGEN profiltekst.

    "Ting jeg ikke diskuterer på HG:
    - Hvorfor folk ikke kan lide div. hesteracer
    - Hvorvidt man skal ride med/uden bid
    - Hvorvidt indspændinger er skadeligt ell. ej

    Af den grund, at det simpelthen er meningsløs at diskutere et emne, der er blevet diskuteret en trilliard gange før, når vi alligevel aldrig kan eller vil blive enige."
    __________________________________________

    Derfor mener jeg hermed sagen af afsluttet. For som du beskriver i din profiltekst er denne diskussion meningsløs, da jeg ikke har i sinde at stoppe med at ride med min glidetøjle og dette emne er ikke noget folk nogensinde bliver enige om. Hver sin mening.

    Hilsen en udmattet TS'er


  • #78   12. apr 2013 Men hvis man sagde det til alt, ''hver sin mening'' - så var der aldrig noget at diskutere om og evt. lave om til det bedre. Der er jo en grund til, vi har hver sin mening, og den skal da frem i lyset, så folk kan forstå, hvorfor man har sin mening!
    Ellers har man aldrig en chance for at ændre den...


  • #79   12. apr 2013 Lulu - Haha, nå for den, står det der stadig. smiley
    Det har stået der siden 2008, tror jeg. smiley

    Jeg siger heller ikke, at du SKAL stoppe med det, jeg gør dig bare opmærksom på, at det skader mere end det gavner, og at det aldrig nytter, at trække hestens hoved nede, for at forsøge at få den til at arbejde korrekt. smiley Det modvirker det derimod.

    Trist at du er udmattet - der er ingen der beder dig diskutere det, du vælger jo selv at svare på det jeg skriver, det er der INGEN der tvinger dig til, så det er da ærgerligt at du udmatter dig selv på den måde. smiley

    Sofie - HELT enig. Diskussion er sundt. smiley Hvis man har gode og holdbare argumenter, er der ikke noget galt i at diskutere, og det burde ikke være hverken svært eller tidskrævende for én, men derimod meget lærerigt. smiley


  • #80   12. apr 2013
    Jeg venter stadig spændt.


  • #81   14. apr 2013 Åh gud man kan tydeligt se hvem der bare taler efter andres mund og hvem der rent faktisk aner hvordan man bruger en glidetøjle korrekt.


    Trist at HJÆLPEtøjler osv er blevet til et TVANGmiddel i så manges øjne.


  • #83   14. apr 2013 Igen - jeg vil bare gerne have en forklaring på hvordan det kan hjælpe hesten at blive tvunget ned med hovedet. smiley Det er der endnu ingen der har kunnet, så jeg venter spændt. smiley

    Og så er det da morsomt, så dobbeltmoralske folk er.


  • #84   14. apr 2013 CTS

    Nu er det heldigvis ikke det en glidetøjle skal bruges til, altså hvis du taler om at få det "til bidet".

    Jeg har brugt den nu 3 gange i mit liv. Altså på 3 forskellige heste.

    1 gang på en stejle hest, som vat tjekket i hoved og røv, ingen smerter. Sadlen passede osv. Det var kun tillært adfærd fra forkert træning. Her var glidetøjlen min eneste sikkerhed for at hesten ikke gik bag over.

    En anden gang på min pony der havde fået hold i nakken. Her var det dyrelægen der sagde hvis jeg ikke fik ham bare ned i normal hovedposition (altså ikke stjerne kugger bare normal hoved holdning, heller ikke til bidet) sp ville han aldrig blive ridehest igen på længere sigt da han ville slide sin nakke op. Her brugte jeg den til at få ham til at bare holde hovedet normalt, og var han kommet der ned gik han af sig selv igen (og ja her var det tvang, for hvem gider ned med hovedet når man har smerter) men tvangen var kun til han så lige ud og ikke op af.

    Og en 3 gang var på min Flash. Der oprettede jeg enda et emne her inde om jeg kunne tillade mig det, ved ikke om du så det.
    Her var der ingen grund til det pga hesten, men pga mig. For i min hjerne sagde det at "Du er i sikkerhed hvis du har den på" af en eller anden grund (jeg var/er jo som sagt nervøs for ham, fordi han ved pludselige ting hiver hovedet op og ser og det gjorde mig nervøs) med glidetøjle kunne han godt stadig tage hoved op og se men ikke nær så voldsomt som før.
    Jeg red dog kun med den engang på ham og så var den nervøsitet over det med hovedet væk.


    Her har du 3 eks på hvordan man rider med glidetøjle uden at tvinge hesten i lod. For ingen af de 3 gik sku til bidet, de gloede bare lige ud.


  • #85   14. apr 2013 Jeg har selv brugt glidetøjle flere gange også.

    En af gangene var også til en hest der stejlede. Vi puttede glidetøjle på, for at den ikke skulle kunne gå stejler eller gå bagover. Men hvad gjorde? Den gik direkte bagover og landede ovenpå meget. Glidetøjlen er derfor IKKE en garanti for, at hesten ikke stejler. For mig at se virker det derfor underligt at bruge den på den måde.

    Og uanset om man tvinger hesten i lod, eller bare tvinger den ned, så er det for mig at se forkert og tvang - og det bør ikke finde sted. Jeg tror på, at der altid findes en bedre løsning, selvom denne løsning måske kan tage længere tid. En af mine gamle ridevenner havde engang en hest, der også gik som stjernekigger, fordi hun var blevet redet helt forkert. Her sagde dyrlægen også, at hvis den ikke snart begyndte at gå normalt med hovedet igen, så ville den ikke blive riderhest. En glidetøjle blev foreslået. Men ejeren valgte at give hesten kiropraktor, der kunne rette op på de fejl der var sket - hvilket måske også kunne have ladet sig gøre i dit tilfælde, en kiropraktor kan ofte godt løsne op for den slags, er ihvertfald min erfaring. Hvis hesten går sådan, fordi den har ondt, så er det for mig at se ikke fair, at bruge noget som helst til at tvinge den ned i en holdning, hvor det gør ondt, når den tydeligt siger fra.

    Og jeg ved godt, at du har haft svært ved din hest osv. - har også givet dig mange råd, som du jo godt ved. smiley Men JEG synes ikke det er i orden, at bruge glidetøjlen for sin egen skyld. Undskyld jeg siger det, men det synes jeg ikke. Og jeg synes ikke det er en holdbar grund til at bruge det. Det skal ikke gå udover hesten, at man ikke selv tør ride.

    For mig at se - udfra mine erfaringer - så bruges en glidetøjle til at holde hestens hoved nede. Og det er tvang, for der er jo nok en grund til, at hesten ikke går der med hovedet, og den grund skal man finde, fremfor bare at bruge en glidetøjle til at få den ned med.


  • #86   14. apr 2013 CTS

    Når du har valget som at falde bag over med hesten, få en hest der er uridelig pga hold i nakken og aldrig overvinde din nervøsitet ELLER tage den på og i tilfælde 1 og 2, ja tvinge hesten rigtigt nok men nødvendigt, og i tilfælde 3 overvinde ens frygt så vælger jeg hellere det sidst nævnte.

    Det gavner hverken mig eller hesten at falde bag over, blive uridelig og aflivet eller at have en nervøs tumpe på ryggen.

    Og ja du har ret det kunne gøre med tid, men tid som man ikke har hvis du ligger med brækket ryg, eller hesten for en deadline om hvornår det er slut.


    Du nævner kiroprakter. Det irritere mig ærlig talt en smule at du tror jeg bare har smidt den på dyret og været ligeglad. Jeg havde både massør, kiropraktor, en dame der havde "helende hænder" osv osv ude.
    Havde enda 2 forskellige massøre og 3 forskellige kiropraktiker. De kunne alle ikke få det løsnet op, og her kom dyrelægen med ind over. Og ved at, ja tvinge ham, i normal hovedholdning tog det 1 måned og han var normal igen.


    Og så det du nævner med min nervøsitet. Du for det til at lyde som om jeg hev hovedet ned på ham? Nu har jeg desværre ingen billeder der af, men glidetøjlen hang komplet løst. Det eneste han ikke ville kunne gøre var at tage hovedet op i 90 graders højde. Der er ikke meget tvang at se fra min side her, men det er vel individuelt smiley Ud over det var det med glidetøjlen INDEN jeg turde søge råd herinde, og de råd har da helt klart hjulpet mig videre, men det ville være løgn at sige den ene tur med tøjlen ikke hjalp min hjerne med at se der intet sker.


  • #87   14. apr 2013 DD - Som sagt er glidetøjlen IKKE = den ikke går bagover. I nogle tilfælde kan det godt være, at det kan modvirke det - men det ved man ikke før man prøver, så det kan ligeså godt ende med, at hesten rent faktisk går bagover. Og så har det været spild, at bruge den. smiley

    Men jeg har bare svært ved at tro, at hesten kan have så ondt i nakken, at intet andet end at blive tvunget ned, kan hjælpe. For mig virker det nærmere selvmodsigende, at det skulle hjælpe hesten, at tvinge den ned i en smertefuld stilling.

    Fint nok at du vælger at bruge en glidetøjle, til at få din hest ned i en holdning, den tydeligvis viser den ikke bryder sig om. I sådan et tilfælde må jeg være ærlig og sige, at jeg ville have givet min hest ALT den tid der var brug for, for at den skulle blive ok igen, uden glidetøjlen. Jeg ville personligt aldrig kunne få mig selv til det, så hellere at der er risiko for at hun bliver urideligt. Det strider imod al min logik og viden omkring det, at det skulle kunne hjælpe at tvinge hesten til sådan noget.

    Og ja, du har fået mange råd herinde, og du er kommet virkelig langt siden dit første indlæg. Men ud fra de indlæg du har skrevet, kan jeg jo også se, at glidetøjlen netop ikke har hjulpet dig til at se, at der ikke sker noget. For du var jo stadig enormt bange for det, så det har jo ikke hjulpet, som du siger. Måske har det gjort det bedre, men du troede jo stadig at der ville ske noget. Og her ser du så også eksemplet på, at denne brug af glidetøjle jo nok ikke var nødvendig, eftersom de andre råd du har fået, virker til at have hjulpet meget mere, end glidetøjlen gjorde. For mig at se, var det derfor spild at bruge den.


  • #88   14. apr 2013 CTS

    Det er sandt, men heldigvis gik hesten ikke bag over med glidetøjlen og efter 2 gange stejlede dyret aldrig mere smiley

    Ang det med nakken, så om du tror det eller ej ændre det desværre ikke på sandheden bag det.
    Du skriver holdning. Hesten gik IKKE i holdning, jeg har vist skrevet 1000 gange nu normal hovedposition. Ikke holdning, ikke i / for / bag lod. Hovedt oppe men ikke så langt oppe at det er stjerne kiggerig.
    Jeg vil hellere have en hest jeg kan ride, fremfor en hest der skal aflives pga anormal hoved position.
    Selvfølgelig har det gjordt ondt at blive tvunget ned fra himlen, og derfor måtte ridningen også kun foregå i skridt maks 10 min og så færdig. Men det virkede. Efterfølgene en omgang kiropragter og massør igen og hesten var frisk.

    Som du selv skriver har det hjulpet. Ja jeg var/er stadig nervøs, men ikke længere med om han pludselig ser op, for netop det hjalp tøjlen mig med at være ligeglad med, på trods af den faktisk intet gjorde. Det var rent psykologisk at det fungerede, så ja den var spild i fysisk sinde men ikke i psykisk.


  • #89   14. apr 2013
    Jeg kunne finde på det, i et tilfælde som Fleur. Hun har ondt i ryggen og er skæv, har fået sig en underhals fra før jeg fik hende og lang tid før det har hun haft den.

    Jeg får en osteopat ud i maj og håber på at hendes måde at bære sig på forbedre sig efter det, at hun bedre kan slappe af i trav ( har ikke redet hende nogensinde, så det er i longe ), og strække sig frem og ned. For pt. med den ryg og hals hun har så kan hun ikke.

    Og jeg er bange for at hun har fået lært sig selv og gå oppe med hovedet grundet ryggen og underhalsen, kombineret med at der nok er araber i hende.

    Så ville en fast chambon være en start i longe hvis hun ikke slappede bedre af der efter behandlingen men om det kan lære hende at slappe af under rytter, som hun forhåbentligt får på ved jeg ikke. Jeg tror hun forbinder rytter med av, fordi hun har haft sadel på der har ligget forkert og derfor vil spænde.

    Og hvis hun er så indgroet i at gå og spænde, at efter en osteopat der løsner det hele og ordner det hele, hun i longe ikke kan slappe af eller måske lære det i longe, men spænder under rytter.

    Så ville jeg kunne se en mening i en glidetøjle i at lære hende at det ikke gør noget og strække sig, at "ombygge" hendes hals. I at lære hende og strække sig frem og ned, så hun kan opbygge muskler på ny.

    Men jeg har aldrig set en glidetøjle brugt sådan, har aldrig set en hest gå frem og ned med dem.


  • #90   14. apr 2013 DD - Jeg skriver ikke hvilken holdning - jeg skriver bare, at du tvinger den ned i EN holdning, som den viser ubehag ved - altså ikke at du rider den i lod, men bare at du rider den ned i EN holdning. smiley Jeg har på intet tidspunkt sagt, at du rider den i lod eller noget der ligner, det er dig selv der nævner det. smiley

    Jeg synes stadig det er forkert, og jeg ville ikke have gjort det på den måde. Hellere en hest der ikke kan rides, end en hest der skal tvinges til noget der tydeligvis gør ondt på den. Jeg har dog stadig svært ved at tro, at det ikke kunne ændres med korrekt træning - og det er så heller ikke til at sige, eftersom det jo ikke er afprøvet.

    Men når det så er sagt, at den her situation nok en af de eneste situationer, for jeg kan acceptere og til en vis grad forstå, at man vælger glidetøjlen. Jeg ville bare aldrig kunne få mig selv til. Aldrig.

    Men det har jo alligevel ikke hjulpet eftersom du jo stadig var bange, så det har jo ikke gjort dig ligeglad. smiley Det er jo netop alle de andre råd du har fået, der har hjulpet dig, ikke glidetøjlen.


  • #91   14. apr 2013 Krikken - Nej, det har jeg nemlig heller ikke, og jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvordan en glidetøjle kan få hesten frem og ned, og ikke bare ned og ind. Men jeg vil enormt gerne se video, hvis nogen kan fremvise det. smiley

  • #92   14. apr 2013 Jeg vil med glæde tage et billede hvor min hest går som beskrevet i teksten.

  • #93   14. apr 2013 CTS beklager jeg læste i holdning, og det er mit ord for i lod, min fejl smiley

    Nej men sådan er vi jo forskellige smiley Jeg havde kun haft ponyen halvanden år den gang og jeg var fast stævne rytter på M plan og det ville jeg nu gerne blive ved med. Jeg havde på det tidspunkt hverken råd eller plads til en pony der bare gik, så dvs han skulle have været aflivet.
    Korrekt træning kunne sikkert have gjordt det på længere sigt, en længere sigt der ikke var tid til, da det var her og nu. smiley

    Du har ret jeg er ikke ligeglad men den hjalp ang det med jeg blev nervøs for hovedkast smiley De andre råd har selvfølgelig hjulpet mig langt videre, det ligger jeg ikke skjul på.


  • #94   14. apr 2013 DD - Præcis, en glidetøjle er en her og nu løsning, til dem der ikke kan/vil bruge den tid det tager, at træne det 'rigtigt'. smiley
    Jeg tror ikke på, at en glidetøjle kan være absolut sidste løsning, hvilket det alligevel ikke lyder til, at det var i dit tilfælde. smiley

    Men så vidt jeg husker, var du da stadig bange for hovedkast, da du søgte råd herinde?


  • #95   14. apr 2013 Lulu - Jeg vil enormt gerne se video, af en hest der går frem og ned, ved brug af glidetøjle, for jeg har endnu ikke set det, og har svært ved at forestille mig, at det kan lade sig gøre, når man tænker på hvordan en glidetøjle er monteret. smiley

    Så det må du MEGET gerne uploade. smiley


  • #96   14. apr 2013 CTS

    Om det kunne trænes væk på længere sigt var ikke sikkert, og heller intet jeg har tænkt over da dyrelæge sagde her og nu ellers aflivning. Men hvis havde det ikke været ude jeg blev nød til at pille overdrevent i hestens mund, og det er i min øjne langt værre, men sådan er vi jo forskellige smiley


    Hvis jeg har skrevet det, så må jeg have brugt glide tøjlen efter første gang jeg søgte råd, for efter den var det ikke længere hovedkasten jeg var nervøs for smiley


  • #97   14. apr 2013
    Og det her er for mig frem og ned:
    http://mvriding.dk/ned%20og%20frem%20skelet.jpg

    Eller længere ned mod jorden med næsen, bare så man er enig om billedet.

    Men jo, jeg ville klappe i mine hænder hvis jeg så et billed i longering eller ridning med en hest der havde elastik chambon, indspændning, pessoa eller glidetøjler på sådan.

    Hvis jeg selv bliver nød til det og får det til at virke, skal jeg nok poste billeder.


  • #98   14. apr 2013 Krikken

    Er dette frem og ned for dig?

    Obs. beklager ponyens manglende muskler, han har netop i dag været igang med dressur igen siden 5 måneder hvor han bare stod, så vi skal lige igang smiley


    profilbillede
  • #99   14. apr 2013 nå hov så ikke du havde linket din forstilling.

  • #100   14. apr 2013
    Længere strakt hals vil jeg mene før det er frem og ned, det på billedet er for mig mere en holdning til en unghest der samles mere op når den får flere muskler efter frem og ned, noget LD/LC holdning hvis man kan sige det sådan :o).

    Hesten strækker mere sin hals i frem og ned;
    http://i140.photobucket.com/albums/r14/bjala/strk.png?t=1205313499

    http://mvriding.dk/anatomi%201.jpg

    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSdGgSFwC85W3hr5tRlIRv3S_CoOfmZk-sl_BVz9gyrMNQeHUxi

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQJdAFFSBNjywW1YmdBkmTaKeFVe3oQ6-y_9K0BY647fQa-DBNdEg

    http://www.sustainabledressage.net/rollkur/how/snowball_f-d-o.jpg

    Mange variationer af det, alt efter hestens behov. Men pointen er at halsen strækkes ud, hesten er foran lod.

    Det er svært at finde billeder af, google kommer med en masse billeder fra HN, men dem vil jeg ikke tage ;o)


  • #101   14. apr 2013 Krikken

    Ok. smiley Nå men så passer holdningen jo fint til ham nu hvor musklerne skal igang igen haha smiley


  • #102   14. apr 2013 Hmm hvis TS ikke må oprette en tråd og spørge indtil hvor man kan købe en speciel glide tøjle, uden at blive kastet ud i en debat om hvorvidt man må ride med den slags eller ej, hvor stiller det så mig?
    Jeg har lige oprettet en tråd og spurgt om hjælp til at finde en speciel trense... Skal jeg nu gå og frygte en debat om hvorvidt jeg må ride m trense eller ej?


  • #103   14. apr 2013 DD - Nej, det er ikke sikkert. Der er ikke noget der er sikkert, når man har hest. smiley
    Men jeg ville ihvertfald have forsøgt. smiley

    Marie-Louise - Mon ikke du selv beslutter, hvad du vil frygte og hvad du ikke vil frygte. smiley
    Der er desuden forskel på at have et emne med glidetøjler og et emne med trenser. smiley Trenser gør trods alt ikke helt så meget skade, som en glidetøjle gør.


  • #104   15. apr 2013 Jeg vil med glæde uploade en video en af de nærmeste dag

  • #105   15. apr 2013 Tak. smiley

  • #107   16. apr 2013 Hvor er det morsomt at sidde og læse! smiley

    Nu håber jeg ikke folk bliver stødt men jeg kunne godt tænke mig bare lige at smide et billede herind smiley


    profilbillede
  • #108   16. apr 2013 Hvor har du ret Katja.

  • #109   16. apr 2013 Katja - Mon ikke de fleste tænker over netop det, inden de poster herinde (og andre steder)? smiley

  • #111   16. apr 2013 Ja, Ida hun siger det smiley Det er tit man bare slynger kommentarer ud uden sådan rigtigt at tænke over konsekvenserne eller om man nu støder den person smiley

    Hvis du gør det så er det jo super! smiley


  • #112   16. apr 2013 Ida - Det kan man jo i realiteten ikke vide noget som helst om. smiley Men jeg tvivler på at der er mange der skriver herinde for både at sige noget der er falskt, uhjælpsomt, uinspirerende, unødvendigt og ledt på én gang. Mon ikke de fleste skriver, fordi de mener det er rigtigt, hjælpende, inspirerende og nødvendigt - så kan det diskuteres om det altid er pænt.

    Det er også svarene jeg tænker på, når jeg skriver 'poster' smiley


  • #113   16. apr 2013 Katja - Jamen jeg aner ikke hvor meget folk tænker over det - det er der vel ingen af os der ved noget som helst om. smiley Jeg slynger ihvertfald ikke en kommentar ud, uden at have tænkt over, om andre kan bruge det på en eller anden måde, og jeg gik ud fra, at de fleste andre gør det samme. smiley
    Selvfølgelig vil der altid være et par stykker der kun er her for at være lede, men mon ikke det alligevel er et mindretal. smiley


  • #114   16. apr 2013 CTS: Jeg er ligeglad med hvem og hvorledes der tænker over hvad og sådan smiley Men nogle gange er det sundt at stoppe op og læse og så tænke bare lige <b>én</b> ekstra gang over hvad det er man skriver smiley

  • #116   16. apr 2013 Katja - Jeg gik ud fra at du lagde billedet ind, fordi du mener folk skal tænke over det, og du skriver, at du ikke tror, at folk tænker over det - så skriver jeg bare, at vi reelt ikke aner hvad folk tænker, og derfor ikke kan konkludere noget om det. smiley

    Ida - Jeg ved nu ikke, om der er hverken unødvendige og uhjælpsomme kommentarer her i forummet, men det er vel op til den enkelte at vurdere om man synes det er unødvendigt eller uhjælpsomt. Min pointe er bare, at jeg ikke tror at folk skriver noget, for bevidst at være fx uhjælpsomme osv. men at det da sikkert bliver opfattet sådan af andre, fx dig. Men det er jo umuligt at skrive noget, så ALLE opfatter det ens. Jeg ser ingen kommentarer her som hverken uhjælsomme eller unødvendige (ikke hvad jeg lige har lagt mærke til ihvertfald), men det gør du jo så åbenbart - hvem har så ret? Hvem har så retten til at bestemme hvad der er rigtigt og forkert at skrive, og hvem har retten til at bestemme, hvordan folk skal tænke?


  • #118   16. apr 2013 Hvis man selv føler man hjælper, eller hvis man selv føler det er nødvendigt, er det så forkert? Hvorfor skal nogen gøres til dommer for hvad andre synes er vigtigt eller nødvendigt?
    Blot fordi man ytrer sin mening, er det ikke ensbetydende med at man vil diskutere. smiley
    Under alle omstændigheder bliver der ihvertfald ingen debat, hvis ingen svarer på det der bliver skrevet. Så hvis TS (og andre) ikke vil have debat, er der heldigvis ingen der tvinger dem til at svare på noget som helst. smiley Så må vedkommende jo tage de råd hun føler hun kan bruge, og lade resten stå. Man kan ikke på forhånd beslutte hvilke svar/råd man får. smiley


  • #119   16. apr 2013 <b>CTS:</b> Jeg synes bare ikke det burde være nødvendigt for folk at skrive det hvis de alligevel ved at det ikke er det hun søger.. smiley

  • #121   16. apr 2013 Ida - Jeg kan ikke se nogen steder, at jeg beder hende om at svare mig, og jeg ser bestemt heller ingen steder, hvor jeg tvinger hende til at svare. Måske har jeg bare overset det, men jeg kan ihvertfald ikke finde det.
    Men det er stadig kun hende selv der bestemmer, om hun vil svare på det.

    Nu ved du jo ikke hvad der sker på min side af skærmen, og da slet ikke hvad der sker i mit hoved. Ej heller andres. Så det tror jeg ærligtalt ikke du kan bedømme, på nogen som helst måde. Jeg ville helt ærligt ikke have skrevet her, hvis jeg ikke følte, at jeg kunne hjælpe. Jeg svarer ikke på hendes spørgsmål, korrekt - men jeg giver hende et andet alternativ, hvilket også hører ind under kategorien 'hjælp'. Fint nok at du ikke selv ser det sådan, men igen, så kan du jo ikke bestemme hvordan andre (herunder mig) skal opfatte tingene. smiley

    Katja - Omvendt så skriver du jo her nu, uden at give hende et svar. Det jeg skrev, var trods alt noget hun faktisk ville kunne bruge, da det var et alternativ til den metode hun vil bruge. Så det er vel heller ikke nødvendigt for dig at skrive det, når du godt ved at det ikke er det hun søger? smiley Som sagt så forsøgte jeg at hjælpe hende, på den måde jeg selv føler er bedst, det gør det her jo ikke.


  • #122   16. apr 2013 Jeg hopper ud her smiley Det er meningsløst at blive ved smiley

  • #123   16. apr 2013 Meningsløst ligefrem? smiley

  • #126   16. apr 2013 Jeg kan jo ikke stå til ansvar for hvad andre gør, så jeg vil helst ikke 'sættes sammen' med andre på den måde, uanset hvem jeg holder med. smiley
    Jeg har ikke skrevet det, så vidt jeg ved, så jeg vil helst heller ikke beskyldes for det.

    Og din sidste kommentar må du gerne uddybe. smiley


  • #128   16. apr 2013 Hold da op hvor har alle trang til at blande sig i hinandens sager smiley


  • #129   16. apr 2013 Hesten skal jo for fanden bruge halsen og hovedet til at holde balancen med!

  • #131   16. apr 2013 Ida - Du skriver "I" til mig, ergo går jeg ud fra, at du mener at jeg også gør det. smiley

    Jeg skriver sådan til Katja, fordi jeg synes det er lidt for dobbeltmoralsk, at hun skriver at man ikke skal skrive her, hvis man ikke kan give et svar, når hun i bund og grund ikke selv kan give et svar.


  • #132   16. apr 2013 Matilde - Hehe, det må du sgu nok sige smiley

  • #134   16. apr 2013 CTS: Det er mig, total dobbeltmoralsk smiley Ej.. Synes bare sådan et billede passer utrolig godt ind når der kommer sådan noget mundhuggeri smiley

  • #135   16. apr 2013 Når hun skriver "Jeg synes bare ikke det burde være nødvendigt for folk at skrive det hvis de alligevel ved at det ikke er det hun søger", så ser jeg det som, at hun ikke synes man skal skrive i et emne, hvis man ikke kan svare på det TS vil have svar på. Så er det lidt ironisk, at hun selv vælger at skrive noget fuldstændig ude af kontekst, mht. TS's problem. Deri ligger det dobbeltmoralske. Kan ikke se hvorfor det er flabet at påpege det?

    Så hun må godt selv skrive noget helt uden for emnet, men jeg (og andre) må ikke skrive det vi selv føler er et råd til TS, blot fordi det ikke er præcis det TS skriver om, men dog stadig noget der kan betegnes som et råd, indenfor emnet? Hvordan kan man tillade sig at irettesætte andre, hvis man selv gør det, man ikke vil have at andre gør?


  • #136   16. apr 2013 Katja - Det giver jeg dig fuldstændig ret i. smiley Det var bare det med, at man ikke skal skrive noget udenfor emnet, og så gør du det selv. Det giver ikke lige helt mening for mig. smiley

  • #137   16. apr 2013 CTS: Nej, det gør det vel ikke smiley Men det giver mening for mig smiley Det er ikke sådan lige til at skrive over nettet nu når man har to forskellige perspektiver i tankerne smiley

  • #138   16. apr 2013 Egentligt lidt sjovt at på trods af, at emnet er på top 10 listen og et af de mest kommenteret emner i denne uge,og der er faktisk ikke rigtige nogle der har kunne svare på hvor jeg kunne købe en lang glidetøjle. smiley men vil gerne sige mange tak til dem der er kommet med nogle gode bud smiley har desværre ikke haft heldet med mig endnu smiley Bare lige lidt sjov info hehe smiley

  • #139   16. apr 2013 Og btw synes jeg det var et rigtig godt opslag Stine Blomgren skrev.

  • #140   16. apr 2013 <b>!! Lulu ! !:</b> Du må undskylde, har desværre ikke forstand på det smiley

  • #141   16. apr 2013 Det var bestemt ikke noget, NOGEN skal undskylde for smiley Synes bare det var lidt sjovt hehe

  • #142   16. apr 2013 <b>!! Lulu ! !:</b> Okay, super smiley

  • #143   16. apr 2013 Lulu - Flere har da nævnt køreliner. smiley

  • #144   16. apr 2013 Katja - Sorry, men det giver ikke mening for mig, at man selv gør noget, som man irettesætter andre for at gøre - især når man så ovenikøbet selv gør det mere, end dem man irettesætter. smiley

  • #145   16. apr 2013 Ja og jeg skrev også at det var nogle gode bud folk havde kommet med smiley

  • #146   17. apr 2013 Du skriver bare at ingen har kunnet hjælpe dig ordentligt. smiley

  • #147   17. apr 2013 Wow CTS, du bliver bare ved smiley

  • #148   17. apr 2013 Mh, ja, for jeg er den eneste der er igang her. smiley Klart at det kun er mig der skal høvles så. smiley
    anyway, så bestemmer man vel selv hvad man vil kommentere på - det kan da ikke passe, at man skal have kommentarer om det, vel? smiley
    Så pas nu bare dine egne sager, Lisa-Maria. smiley


  • #149   17. apr 2013 CTS: Jeg tror Lulu skrev det hun skrev for at stoppe hele det her stykke mundhuggeri som det er blevet til smiley

  • #150   17. apr 2013 Katja - Det tror jeg du har ret i. smiley Jeg har vidst heller ikke givet udtryk for andet, men tak fordi du nævner det. smiley

  • #151   17. apr 2013 CTS
    Sorry men kan altså ikke lade være med at spørge om hvorfor delen JEG skal passe mine såkaldte egne sager når DU ikke laver andet end at blande dig i andres, såsom du blander dig i om TS bør ride med glidetøjle eller ej ..

    Ej må hellere stoppe, vil ikke ud i en længere diskusion haha smiley


  • #152   17. apr 2013 Der dukkede et emne op om en der vil springe med glide tøjle. Se DER burde i fare i flæsket.

  • #153   17. apr 2013 Lisa-Maria - Jeg skriver bare at JEG ikke mener, at det vil være fornuftigt. smiley
    Jeg skriver ikke hun skal, jeg siger hun bør, ud fra min synsvinkel. smiley

    Men ja ja, du får ret, jeg får fred for dig. smiley


  • #154   17. apr 2013 DD : Hehe det synes jeg faktisk var en ganske god idé du kom med smiley

  • #155   17. apr 2013 DD - Har godt set det, men troede sgu egentlig det var en joke. Det er det så åbenbart ikke smiley

  • #156   17. apr 2013 Nej det er helt seriøst smiley

  • #157   17. apr 2013 CTS
    Jeg skrev lige præcis også at du blander dig i om TS BØR ride med glidetøjle eller ej. Så ja det er korrekt at du gør smiley


  • #158   17. apr 2013 Lisa-Maria - Ja, det gjorde du da også, det havde jeg ikke set. smiley

    Men igen - du får ret, jeg får fred for dig.


  • #159   17. apr 2013 Lol

  • #160   17. apr 2013 Meget nødvendig kommentar, må man sige. smiley

  • #161   17. apr 2013 Vil give CTS ret!!!!

  • #163   17. apr 2013 Mange tak Michelle smiley det vil jeg prøve at kigge på smiley

  • #164   17. apr 2013 Ida - Der er en del der har givet hende mange forslag - kig selv emnet igennem, så vil du se at mere end én skriver forslag. smiley

    Jeg bliver vel ikke mere ved, end du fx gør. smiley Men det er jo selvfølgelig ok når det er dig..


  • #165   18. apr 2013 Du kan megte let lave glidetøjler selv, som er bedre en dem man kan købe, da de er hurtigere til at give efter. jeg kan gerne tage et billeder af mine så du kan se hvordan der er bygget sammen (: og her kan du jo so helt selv bestemme længeden osv smiley

  • #167   18. apr 2013 tror de her er rigtig gode! og dyre men de ser rigtig lækre ud og er ret lange:) http://horsylineshop.dk/oscommerce_st/catalog/prestige-glidetoejle-p-817.html

  • #168   18. apr 2013 Har aldrig set balletdansere være fikseret, for at rette sig selv op? Al fiksering af heste burde forbydes - og så burde folk lære at ride.
    Jeg mister totalt respekten for folk der behandler deres heste på den måde...







  • #169   18. apr 2013 Equipe har nogen!! Min kusine red med dem engang! Og de er Suuuuper gode, da de "gider" meget! smiley

  • #170   18. apr 2013 Annika og Aron

    Jeg gad gerne se dine glidetøjler, har aldrig hørt om man selv kan lave dem smiley


  • #171   18. apr 2013 Hej Lulu
    Jeg havde engang en kæmpe hest og havde så samme problem nemlig at glidetøjlerne var for korte.
    Jeg fik det geniale råd blot at købe en ekstra næserem (altså den nederste, under bidet, håber du forstår hehe) og så kunne den sættes i glidetøjlen som forlænger.
    Håber rådet kan bruges til glidetøjle.


  • #172   18. apr 2013 Mette. Det var godt nok smart smiley det vil jeg prøve smiley

  • #173   18. apr 2013 Dy'on har os nogle smiley

  • #174   18. apr 2013 Ida - Og du siger jeg er barnlig? Så vidt jeg kan se, er det dig der kører "jeg må godt, du må ikke"-temaet. smiley

    Kan ikke lige se hvorfor hooks-pigen er mere hjælpsom end alle andre, da de giver ligeså gode råd. Men der er man jo forskellig. smiley

    Jeg hopper ud nu, orker sgu ikke det der "jeg må godt, du må ikke" du kører. smiley


  • #176   18. apr 2013 Ida - fx din "du bliver bare ved og ved" - men det gør du jo så også selv, kan man sige - ergo virker det mærkeligt at du påpeger det overfor mig, da det så lyder som om, at jeg ikke må, men du må selvfølgelig godt selv fortsætte.

    Og når du så skriver det med de åndssvage kommentarer - så har du også selv skrevet et par af slagsen, men det virker ikke til at det gør noget at du gør det, eftersom du skriver, at det er noget "folk" har skrevet, altså ikke dig selv, men andre.

    Derudover er der jo det med, at du ikke mener man skal skrive i et emne, hvis man ikke kan skrive noget, der kan hjælpe TS. Men det gør du jo så heller ikke selv i ét eneste af dine svar. Så igen, må du godt selv lade være med at svare på TS's spørgsmål, men det må andre altså ikke.

    Du giver også udtryk for, at det er forkert af mig at lyde flabet, men du skriver også selv flabet til mig. Igen - du må, jeg må ikke.

    Håber du kan se det nu, det burde være ret tydeligt at se. Finde på flere åndsvage ting? Hvilke åndsvage ting? smiley


  • #177   18. apr 2013 Jeg tror at man i sådanne debatter skal passe på med at tolke en masse ting fra kommentarerne...

  • #179   20. apr 2013 Ja ja, regnede da heller ikke med, at du kunne se det selv, det ville da være mærkeligt.
    Havde dog regnet med at du kunne finde eksempler på dine 'beskyldninger', men det er nok også for meget at forlange, når det kommer til stykket. Kan dog slet ikke se hvad du mener med, at jeg kommer med noget nyt i hver kommentar og ikke afslutter hvad vi skriver om. Det var da noget latterligt og mærkeligt noget at skrive, især når du ikke engang kan forklare eller komme med eksempler. Men det er jo også så nemt at skyde den over på andre, uden at kunne påvise en dyt... Og hvad er det lige præcis jeg ikke forstår? Det må der da være en forklaring på, skulle man tro..

    Så er det sgu også lettere at reagere sådan der. smiley

    Men ja - så er det netop heller ikke værd at bruge tid på, når du knap kan forklare hvad du skriver - for nej, det har du nemlig ikke gjort.


  • #181   20. apr 2013 Hvor har du gjort det?
    Hvor har du forklaret nogle af de ting du kommer med?

    Og der var den da igen - du må hjertens gerne være flabet, men det må jeg bestemt ikke. smiley Det er virkelig tydeligt, mon ikke du også selv kan se det?
    "grow up.. altså helt seriøst, come on" er fx også flabet, men helt ok når det kommer fra dig. smiley


  • #183   20. apr 2013 Jamen så er mit vel heller ikke flabet, men realistisk. smiley
    Eller det er måske kun flabet når det er mig der skriver sådan, men ikke når du gør det? Sorry, men jeg kender altså ikke de her regler...

    Hvis du virkelig mener, at du rent faktisk har givet forklaringer/eksempler på hvor jeg gør de ting du siger, hvorfor skriver du det så ikke? Det vælger du bare at gå udenom, eller?


  • #185   20. apr 2013 Endnu en gang - HVOR gør jeg det, HVOR?
    Hvad er jeg hoppet udenom, hvilket nyt smider jeg i?

    Mener du seriøst, at du ikke kan se hvad du selv har gang i? Skal jeg give dig ALLE eksemplerne igen? Sorry, men hvem er det lige der lever i en bobel? Jeg giver dig eksempel på eksempel, mens det er dig der smider nyt i, uden at kunne vise ét eneste eksempel.

    Det er da simpelthen for mærkeligt.
    Og der var endnu en flabet kommentar, men den er nok ikke flabet alligevel, eller?

    Desuden siger jeg ikke at jeg har ret, bare at jeg gerne vil have at du viser eksempler på det du smider i hovedet på mig. smiley Det gør du ikke, hvilket undrer mig, hvis det er så åbenlyst som du mener. Så burde det da være ligetil for dig. smiley Men nej - du vælger at hoppe udenom stort set alt. smiley Ikke særlig modent. smiley


  • #186   20. apr 2013 Underholdende diskussion på en kedelig fredag aften haha

  • #189   20. apr 2013 Ida
    Haha ja den stopper ikke før en af jer kaster håndklædet i ringen smiley


  • #191   20. apr 2013 Jamen som sagt, så må du kunne give et eksempel. Jeg har læst det hele igennem, og kan ikke se hvor du ser det henne, men det kan du vel selv - det tager ikke mange sekunder at kopiere det ind. smiley

    Og jo - du tager da nyt ind i samtalen. For det første tog du det med ind, at du mener at jeg tager nyt med ind (tosset sætning...), for det andet trak du alder med ind, for det tredje trak du 'barnligt' med ind + 'flabet'. Så du gør det jo selv - men så er vi jo tilbage ved, at du godt må, andre må ikke.

    Du har ikke vist eksempler på hvilket nyt jeg tager ind, og hvor jeg hopper udenom. smiley


  • #192   20. apr 2013 Og jeg kan godt forstå du smutter. Når man ikke længere kan forklare de 'beskyldninger' man kommer med, så er der heller ingen grund til at man fortsætter. Så er det jo bare tomme beskyldninger, og det er netop spild af tid. smiley

  • #194   20. apr 2013 Tja, det er nye beskyldninger, så er det vel også nye emner. smiley

    Og hvordan kan noget med TS være nye ting? Det er da for dælen hende der har startet emnet, så det er da ikke noget nyt, at skrive noget som helst om hende, er det? Det var da for latterligt. Jeg kan ikke se hvor jeg tager noget nyt med ind, mere end du gør, så jeg vil gerne se hvor det sker hen? Hvis det virkelig er sket, må du give et eksempel, ellers er det jo netop bare tomme beskyldninger.
    Man kan ikke regne med, at skyde den slags på folk, uden at kunne give en forklaring på det. :-).

    Men igen - hvis du mener jeg gør det, kan du vel også finde ud af at give et eksempel?

    Det er bare komisk, at du 'beskylder' mig for det ene og det andet, og når jeg så viser dig med eksempler, at du faktisk selv gør hver eneste ting, så er det straks mig der er galt på den, og dig der har ret. smiley

    Blive bekræftet i hvad?


  • #196   20. apr 2013 Jeg viser eksempler på, at du selv gør de ting, som du mener jeg gør. Kig længere oppe, der har jeg skrevet dem.

    Og nej, der er ikke mange ting at have ret i, i denne samtale, men det er DIG SELV der nævner at jeg mener jeg har ret. Så du må da mene, at der er noget man kan have ret i, siden du skriver det? Eller hvad?

    Jeg skriver de ting med at du "ih og åh ikke tør" for at få dig til at komme med de eksempler, for det virker ikke som om at du rent faktisk kan, når du nu ikke gør det. Hvis det var så åbenlyst som du mener det er, så burde det heller ikke være svært at finde eksemplerne på det.

    Og ja, det er måske barnligt at skrive sådan, og sikkert også flabet - men som sagt, så er du selv flabet i mange af dine kommentarer, men hvis jeg påpeger det - så er det bestemt ikke flabet, bare realistisk. Men så er mine kommentarer vel også bare realistiske, ikke flabet. smiley

    Det med ts - hun skriver selv en kommentar, som jeg svarer hende på - og så skriver du til mig, omkring det jeg har skrevet til ts. Kan derfor slet ikke se hvad du mener med, at jeg hiver det med ind? Jeg svarer bare på noget hun skriver, og så kommenterer du på det. Hvordan er det at hive det med ind? Det er jo faktisk dig der hiver det ind i vores samtale, eftersom det var noget jeg skrev med ts om, som du vælger at kommentere på. Det med de andre der bliver trukket ind, er faktisk også dig, eftersom det er DIG der fx vælger at trække hende der skriver noget med hooks ind, og det svarer jeg så bare på, efter du skriver det.
    Så det er ikke MIG der trækker det ind i VORES samtale, det gør du selv.

    Jeg har ikke sagt at beskyldningerne skulle være et problem for dig, for det er ikke dig der får dem ubegrundet. Det gør jeg derimod, så det er klart det bliver et problem for mig.

    Og ja, der er 13 der er enige med dig. smiley Og ja, jeg bliver ved. Men det gør du jo også selv - du skriver jo også stadig til mig. Og så er vi igen tilbage - jeg må ikke blive ved med at skrive, men du må godt blive ved med at skrive til mig, uden at det er et problem. smiley


  • #198   21. apr 2013 Du skriver dette " du tager nye ting med ind som har noget med ts og alt muligt ind" og dette "så kommer ts lige ind i billedet og så de andre her i emnet - udover det vi skriver i vores samtaler, så kommer de lige ind i det også." - med det mener du vel, at jeg trækker ts og andre med ind i vores samtale, ikke?
    Ovenover forklarer jeg dig så, at det gør jeg faktisk ikke.

    At der er andre der mener det er flabet at skrive af mig, ændrer da ikke på, at jeg kan føle DU er flabet også? Desuden siger jeg heller ikke, at jeg ikke er flabet, jeg siger bare at du også selv er det. Og så er vi jo tilbage til, at du mener du har ret og jeg tager fejl, for du har ret til at bestemme hvad der er flabet og hvad der ikke er, men jeg har ikke ret til at bestemme hvad JEG synes er flabet skrevet. smiley

    Hvorfor skal jeg stoppe med det? Det passer jo? Stort set ALT hvad du beskylder mig for her i tråden, gør du også selv. Så betyder det vel, at du godt selv må gøre det, men jeg må ikke gøre det? Eller hvad betyder det? Tror det er dig der skal læse, hvad du rent faktisk selv skriver.

    Eller skal jeg give dig alle eksemplerne på det igen, før du kan se det? Det gør jeg gerne.


  • #201   21. apr 2013 Du fatter jo tydeligvis ikke en brik af hvad man skriver til dig, eller også har du besluttet dig for, at du ikke vil forstå det.
    Og så kan du åbenbart heller ikke finde ud af hvad du selv skriver og oveni det så ignorerer du det man skriver, så snart man har en pointe. Ja, så er det da tydeligt, at du er meeeget mere moden end jeg er. smiley Jeg kan idet mindste forklare mig, hvilket du tydeligvis slet ikke er i stand til.
    Jeg kan selvfølgelig finde eksempler på hver og én af de ting jeg skriver her (hvilket du åbenbart ikke selv kan), men du vil nok alligevel bare afvise det, og mene det aldrig er fundet sted. Så kan det sgu være ligemeget. smiley

    Og ja, du må hygge dig. smiley Det gør jeg ihvertfald. smiley


  • #203   22. apr 2013 Hvorfor ikke bare svaret på hendes spørgsmål, også ta' diskussionen i PB? :3

  • #204   23. apr 2013 Anna - Diskussionen er jo slut? smiley

  • #205   23. apr 2013 Efter at have læst det hele, må jeg sige, at jeg er rørende enig med CTS.
    Vi har ytringsfrihed i dette land, så lad nu være med at tro at bare fordi vi ytrer os og kommer med VORES råd og meninger, så er det pludselig mundhuggeri. Nej, det er en debat. Det er derfor det hedder et DEBATFORUM.


    Så ja - alle mine credits til dig CTS, synes du har fuldstændig ret.


  • #206   23. apr 2013 Sofie - Tusind tak!
    Det er dælme ikke altid let at have en diskussionen, når modparten er dybt dobbeltmoralsk. smiley


Kommentér på:
Ekstra lange glidetøjler - hvor ?

Annonce