{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

den går amok!! {{forumTopicSubject}}

jeg ved godt det er en elevhest. ponyen hedder maggei hver gang den skal have smed skal den bedøves menge gange og selv om den er bedøvet skal de slås med den.. det er meget slemt for smeden kan næsten ikk komme til den inden den sbaker, bider eller stjler det er ikk så slemt med forhovene men et er rigtig slemt med baghovene man kan heller ikk ranse baghovene inden man skal ud og ride. det er der for jeg vil spørge jer om hvad jeg kan gøre for at det bliver en del nemmer for maggei og for smeden. hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den går amok!!
  • #1   27. jul 2007 Træls :(... pøv at starte stille og rolig.. føre din hånd ned ad benet til den er tryg ved det. og så løft hoven.. har den haft en meget grim oplevelse engang?

  • #2   27. jul 2007 er det den fra EOR

  • #3   27. jul 2007 ja det får den jo vær gang den skal have smed.. har tænkt på at øve hms med den her i dag så den kan få tillid til mig

  • #4   27. jul 2007 øv, men du må ikke gå for hurtigt frem, da det så kan virke overvældende.. Stille og roligt så hun altid er tryk ved det der foregår, dvs. start med at berøre benene, når hun er helt tryk ved det så løft det bare lidt over jorden i et kort øjeblik og sæt det så igen og ros, massere af ros er vigtig hun skal forbinmde det med noget godt, ros hende så snart hun gør noget der bare er i retningen af at løfte. OSV..

  • #5   27. jul 2007 - Buur & Gitte
    ja det er det


  • #6   27. jul 2007 jeg vil sige det samme som "Stutteri Ørevadbro. Jeanette N"


  • #7   27. jul 2007 ja men når man prøver at løfte det spaker hun og går amok!!!! men hun skal også først have tillid til mig?

  • #8   27. jul 2007 tror ikke den skal bedøves op til flere gange hver gang smiley



  • #9   27. jul 2007 Pyha, nu kan jeg da se at Ølle ikke er den slemmeste til at få ordnet fusserne smiley
    Hun sparker også helt vildt - specielt på den ene bagben. Men men, den har hun også haft en skade på, hvor jeg skulle rense det. Så begyndte hun at sparke fordi det gjorde ondt, men det er jo klart, det ville vi jo også gøre (;

    Ølle skal muligvis bedøves næste gang, da hun ikke er nem at få sko på det ene bagben og fordi hverken hende eller smeden skal "slås" hele tiden. Han har ikke slået hende, da han vil have at hun skal vide hun ikke får bank fordi hun sparker. Men hvis man kan aflede hendes opmærksomhed, ja så står hun stille x) hehe skøre pony ..

    Men ja, start stille og roligt, gør den tryg ved det og for guds skyld ikke slå og råbe og skrige af den hele tiden. Tag en dag ad gangen.


  • #10   27. jul 2007 Hej Lise.
    Er det virkelig så slemt?
    Kan godt huske at jeg har trænet lidt med den 1 gang før, hvor den gik hver gang man nærmede sig dens bagparti. Men til sidst kunne jeg røre den på bagbenene, imens den stod stille.

    Det handler om, at få den til at acceptere berøring.
    Jeg startede med, at røre den blidt over hele kroppen (Den elsker at blive masseret kan jeg huske), både i hovede og på forbene. Hvis hun går, forsøger du at blive ved hende, indtil hun står stille, hvorefter du <i>øjeblikkeligt</i> stopper med at røre ved hende, og roser hende. Du må hele tiden sørge for at få hende hende til at give den rigtige reaktion, ved at fjerne ubehaget så snart hun udfører den rigtige reaktion, (I dette tilfælde ønsker vi rekationen: Stå stille, derfor fjerner vi trykket/ubegahet = berøringen - når hun står stille).

    Først når hun står stille, når du berørere hende på kroppen, halsen, forbenen, under maven osv. kan du lige så stille gå videre til bagpartiet. Husk at være <i>rolig</i> i bevægelserne, så hesten ikke omfatter dig truende. Altså ingen fægtende arme eller pludselige bevægelser. Løft først bag-benene, når du kan røre hendes bagben, og hun står roligt og slapper af. Derudover ville jeg, ikke lade den stå bundet på staldgangen, men få en til at holde den eller selv holde den i line smiley


  • #11   27. jul 2007 chakira går i panik når smeden tager fat i hende, sidste gang satte hun sig på røven så jeg skulle næsten løfte hende for hun ikke gjorde det igen, men engang smeden selv skulle tage hende gik hun helt i panik inde i boksen så der måtte han lade hende stå og komme en anden dag,,

  • #12   27. jul 2007 han er så sikker på det er fordi hun har fået tæsk af en smed nede i holland,,

  • #13   27. jul 2007 Pyha ja, kan godt huske Maggie og hendes bagben fra dengang jeg underviste elevholdene på rideskolen. Synes Zandras fremgangsmåde lyder rigtig god - og selv om det sikkert kommer til at tage noget tid, tror jeg absolut det er forsøget værd.
    Men kan ikke lade være med at tænke på, hvorfor hun reagerer sådan.


  • #14   27. jul 2007 Prøv med klikker træning, det er faktisk ret effektivt.

    Heidi


Kommentér på:
den går amok!!

Annonce