{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.951 visninger | Oprettet:

Importere hestetrailer fra Tyskland? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg smiley
Nogle herinde som har erfaring med det? Hvis, så har jeg en række spørgsmål til det, da jeg har hørt man kan spare mange penge, hvis man gør det rigtigt, da der ingen afgift er smiley
Hvor meget kan man spare?
Hvordan fungere det rent praktisk?
Hvordan kommer man i kontakt med forhandlere?
Hvordan fungere det med papirer, danske plader osv?
Fortæl fortæl fortæl, min kæreste foretrækker nemlig vi importere en, så vi får mere ud af mindre smiley

Importbil fra Tyskland
Overvejer du at importere en bil fra Tyskland? Så kan du med fordel læse denne guide: Importbiler fra Tyskland - find bl.a. info om registreringsafgift, kontrakt, hjemtransport m.m.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Importere hestetrailer fra Tyskland?
  • #1   7. okt 2013 Jeg følger lige med her!

• #2   7. okt 2013 Ved ikke 100 hvordan det foregår med trailer, men kan da måske hjælpe lidt alligevel
    Har nemlig importeret en bil fra tyskland, og det kan vel være lidt det samme smiley

Hvor meget kan man spare?
    Tror du sparer mest på de dyre/nyere trailere, da det tit er udstyr osv man virkelig sparer ved. Det kan nok ikke betale sig at købe en gammel en, da det jo koster en del at få den over grænsen smiley

Hvordan fungere det rent praktisk?
    Du finder vel bare en forhandler, enten privat eller sælger, hvor du så køber den. Dog skal du være obs på, at de IKKE lader dig køre med deres plader, da deres forsikring er noget anderledes end vores, så i princippet kan du købe traileren, og så køre galt hvorefter den gamle ejer får skylden, da det er ''hans plader'' så du skal have den på en stor trailer gennem tyskland. Og så evt på prøveplader i DK.

Hvordan kommer man i kontakt med forhandlere?
    Nettet! smiley

Hvordan fungere det med papirer, danske plader osv?
    Den skal i hvert fald toldsynes, Og jeg mener altså at du skal betale afgift af dem. Hvis du skal, vurderer de trailerens stand, og udfra den sætter en pris smiley

Håber det kunne hjælpe lidt, selvom det ikke er helt de svar du måske søger

• #3   7. okt 2013 Læste lige dette på nettet :
    Bemærk at hvis du importerer en trailer eller en campingvogn fra udlandet f.eks tyskland skal ikke du have foretaget toldsyn, men kun registreringssyn da disse er afgiftsfritaget. Du skal blot huske at få dokumentation fra fabrikanten / forhandleren i udlandet, en såkaldt dataerklæring. Derefter skal du blot til syn og derefter på motorkontoret som normalt.

• #4   7. okt 2013 Tusinde tak Katt! Det hjalp smiley Men for pokker, få en hestetrailer, på en trailer, for at tage den til danmark? Det burde da kunne gøres mere smart smiley Med mindre der er firmaer der kan tage den med? Det er der vel til biler?

• #5   7. okt 2013 Stine K
    Jo har hørt der er flere importfirmaer, som tager dem med, men du skal self. stadig ned og se den, og betale :-)?
    Vi kørte selv til Berlin efter bilen, og smed den så på trailer til grænsen, og på prøveplader der smiley
    Men syntes du skal gå igennem alle udgifter, både brændstof til turen osv. (kommer self. an på hvor i landet du er fra) , for ofte kan det desværre ikke rigtig betale sig, med de omkostninger der er, i forbindelse med flytningen til DK smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #6   7. okt 2013 Jeg ved at ved biler spare du stort set ingenting, da du kommer til at betale afgift der passer med det resterende beløb af hvad samme bil ville koste her hjemme..

Tror det er det samme med trailer

• #7   7. okt 2013 Vi købte en Humbaur hestetrailer i Tyskland og sparede ca. 20.000,-

Nu bor vi ikke så langt fra grænsen, så det var oplagt at hente traileren i Tyskland. Det var meget let. Efter at vi havde beset traileren i Tyskland, kørte den tyske forhandler traileren til Padborg, hvor traileren blev synet og indregisteret i DK. Det kostede kun nummerpladerne, og så kunne jeg kører fra synsstedet med min nye trailer.

• #8   7. okt 2013 Kan det svare sig at købe brugt i Tyskland, eller kun nye?:)

• #9   8. okt 2013 Gitte G: Var det ny eller brugt I købte og hvad var prisklassen?

• #10   8. okt 2013 Det er en ny Maximus trailer, som hos Kongeå iflg deres prisliste koster 102.250, men nu er på tilbud til 87.250,- Vi betalte ca. 65.000 kr. for vores - der var også tilbud på den der smiley

Min nabo købte en singel trailer hos samme forhandler, og sparede også en del - den var også ny.

• #11   9. okt 2013 Nå, det lyder som om det godt kan betale sig at arbejde lidt i det. Jeg flytter til sjælland til Januar, så er da lidt tættere på der, end hvis jeg er i Nordjylland. Tak for svarene smiley
    Men hvem skal man snakke med, for at få helt styr på reglerne? Skat, politiet eller? smiley

Kommentér på:
Importere hestetrailer fra Tyskland?

Annonce