{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Resultat af fedekur plag
  • #1   18. dec 2012 her er et billede fra idag hvor hun er møg beskidt

profilbillede
  • #2   18. dec 2012 Jøses, det er forhåbentlig sådan den SÅ ud og ikke sådan den der ud nu?

• #3   18. dec 2012 Har først lige set det andet billede nu. Den har da taget flot på. Hvor lang tid er det over? smiley

• #4   18. dec 2012 Det ser meget bedre ud! Dejligt at få en opdatering smiley

• #5   18. dec 2012 Det går fremad.... men stadig noget vej endnu kan jeg se smiley

• #6   18. dec 2012 det har taget mig ca 2 måneder.. fodre hende med 15 kg wrap 3 kg hippo bas basis lucerne, roepiller, og olie..

ved godt der er lang vej endnu og fortsætter os, men synes det går frem ad

• #7   18. dec 2012 Syntes det er flot på 2 måneder! smiley

• #8   18. dec 2012 awesome gjort på 2 måneder smiley

• #9   18. dec 2012 hvordan er hun blevet så tynd??

• #10   18. dec 2012 Flot arbejde! smiley
    Glad for at læse at det ikke kun er mig der har haft stor succes med hippo bas basic! smiley

• #11   18. dec 2012 Hun har været meget stresset og vi havde ikke nok græs, så vi købte stort parti wrap hjem så der var wrap adlibitum i sommers og fodrede en gang om dagen, men hun har nok altid været til den tynde side og jeg ville ikke væk fra mine elskede roepiller.. og det viste sig at det wrap vi købte er rigtig dårlig kvalitet og derfor tog hun ikke på selv om hun fik 45 kg tilrådighed selv om dagen..

Så valgte jeg at prøve hippobas da det var så billigt at det ikke gjorde det store at hun skulle have 2-3 kg om dagen og det virker bare

• #12   18. dec 2012 dejligt smiley
    bare det bliver ved med at gå den rigtige vej smiley

• #13   18. dec 2012 Jeg tænkte det samme med min - Og det har bare virket smiley Super foder

• #14   18. dec 2012 det er jeg ret sikker på at det gør og ellers sættes jeg hende op i foder.. lige nu får hun 2 kg hippo om dagen, men det tager jo tid at få det på igen,men ind til videre er jeg nu godt tilfreds

• #15   18. dec 2012 Dejligt smiley Det skal nok komme - Bare forsæt dit arbejde

• #16   18. dec 2012 Jeg forstår simpelthen ikke ideen med dette indlæg... Ville nok nærmere være flov over, at have bragt hesten i denne situation og tidligere have taget et ansvar for den.

• #17   18. dec 2012 Dette emne er fordi at jeg tildligere har spurgt om råd og vejledning og her den anden dag blev der spurgt om jeg ville ligge et nyt billede ind og her er det

• #18   18. dec 2012 Anne H - Vil bestemt IKKE være flov over at varetag et "misrøgtet" dyr i min varetæg, men STOLT over at KAN, vil OG tør gør en forskel..

MEN kan bestemt blive FLOV over mine medmennesker kan være bekendt, at gøre sådan ved anden levende væsen.....

GODT GÅET Chasi smiley

• #19   18. dec 2012 Ypsi- vi er bestemt enige, men denne "misrøgt" er jo netop sket i hendes varetægt. Det er derfor det undre mig... Så vidt jeg kan se har tråd starter haft denne plag siden 2010.. Min pointe er at så kunne hun måske have grebet ind lidt før...og ikke lade det komme så vidt.

• #20   18. dec 2012 hesten på billeder er ikk misrøgtet..

Det er hende som viser billedet som har bragt den i denne tilstand og nu jah er ved og gøre op for det..

Trist at det skulle gå sådan for den meeen dejligt og se det går det rigtige vej igen at man så ikk har grebet ind noget før nå man kunne se det kun gik ned af bakke det måske noget som undre mig..

• #21   18. dec 2012 Den så godtnok sygeligt tynd ud i starten og ligner nu en, der er ved at være tynd. Men det er fedt at det går fremad smiley

• #22   19. dec 2012 Baby har været lånt ud og er kommet hjem til mig 1 marts i år det er rigtigt jeg har ejet hende hele hendes liv..
    Baby blev meget stresset efter hun kom hjem og den hest hun gik sammen med var bestemt ikke sød ved hende, og lod hende ikke spise wrap på folden, så dette måtte der laves om på.. Og det blev der gjort. Da det var nyt med heste på mit nye sted at bo var deres græs som alm græsplæner, hvilket nu er sået med heste blanding i stedet for, men græsset slap op for hurtigt da de ikke kunne gå på samme fold. Der har kun været 1 uge i sommer hvor de levede af græs, ellers har de haft store wrap baller med wrap på folden de frit kunne spise og her røg 550 kg på under 10 dage og hver gang den var ved at slippe op trillede vi en ny en ud.. Ud over dette var vi jo meget kede af at det stadig gik den forkerte vej og dyrlægen har været tilkaldt flere gange, hvor hun er blevet undersøgt og få taget blodprøve, jeg ringede hver månede efter dyrlæge for at få hende tjekket, som stadig ikke forstod det og det gjorde vi jo heller ikke.. Så tænkte vi her hjemme at det var fordi hesten manglede græs i stedet for wrap, så der blev gået med hende hvor hun kunne spise alt det græs hun ville plus at vi smed vores alm trailer bag på bilen og vores kratrytter og så kørte vi ellers 4 gange om ugen og slog højt græs i rabatterne.. Dyrlægen kunne aldrig finde årsagen til at det gik helt sådan og det hjalp bestemt heller ikke at baby tog et godt ryk i højde mit i det hele.. Det der har hjulpet er at hun nu står sammen med en rolig fjordhest og at hun kom på stald.. Har hen over sommeren jo fodre på hende og de andre og har prøvet div ting både dyrlæge og foder konsulent har anbefalet, men uden held.

• #23   19. dec 2012 Jeg oprettede en tråd i starten for at få ideer til hvad jeg kunne gøre og måtte se bort fra alt om fodring som jeg mente var rigtigt.. Jeg er meget imod sukker og stivelse så jeg gik op i fri wrap, roepiller og hun fik tm super plus, men dette gik jo bare ikke..

Så jeg måtte stoppe med mit fis om naturlig fodring og hoppe på et foder der er fyldt med alt det jeg ikke ønskede, men det virker og det er det vigtigste.. En veninde sagde til mig at jeg skulle prøve at stoppe med at kigge på sækken hvor meget hun måtte få og i stedet bare smide foder i hende og det virker og vi får stadig taget blodprøve for at være sikre på hun ikke får for meget af det forskellige.. Så blev jeg anbefalet en b vitamin kur og det fik hun..

• #24   19. dec 2012 Flot arbejde, det ser rigtig fornuftig ud:-) men jøsses det tar lang tid at fede op, har selv en jeg døjer med at holde huld på.

• #25   19. dec 2012 Hmmm... Nu har jeg haft min den ene siden han var 1 år og han er en meget skank hest. Fordi jeg konstant bekymrede mig om det, havde jeg altid en dyrlæge med over både vurdering af huld og foderplan. Jeg fik ALTID oplyst jeg IKKE måtte give ham for meget krybbefoder da det kan resultere i uhensigtsmæssig vækst som kam "gå direkte i benene" dvs udvikling af fx mus og andre skavanker pga for hurtig vækst.
    Uanset hvilken dyrlæge jeg spurgte, var alle enige på dette område og at en plag skal være til den slanke (men selvfølgelig ikke mager) side !
    Han er nu 4 år og stadig en slank hest og dyrlægen siger han er perfekt og skal nu bare sætte muskler. smiley

• #26   19. dec 2012 Jeg er os meget i mod at hun får alt det foder da jeg gerne ville kunne holde mig til wrap roepiller vitaminer og lucerne, og dette har hun levet af før, men så blev hun svær at holde huld på da hun var lånt ud, som så gav hende byg.. Jeg håber på at når hun er i god nok stand at det igen langsomt kan lade sig gøre at komme af med noget af krybbefodret...

Det tager super lang tid at få dem i rette huld, og baby gør det ikke nemmere ved at være så aktiv som hun er på folden og så ville jeg gerne undgå dækken jo..

Ved godt der er risikoer ved det, men den 23 oktober nåede vi der til at noget drastisk skulle der ske og ville det ikke hjælpe måtte hun til de evige græsmarker, heldigvis lykkedes det..

Kan se min nye foder plan startede den 25 oktober, så det er ikke 2 måneder endnu

• #27   19. dec 2012 Jeg gav som ekstra linamix og speedi beet men har holdt mig 100% til den anbefalede mængde af tilskudsfoder (dengang brogaardens). smiley
    Linamix har han så pt ikke brug for mere, men med det samme jeg opdager han taber sig, er det på foderplanen igen. Speedi beet får begge mine heste så stadig, da det også er godt for maven. smiley

• #28   19. dec 2012 Anne H: Det var da godt nok noget plat at komme med, når man ikke kender hele historien bag!
    Flot arbejde må jeg sige og godt at hun er på vej igen! smiley

• #29   30. dec 2012 Fodre efter huld smiley

Kommentér på:
Resultat af fedekur plag

Annonce