{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plag ser hun ikke forkert ud 2
  • #1   8. nov 2012 Her er et billede mere fra før

profilbillede
  • #2   8. nov 2012 Det her er taget her til morgen.. kan i se en forandring?

profilbillede
  • #3   8. nov 2012 og fra idag

profilbillede
  • #4   8. nov 2012 Hun ser ikke så spids ud mere, så det lader til at gå den rigtige vej smiley

• #5   8. nov 2012 Synes også det ser ud til at gå den rigtige vej.. Hun begynder at se rigtig ud på dine nye billeder.. Hun er ikke spids over ryggen og bagparten, som på de første billeder.. Så dejligt for dig.. smiley Hvad fodre du hende med nu så? smiley

• #6   8. nov 2012 Må give de andre ret smiley det går helt klart den rigtige vej smiley
    Må jeg spørge hvad du har gjordt? smiley

• #7   8. nov 2012 Jamen det var dejligt at høre... synes selv det gik den rigtige vej, men var lidt nervøs for om det var mig der bildte mig selv det ind, de gamle billeder er fra den 23 oktober..

Jeg har haft dyrlæge ude og hun havde IKKE bændelorm
    Så købte jeg en b vitamin kur hun er på

Hun får fri wrap
    600 gram saracen improver mix
    3 skovlfulde det nye billige foder hippo basis
    3 håndfulde lucerne og lidt olie..
    4 liter roepiller

(ikke sikkert at vitamin og mineraler er afstemt efter hende da jeg nu bare prøver at fodre)

Så det jeg har ændret er at købe billigt foder

• #8   8. nov 2012 Jo der er fremgang smiley

• #9   8. nov 2012 Ok smiley
    Min søsters ene hest er nemlig også meget tynd så, og det virker ikke med det foder hun har nu.
    smiley

• #10   8. nov 2012 Men hvordan testede dyrlægen for bændelorm? Det er næsten det vigtigste.....

• #11   8. nov 2012 Jessica a jeg fik det råd at jeg ikke skulle lytte efter hvad der stod de skulle have på sækken, men bare smide på hende så jeg købte det der hippo til omkring 70 kr for 15 kg og en hest skal have 1-2 kg om dagen og en plag 2-3 kg om dagen om min får det ved jeg ikke, jeg smider bare i hende ind til hun er helt pæn

• #12   8. nov 2012 Anna f Jeg fik taget blodprøve på hende og hun fik tjekket tænder og dyrlægen sagde så til mig at jeg skulle bare fortsætte som jeg gjorde nu for hun kunne se en fremgang fra sidst hun var her

• #13   8. nov 2012 Hun har da taget på ja smiley

• #14   8. nov 2012 Og jeg har aftale med dyrlægen at hun kommer igen om 1 månede og tager nye blodprøve på hende for en sikkerheds skyld da de der skal se på vitamin balancen..

Ja jeg synes jo hun er flot hehe i forhold til før

• #15   8. nov 2012 God ide med efterfølgende blodprøve.... For det ser ikke rigtigt ud med det du blander nu, men det vil blodprøven jo kunne give svar på smiley

Jeg vil aldrig bruge vitamin produkter til at fede op med, men sådan er vi jo forskellige smiley

• #16   8. nov 2012 Dejligt med en opdatering, og dejligt at se, at det går den rigtige vej. Som de andre siger, ser det jo betydeligt bedre ud, og jeg bemærker også, at den ikke er så vommet mere. Forsæt det gode arbejde.
    Med hensyn til din fodring, vil jeg helst ikke kommentere for meget. dog vil jeg sige, at jeg synes den får rigtig meget mad. Vær opmærksom på, at heste kun kan optage nærring af 2 kg foder pr time. Så det er ikke altid større mænger er bedre, tværtimod.

• #17   8. nov 2012 Tranums: 2 kg kraftfoder that is... Fiberrigt foder er der ikke begrænsninger på smiley

• #18   8. nov 2012 synes det snyder meget at hun er striglet og pæn på de nye billeder, men måske hun har taget en smule på

• #19   8. nov 2012 Hun er ikke striglet idag

• #20   8. nov 2012 Jeg bruges ikke en vitamin bl til at fede hende op på.. Det hun får mest af er et fuld foder.. Det skal så også lige nævnes at den mængde jeg har skrevet længere oppe er til en hel dag og bliver delt over 3 måltider og lige så snart hun er pæn i stand tager jeg improver mix fra og kun fodre med det fuldfoder.. Ved godt at en blodprøve vil vise at hun får for mange vitaminer, men dette er også kun en plan for måske en månede, derefter skal hun på rette mængde og have taget ny blodprøv

• #21   8. nov 2012 Du blander Saracen og Hippo, så jo du blander vitamin produkterne for at fede hende op smiley
    Intet må kaldes fuldfoder, det er alt sammen tilskudsprodukter smiley

• #22   8. nov 2012 Ja men det virker.. Tro mig stod det til mig levede hun af wrap roepiller og vitaminer og mineraler, men lige nu er det ikke nok har jeg måtte indse.. Jeg som ellers har ville fodre naturligt og uden for meget sukker og stivelse..

• #23   8. nov 2012 Igen, roepiller er ikke vejen frem, du henter langt flere FE ved Fiberpiller.. Du kunne sagtens fede hende op uden alt det gejl og gøgl.... smiley
    Men nu står du nok bare med vitamin/mineral ubalance på et tidspunkt, du så skal have rettet op på og kun kan tjekke via blodprøver... Dyr og besværlig affære..

• #24   8. nov 2012 Det ved jeg, men når hende dyrlæge mener vi skal fortsætte sådan her en månede mere

• #25   8. nov 2012 Kan godt forstå du lytter til din dyrlæge, men det lyder lidt underligt i mine ører, og tænker om denne dyrlæge er specielt inde i foder til heste smiley

• #26   12. nov 2012 Tog lige 2 billeder af hende idag

profilbillede
  • #27   12. nov 2012 og et mere

profilbillede
  • #28   12. nov 2012 Jeanette..

Tænkte på kender du en god måde at finde ud af hvor meget foder en hest skal have??

Grunden til at jeg spørg er at du længere op skriver max 2 kg om dagen mener jeg, men det foder jeg fodre med står der på sækken 2-3 kg pr dag og ud over det får hun jo roepiller og lucerne...

Er ved at overveje fiberpiller når jeg har brugt de roepiller op jeg har

• #29   12. nov 2012 Ser ud til at det går hurtigt fremad smiley

• #30   12. nov 2012 Hun tager vist fint på smiley

Det er 2 kg kraftfoder pr måltid de må få, dvs müsli og korn... Og så mener jeg de siger der skal gå 3-4 timer mellem så store måltid.... Snakker man derimod fiberrigt foder, såsom lucerne, fiberpiller, roepiller, grønpiller osv osv, er der ingen begrænsninger på, da den type foder ryger et andet sted hen hvor der er plads og optagelsen af fibre fungerer meget bedre i hesten, end optagelsen af kraft (sukker og stivelse)... Kort og let fortalt, håber det gav mening smiley

• #31   12. nov 2012 I forhold til hvordan jeg desværre var van til at se hende er hun jo tyk nu smiler.. hendes ribben er slet ikke til at finde og kan heller ikke mærkes..

Jeanette Jep det gav mening så holder jeg mig i forvejen inden for den grænse.. blev bare i tvivl om det var 2 kg pr dag eller 2 kg pr måltid for på sin vis er der jo ingen grund til at proppe mere i hende end hun kan optage..

Jeg synes selv hun har en god vægtøgning og er forbavset over hvad det billige foder rent faktisk gør ved hende, her hjemme ses det på den måde at hendes pels er blevet mere skindende, hun leger rundt igen det har hun ellers ikke gjort længe, nu er det både stejle, bukke, løbe, bide og sparke sammen med den anden på 3 år og hendes ejer er super lykkelig, selv om hun nu prøver mig af hehe

• #32   12. nov 2012 Dejligt hun er livet mere op og pelsen bliver pænere smiley

Husk hun ikke må blive tyk, hun er stadig en plag og skal holdes slank... Så ribben må ikke forsvinde helt... Balancegangen er om hun bliver rund på maven eller det fordeler sig på hele kroppen... En rund mave på en tynd hest, er som regel pga andet end manglende huld smiley

• #33   12. nov 2012 Arhhh men ribben er helt væk nu, men er bange for at sætte hende ned i foder

• #34   12. nov 2012 Bare hold øje med at resten også tager form... Ellers hav i baghovedet "Orm, fordøjelsesproblemer" smiley

• #35   12. nov 2012 hey... fik at vide af forhandler der samtidig er privat avler af frederiksborgheste, at lucerne ikke giver noget andet end tyggetid, og der kan du spare rigtig mange penge ved at købe en saks istedet, og så en balle hø og så igang med at klippe høet i små stykker... samme effekt men saksen holder længere end en sæk lucerne... og jeg kan sige at det virker... :O) jeg synes det ser fornuftigt ud det du gør... jeg "overfodrer" også pt, med dyrlægen på sidelinien :O) fortsæt det gode arbejde... :O)

• #36   12. nov 2012 Jep skal nok holde øje med hende, og lægger også billeder ind igen senere, for jeg er glad for den feetback lige nu her med hende

• #37   12. nov 2012 Hedegaarden: Det bliver producenterne dælme kede af at høre og det er ikke korrekt... Lucerne indeholder meget mere end bare tyggetid, afhængigt af producent og udgave...

Chasi. Super, det er også spændende at følge med i hendes udvikling smiley

• #38   12. nov 2012 ja men oftest bruges lucerne til at forlænge tyggetid og der fungerer min lille metode fint.
    Det giver også bedre optagelse af fodret, da det ligesom lucerne "prikker" tarmen på samme måde...
    og der kan være andre ting i lucerne, men ofte er det kun ting du også tilfører hesten gennem vitaminer og evt sliksten... så som hun så fint sagde så er det 95% af dem der bruger lucerne, der giver sin heste for meget af de forskellige ting, ting som de slet ikke har brug for... det er rigtig godt at bruge det korte lucerne/klippet hø specielt hvis der fodres med wrap, da det som skrevet stimulerer tarmen til bedre optagelse...

men ja producenterne synes ikke om at dette råd videregives :O)

• #39   12. nov 2012 Lucerne er en lucerne plante, ikke hø/græs.. Det er en gavnlig plante i sig selv, og de få producenter der bruger hele planten, ikke kun stænglerne, giver super gode fibre, som du ikke kan få via græsset f.eks... Ofte giver folk lucerne fordi det også indeholder visse vitaminer/mineraler og dermed kan få en foderplan til at stemme, hvis selve vitamin/mineral produktet de har valgt er lavt på eks.protein... Og korrekt, gode fibre optimerer optagelsen, lucernen smører dog også tarmvæggen, så mavesyren der skvulper ved bevægelse/motion, og dermed ætser på tarmvæggen, ikke kan lave dette ravage pga den smørelse/hinde lucernen laver...

Alt med måde, og man bør ikke tildele noget, bare fordi man kan og som du siger, mange giver for meget.. Men at lucerne "bare" forlænger tyggetiden, syntes jeg er meget misvisende at skrive.... smiley

• #40   12. nov 2012 Hvornår giver man for meget lucerne? Jeg giver 2 kampe håndfulde pr måltid er det for meget? Svare til at 2 heste deler en sæk lucerne på en månede

• #41   12. nov 2012 Chasi: Det kan du blandt andet se hvis hesten får helbreds problemer, proteinknopper, stærk lugtende urin, skæl osv osv... Så længe den ikke har nogen problemer, bør man ikke være bekymret... Groft sat op.. For man skal jo ikke bare hælde i hesten, uden at tage højde for hvad det indeholder... Er man i tvivl får man lavet en foderplan ved en proffesionel, lavet analyse på sit grovfoder eller får taget en stor profil blodprøve....

• #42   13. nov 2012 Vi er som udgangspunkt enige... men størstedelen af dem der fik lavet foderplan hos føromtalte sælger fik deres heste dækket ind og købte alligevel en sæk lucerne (bare til hygge)

• #43   17. nov 2012 Hvor er hun blevet fin ! . Og lige en rettelse, det billede jeg lagde ind af min, der var hun kun 7 md.

Kommentér på:
Plag ser hun ikke forkert ud 2

Annonce