{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.486 visninger | Oprettet:

Regler om transport, forklaret af jurist {{forumTopicSubject}}


Der er megen tvivl om det med at måtte kører med en andens hest. Det blev en i heste folk fyn, en gruppe på facebook irriteret over og ringede til fødevarestyrelsen der ikke anede ind og ud.

Derfor tog hun kontakt til en jurist.

" Efter et par heftige diskussioner vedr. økonomisk virksomhed/ikke økonomisk virksomhed og må man køre med sin venindes hest, har jeg langt om længe fået skriftligt svar fra Fødevarestyrelsen. Det var en hård omgang, for da jeg ringede til dem fik jeg først en uvidende i røret, hvorefter jeg blev stillet om til deres såkaldte ekspert, som var ikke mindre en flabet, uforskammet og ubehøvlet. Jeg bad derfor om at få svar med henvisninger til lovgivningen (hvilket hun ikke kunne på "stående fod" og nu har jeg endelig fået skriftligt svar fra en cand.jur. (uddannet jurist) fra Fødevarestyrelsen...
Jeg tror svaret er for langt at skrive her, men kort fortalt; man må GERNE køre med andres heste. Ejeren behøver IKKE være med i bilen - selvom "eksperten" i FVS påstod dette, men hun havde vidst ikke læst deres egne tekster korrekt, hvilket jeg også prøvede at forklare hende pænt - hun tog det bare ikke særlig pænt. Det er kun ved selskabsdyr ejeren skal være med, præcis som jeg sagde. "

Er hendes indlæg i gruppen.

Har selv læst det igennem 117 gange, loven altså og der står ingen, ingen steder at ejeren skal være med - og det er pænt svært at dømme nogen for noget der ikke står i loven.

Der er en længere mail med et svar fra denne jurist, konklusionen er; nej nej nej nej nej, ejeren skal ikke være med i transporten af kræet.
Kan ikke linke til den mail, da det er en PDF fil.

Ville poste det her, for at folk kunne få det på det rene fra de der "laver" reglerne og holder styr på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler om transport, forklaret af jurist
  • #1   19. sep 2012 Fedt at de ikke engang selv har styr på det, lol!

  • #2   19. sep 2012 Nemlig smiley så længe chaufføren har passet med skal ejer ikke være med. Ellers ville alle transport firmaer jo osse blive arbejdsløse. smiley

  • #4   19. sep 2012 MK, ej altså! Ja jeg kan godt se jeg lige fik det rodet lidt sammen. smiley Sorry smiley

  • #5   19. sep 2012 Hvad med at lave en lov der var konkret og forståelig, vi ringede til politiet, da vi skulle til landsskue, for at høre om jeg måtte køre med min venindes hest, i traileren sammen med min egen... det måtte vi ikke, heller ikke selv om hun var med.... ved ik om det er det samme, som du har undersøgt eller hvad???? bliver lidt frovirret over alt det her og man gider bare heller ikke, have en bøde og skal til at bevise det var en fejl..

  • #6   19. sep 2012 Hvis du har på skrift fra Fødevarestyrelsen, at det ikke er nødvendigt, så ville det være rigtig smart af dig at linke eller på anden måde dele dokumentet.

    Det hjælper ikke en fløjtende fis at sige til den politibetjent, der har stoppet dig, at "jeg har læst på nettet, at en person har fået at vide at det ikke er nødvendigt" smiley

    Politiet er af den opfattelse, at man kun må køre med andres heste, hvis ejerne selv er med - og skal man slippe udenom en bøde, må man have dokumentation parat.


  • #7   19. sep 2012 man skal have sit pas med og ikke andet, så hvis man bliver stoppet med en hest i traileren der ikke er ens, hvordan vil nogen bevise det ikke er din ? der står ikke ejer i passet.

    Og jeg har nu også fået at vide at man godt må køre med andres heste bare det ikke var med økonomisk gevinst. feks hvis jeg har lånt en hest, skal jeg ikke ahve ejer med hvergang jeg skal køre med den. Bare jeg har passet med, det andet vil aldrig fungere


  • #10   19. sep 2012
    Mimre l - Det er muligt politiet syntes det, men bed dem finde det i loven, det står ingen steder. Som MK siger, så meld dig ind i en facebook gruppe, der ligger en PDF fil med svaret.


Kommentér på:
Regler om transport, forklaret af jurist

Annonce