{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
289 visninger | Oprettet:

Øvelser til omspringning {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Jeg skal snart til springstævne hvor jeg skal ride på tid. Det er første gang jeg skal ride en rigtig omspringning, så jeg vil gerne øve hjemmefra så jeg ved hvor jeg kan satse til stævnet.
Hvordan øver i det? og hvilke øvelser laver i når i øver omspringning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser til omspringning
  • #1   2. maj Du skal øve dig i at få hesten samlet og "sat", så den ikke er på forparten.
    I det øjeblik, hesten balancerer rigtigt og bærer sig bagtil, kan du lave de små, hurtige vendinger som bringer dig rundt i omspringningen i en fart.
    Der er som regel meget mere brug for smidighed og snævre vendinger, end for fart og "ræsergalop" smiley


  • #2   4. maj Den bedste træning er ordentlig dressur. Sørg for du kan ride et passende grundtempo, kan styre tempo op og ned uden at hive og flå, har styr på skuldrene. Lad være med bare at ræse af sted. Hesten bliver lang og flad. I de små klasser kan de fleste heste overskue det (udover det er enormt stressende), men kommer der lidt højde på er der stor risiko for stop eller bomme.
    Accepter og hav ro i maven med at du ikke nødvendigvis vinder i starten. Ordentlig træning kommer dig til gode på sigt.


Kommentér på:
Øvelser til omspringning

Annonce