{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Hest får ikke stød af strømhegn. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest som hele tiden går under hegnet.

Jeg ved at der er strøm i hegnet, for jeg har testet det alle vegne mange gange. Plus, jeg er super klodset, så jeg får selv tit stød.

Jeg troede han havde en eller anden speciel teknik, som kunne få ham under hegnet uden at røre det, men idag så jeg ham stå og græsse med hovedet på den anden side af hegnet. Hans nakke/man rørte konstant hegnet (man kunne bogstavlig talt se tråden ligge på nakken og bevæge sig sammen med hesten), og han blinkede ikke engang.
Jeg tjekkede med det samme om der var strøm i hegnet der hvor han stod og det var der.

Hvordan kan han ikke mærke det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest får ikke stød af strømhegn.
  • #1   17. sep 2023 Hvor meget strøm er der i det?
    Har hesten stor man og pandelok, der rammer hegnet (og holder tråden væk fra huden)?


  • #2   18. sep 2023 Omkring 4000 tror jeg. Burde det være højere?

    Og ja, han har tyk man. Han er halv fjordhest.
    Er det virkelig muligt at en tyk man er nok til at han ikke kan mærke strømmen?


  • #3   18. sep 2023 Ja, jeg ville nok forsøge at få mere strøm i hegnet. Hvilket hegnstråd bruger du?
    Ja, man og pandelok kan desværre løfte tråden væk fra huden, og hvis hesten har meget af det, så får den ikke stød. Tråden skal ramme hestens hud, før at den får stød. Eller dens grime eller sådan noget - men man/pandelok leder ikke strømmen, og dermed får hesten ikke stød, hvis det er det, der rammer.
    Hvis du selv har en knold i håret, så får du heller ikke stød, hvis du kravler under hegnet og knolden rører tråden. smiley


  • #4   20. sep 2023 Meget hår og en tyk nakke, så mærker de ikke strøm. Eller så generer stødene dem ikke nok til de vil stoppe med at æde.

    Min nordbagge havde også den træls vane, og til sidst tog den hegnet med sig eller smuttede under tråden. Det er ikke lige det, der er meningen. Mit problem var, at hegnet ikke var i orden. Det ledte ikke strømmen nok, og det var dels vegetation, der rørte tråden, og dels for dårlig tråd. Altså for mange samlinger og klokker og en jordforbindelse, der skulle ordnes. Dertil kun en enkelt hegnstråd, så Balduren kunne altså komme under tråden.

    En renovation af hegn og strømføringen samt en ekstra tråd holder nu min sultne nordbagge på den rigtige side af hegnet. Hvis han kommer ud, så ved han nemlig præcis, hvor han finder kalvenes kraftfoder og andre lækkerier. Og det må bare ikke ske, for så æder han til han dør.


Kommentér på:
Hest får ikke stød af strømhegn.

Annonce