{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Hest dypper hoved i vand (fortsættelse) {{forumTopicSubject}}

Hej alle
I går skrev et emne om at min hest dyppede hovedet i vandet uden nogen bestemt årsag, folk kom med at han bar legede, andre at han smadrede is og en eneste person foreslog det kunne være feber..

jeg havde i dag dyrelæge dag han begyndte at kigge mærkeligt på maven som om han havde ondt..

Det viste sig at han havde en mild gæringskolik, og det simpelthen var hans måde at vise på at noget var galt..

han spiste normalt dagene op til, han ændrede blot denne lille adfærd som heldigvis fik mig til at undre sig..

Det jeg vil med dette emne, er at sige at ændre jeres hest adfærd, så selvom det kan ligne den bar leger eller andet som ikke virker så alvorligt så kan det sagtens være tegn på der er noget slemt på vej..

Jeg er lykkelig for jeg undrede mig over hans ændrede adfærd, for ellers havde det i sidste ende udviklet sig til alvorlig gærings kolik hvilket han lige har haft for blot 1måned siden..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest dypper hoved i vand (fortsættelse)
  • #1   29. dec 2014 Ikke for at gøre dig urolig, men jeg har lige fået aflivet min pga 3 gange gæringskolik, og det viste sig at det istedet var en Tarm der havde snoet sig om på den anden side af milten, smiley dette behøver ikke være tilfældet for dig, men få den håndmærket så du er sikker på at alt sidder som det skal! smiley

  • #2   29. dec 2014 Dyrelægen har lige været ude..
    Han havde hånden oppe i endetarmen, og han er blevet skyldet i gennem som de gør ved kolik.. så du kan skam ikke gøre mig urolig smiley som sagt har dyrelægen været her og konstateret gæringskolik og behandlet ham for det..

    men han tog en blodprøve for at tjekke om der er noget galt med nyre osv..


  • #3   29. dec 2014 Det var bestemt heller ikke for at du ikke har fået den tjekket ordentligt, men ikke alle dyrlæger tjekker ved gæringskolik fordi det ikke er en forstoppelse. Det var blot for at der ikke skulle ske det samme som ved min fordi dyrlægerne netop ikke har oplevet dette ret mange gange før. Men se bare bort fra min kommentar, det var kun for at hjælpe smiley

  • #4   29. dec 2014 Min tjekker heldigvis hver gang for at sikre sig der netop ikke er forstoppelse smiley så det er jeg glad for at han gør men der er heldigvis fri passage hele vejen igennem

    Og er rigtig sødt at dig at skrive det, for kunne jo sagtens være min dyrelæge var en der ikke tjekkede for sådan noget, men heldigvis har jeg en dygtig og grundig dyrelæge smiley


  • #5   29. dec 2014 Selv tak, det er ikke let når det er et problem dyrlægerne sjældent har set smiley min dyrlæge er også grundig, men når der er så tynd mave at det nærmest løber ud som vand mistænker man ikke forstoppelse og når hesten er så emsig at man ikke kan håndmærke uden meget bedøvelse virker det ikke nødvendigt når det er tynd mave smiley

  • #6   29. dec 2014 Min havde lige så tynd mave som du beskriver, men han gjorde det alligevel bar for at være sikker smiley
    han skulle alligevel os bedøves selvom det nu ikke hjalp det store men jo han gjorde det heldigvis smiley

    så er heldigvis sikker på det ikke er forstoppelse..
    men puha det er hårdt, er præcis en måned siden i dag at han stod med akut gæringskolik sidst..


  • #7   29. dec 2014 Jeg ville nu ønske at min bare havde haft en forstoppelse smiley men så heldig var jeg desværre ikke. Men godt din er okay igen! smiley

  • #8   29. dec 2014 Kan jeg godt forstå du ville ønske smiley er ked af du mistede din..
    håber virkelig os der er slut nu med min, har haft ham 6,5år og han har aldrig haft en syge dag, og så for han først akut gærringskolik og en måned efter mild gærringskolik smiley begynder sku at blive lidt bange og pyldret


  • #9   29. dec 2014 Det kan jeg godt forstå. Dyrlægerne troede egentlig min havde mavesår, men da den så ikke havde det tjekkede de om tarmene sad korrekt, og det gjorde de så ikke. Så det kan jo også være et mavesår? Det giver disse symptomer smiley

  • #10   29. dec 2014 Det var dog vel nok godt du fik tilkaldt en dyrelæge smiley
    Sagde han noget om hvorfor din hest valgte at udtrykke sig, ved at dyppe hovedet under vandet?
    Min pony har altid gjordt det og har aldrig fejlet noget smiley


  • #11   29. dec 2014 Nope kunne han ikke svare på
    Nogen gør det bar men generelt ved pludselig ændret adfærd skal folk huske at reagere er bar det jeg vil frem til ??
    Jeg er ihvertfald glad for at jeg reagerede


  • #12   29. dec 2014 God bedring til muledyret

    Husk at passe på med at gi æbler smiley nu den har tendens til gæringskolik


  • #13   29. dec 2014 Tak for rådet ?? er dog ikke noget vi rigtig giver er mest om sommeren han har fået det ??
    Men det råd vil jeg bestemt huske


  • #14   29. dec 2014 Jeg har en her, der i hele sit liv har dyppet mule og halvdelen af næseryggen ned under vandoverfladen, når den kan komme til det. Enkelte afkom af samme stamme, gør det samme.
    Min gamle ridelærer fra teenageårene fortalte engang, at det var de mest kloge af hestene, der gjorde det - de renser næsen for støv etc. på denne måde.
    Men det er jo så næppe det, din den gør, når det er nyligt opstået.


  • #15   29. dec 2014 Golden: Min pony er meget følsom for støv e.ligne , så kan det passe at han dypper hovedet når han har støv - eller når han føler at han har støv i næseborene? smiley

Kommentér på:
Hest dypper hoved i vand (fortsættelse)

Annonce