{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.206 visninger | Oprettet:

haybar med gitter over?? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg skal hitte på noget kreativt i hestens boks. Slowfeeder.
Jeg kan ikke have mit store slowfeeder net hængende frit, da han møfler rundt og har hængt fast i det med sit dækken.

Jeg har en haybar i hjørnet af boksen og har pt hængt hønettet over den. Men det er ikke optimalt.....

Nogen af jer der kender denne her???
Kan man lave sådan en selv i træ med net over -bare den er tung nok til at trykke høet lidt ned?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  haybar med gitter over??
  • #2   16. okt 2014 Når min skal på boks, vil jeg lave en slags trekant i hjørnet, hvor der er tør lodret fra gulv til loft ud mod boksen. Rørerne skal så ikke have alt for meget mellem rum, og vi sætter en skrå plade i bunden som både sørger for høet ikke bare ligger på bundet, og samtidigt bliver høet 'tvunget' til at ligge sig så hesten kan nå det.

    Har set det indbygget i en boks før, men jeg vil bare lave en egen slowfeeder model (:
    Tænker at hesten så kan beholde sin naturlige spise stilling med hoved nede , høet bliver ikke spredt i hele boksen og han kan bruge længere tid på at spise det.

    Det er den løsning jeg er kommet frem til, har selv brugt lang tid på at tænke over hvordan man kunne lave en slowfeeder bedst i boksen - uden at hesten kan komme til skade, på skarpe kanter, eller hænge fast i et hønet.

    Så nu må vi se, når det bliver lavet - om det virker som jeg havde tænkt i mit hoved (:


  • #3   16. okt 2014 jeg har en hjemmelavet kopi af den her og det fungere...

    min er en træramme med stænger af tenderstål (hegnspæle) med et elektriker rør trukket ud over, den er nem at bygge og koster ikke alverden, kan klart anbefales

    https://www.youtube.com/watch?v=U-uASDSt63M


Kommentér på:
haybar med gitter over??

Annonce