Skal jeg flytte tilbage? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg står lidt i et dilemma her...
I får lige min historie først:
Jeg var 3 og et halvt år gammel da mine forældre blev skilt, jeg boede til at starte med hos min mor, men da jeg var 4 år gammel flyttede jeg hjem til min far og hans nye kæreste. Det var rigtig hyggeligt at bo der og jeg havde det godt med både min far og hans nye kæreste (Anne).
Jeg blev ældre og skulle starte i 3. klasse, jeg var så uheldig at lide meget af vorter på hænderne, jeg havde i alt 48 vorter på begge hænder. Jeg blev mobbet fra 3-6 klasse med mine vorter. Og da jeg så begyndte at hoppe med kaniner i 4 klasse, begyndte jeg også at blive mobbet med det. Det gjorde rigtig ondt på mig, da jeg holdte af at hoppe med mine kaniner, men jeg ville helst ikke blive upopulær pga. jeg hoppede med mine kaniner.
I 5. klasse fik jeg en lillebror Morten og ham var jeg ekstremt glad for, men han tog utrolig meget opmærksomhed. Så i 6. klasse fik jeg endnu en lillebror Martin, og der forsvandt alt opmærksomheden for mig og alt opmærksomheden gik til Morten og Martin. Der begyndte jeg at skabe mig og være på tværs for negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed.
Da 7. klasse blev nedlagt på den skole jeg gik på var jeg nødsaget til at skifte skole, jeg startede på en anden skole i 7. klasse og det var vold fedt! Jeg var så glad for at gå der og fik ret hurtigt nogle gode venner. Men pludselig fandt folk ud af at jeg havde vorter + at jeg hoppede med kaniner, da nogle af drengene fra min tidligere skole spredte rygtet. Så blev jeg ret hurtigt dømt på det, og ikke ret længe efter var den eneste veninde jeg havde Maria. Maria og jeg var/er som Ying & Yang. Vi har lavet stortset alt sammen, men da min far synes at Maria ikke var det rette selvskab for mig, forbød han mig at være sammen med Maria. Det gjorde ondt på mig, for hvem skulle jeg så snakke med i skolen? Så sad jeg mutters alene altid, og alle gik og sagde "loner." til mig og var virkelig lede mod mig.
Jeg blev virkelig vred på min far der, og var virkelig sur på ham. Der var flere dage hvor jeg løb hjemmefra og var ikke hjemme i 2 dage. Jeg overnattede de fleste gange nede på stranden under et tæppe. Jeg kunne også finde på at stjæle nogle penge fra min far/papmor og tage bussen hjem til min mor.
Da min far blev ved med at kalde mig en uforskammet, og uopdragen pige gik han virkelig over mine grænser. Der begyndte der at komme vold ind i billedet. Min far begyndte at slå mig fordi jeg ikke hørte efter.
Jeg havde i 4 år plaget min far om at flytte ned til min mor, men det måtte jeg ikke. Hans grundlag var at min mor ikke ville kunne passe mig ordentlig, og jeg synes det er virkelig respektløst at stå og fortælle mig at min mor ikke er "en god nok mor".
Onsdagen inden sommerferien 2012 sagde min far til mig mens min mor stod og hørte på det, sagde min far "Skrid, jeg gider ikke se på dig mere!" Min mor og jeg gik ind på værelset tog mine ting og kørte. Selv samme aften skrev min far "Undskyld Basse, jeg sagde det i frustrationer, jeg har grædt hele aftnen. Vil du ikke flytte tilbage? Men på det tidspunkt havde jeg INTET tilovers for min far. Og i sommerferien forsøgte jeg selvmord 3 gange. Jeg gik derefter til psykolog, hvor det blev meget bedre med mig.
Jeg har så boet hos min mor i et år, og er nu kommet på efterskole og det er jeg rigtig glad for.
Jeg har nu snakket frem og tilbage med min far omkring at jeg savner det arbejdet med større dyr end kaninerne. Og vi snakker om at jeg får hest når jeg kommer hjem fra efterskole.
MEN, det kræver at jeg flytter tilbage til min far. På det tidspunkt vil min brødre være henholdvist 4 og 6 år, så de kan selv det meste og får ikke så meget opmærksomhed, som de gjorde da jeg boede hos min far.
Skal jeg vælge at flytte tilbage til min far og få hest, eller blive boende i trygge rammer ved min mor?
Pt. ser jeg min far, papmor, Morten og Martin, 1-2 gange hver anden måned, og jeg savner rigtig meget mine brødre. Det vil være super lækkert for mig at flytte tilbage og have hverdag med mine brødre igen. Jeg savner at bo ved min far rigtig meget, hvad præcist det er jeg savner ved jeg ikke udover omgangen med mine brødre.
Ville i blive boende hos min mor, eller ville i flytte hjem til min far igen?
Glæder mig til at høre fra jer!
Knus Mette
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
Men, set fra min synsvinkel, så synes jeg du skal overveje, hvorfor du vil tilbage til din far, er det kun pga. en eventuel hest? Hvis du ender i klasse sammen med de der har mobbet dig, er det så okay pga. en hest?
Hvis du bor hos din mor, er der så ikke mulighed for hest, feks. via part?
Jeg tvivler på at du vil få det godt hos din far, sådan med et trylleslag, når du har haft det så skidt, at du har prøvet at begå selvmord. Heste er skønne, MEN det er ikke trygt at have hest, hvis man bliver smidt ud hjemmefra og skal efterlade den.
sep 2013
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 70 Svar: 84
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Dit liv minder faktisk temmelig meget om mit.
Jeg bor hos min mor, men jeg lige siden min mor og far flyttede fra hinanden, har jeg måtte høre på den der ''Du ved godt at hvis jeg bestemte så boede du herude'' Og ''Jeg vil jo gerne have dig herhjemme'' osv, fra min far.
Det er et evigt dilemma, og jeg synes faktisk det er UTROLIG selvisk af ens forældre, og udsætte ens børn for det.
Snak med din mor, om det. Vi kan intet bestemme, du skal tænke det hele meget nøje igennem, og ombestemme dig 100 gange, før du finder ud af hvad du vil.
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 113
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
Efter sommerferien tager jeg et sabbat år, så der skal jeg ikke i skole. Og efter det skal jeg på gymnasiet.
Jeg vil gøre alt for at få hest igen!
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Personligt ville jeg ikke flytte tilbage. Jeg ville se mine brødre 1-2 gange om måneden, og jeg ville da slet ikke opgive min egen sikkerhed for en hest. Så kan det godt være han ikke slår mere, men det er trods alt noget man ikke bare lige glemmer (og det ved jeg af erfaring - der er en grund til at jeg ikke har haft kontakt med min biologiske far i snart 10 år) og kommer over.
Derudover er der den faktor at det er de samme gamle klassekammerater du risikerer at gå i klasse med igen.
Jeg ville personligt blive hvor jeg var, i din situation.
aug 2013
Det er to år siden har sidst har jeg gjort det, nok mest fordi at jeg meldte ham til politiet, men da jeg ikke havde nogle beviser gjorde de ikke noget ved det. Men jeg har sagt til min far at jeg godt kan finde på at melde ham igen!
Den sorte pinto:
præcis, forældre er så selviske. Min far har tilstået at han ikke ville lade mig flytte i frygt for at miste æren som far.
Malou:
Hvorfor?
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.229
maj 2011
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 8 Emner: 2 Svar: 320
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Hvis han har været sån før, er der chancer for det igen, og du så står i samme situation igen.
Personligt ville jeg ik tilbage til det jeg "flygtede" fra.
Men det er jo i sidste ende DIN beslutning...
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 13 Emner: 9 Svar: 194
Jeg har en far der gjorde det samme overfor min søster, og jeg kunne så bare ryge og rejse. Jeg var blevet ved min mor hvis jeg var i dine sko, den kærlighed man skal købe sig til er ikke værd at samle på...
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Du holder så meget af dine små brødre og elsker dyr og din far og hans nye kone
Men min mening er man aldrig skal vælge en for at få feks en hest det er en form for en handel
Hvis nu du bor ved mig får du en hest i bytte
Du er klog nok til at vælge selv det rigtige for dig
held og lykke i fremtiden
VH
Annette
aug 2013
Jeg er springrytter og jeg har ikke 800-1000kr til part.
Det er selvfølgelig ikke okay at han har været voldig overfor mig, men jeg har set sådan på det "Det er min far, den eneste jeg har, den eneste jeg nogensinde vil ha'. Jeg bliver nød til at tilgive ham." og jeg har så valgt at tilgive ham.
Arne:
Flytte helt hjemmefra er jeg overhovedet ikke klar til endnu. Her i oktober fylder jeg 15, og det er også ret dyrt at hoppe med kaniner. Det er ikke lige så dyrt som at have hest, men min mor og jeg har ført "bankbog" hvor vi kan se udtægterne og indtægterne månedligt. Jeg bruger 3000-4000 månedligt på at holde 15 kaniner. Og indtægterne, er der ikke rigtig nogle af he he..
Jeg ville ønske at jeg bare kunne flytte og gøre hvad jeg vil, men det kan jeg desværre ikke. Og slet ikke i min alder.
Belinda:
Jeg ser stadig min far, dog ikke nær så meget som jeg har gjort.
Og jeg VED at han har ændret sig, da jeg har en aftale med min lillebror omk. at han kommer og snakker med mig hvis vores far har slået ham. Og lad hvad med at kom at sig at han ikke kommer, for min lillebror er kommet til mig 2 gange og sagt at han er blevet slået. Og mht. den med at han har slået mig har jeg nok i sidste ende selv provokeret ham til det, for jeg har et sindssygt temperemant og jeg er sygo stædig. Så har han forsøgt at få mig til at gøre ting eks. tømme opvaskemaskine så har jeg bare sagt næh! for igen dårlig opmærksomhed, bedre end ingen opmærksomhed. Så på den måde har jeg nok selv været ude om det, ved at provokere ham til det + at når han slår mig, slår jeg igen.
Men, i såfald hvis jeg flytter derhjem igen, kan jeg jo bare gøre som der bliver sagt, så falder der ikke slag.
Cecilie:
Som jeg lige har skrevet ovenover, så jeg har inderst inde nok selv provokeret ham til det, og hører jeg efter falder der ikke slag. Så er det jo ikke værre, og jeg opgiver heller ikke min mor for en hest, for med den afstand der er imellem min far og mor, kunne jeg sagtens ride hjem til min mor.
Og igen, jeg tager et sabbat år, så jeg har masser af tid, så jeg vil bare lige kunne tage hjem til min mor når det passer mig.
Den sorte bandit:
Læs ovenstående, der er svaret sådan set
TNJ:
Sådan kunne man også se på det, men ja.. Ved snart ikke.
Annette:
Mange tak, og ja du har ret min far forsøge at købe mig tilbage.
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 177
aug 2013
God idé
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
jun 2012
Der er INTET der retfærdiggør at slå på andre. Og da slet ikke sine nærmeste. Forældre er ofte selv roden til problemet, men det kan være svært at erkende.
Fair nok at du er så loyal, det er mange børn/unge, og han lokker jo med en hest.
Men når du først er tilbage, har fået den hest osv., så har han også en klemme på dig, og du kan ikke bare smutte når det bliver for meget.
Jeg kan kun sige, at du skal passe på dig selv.
Held og lykke
aug 2013
Lucerne: 10 kg - 200kr (2 gange i måneden)
Spåner: 100 liter - 400kr (2 gange i måneden)
Halm: 5 baller - 75kr (2 gange i måneden)
Hø: 5 baller - 100kr (1 gang i ugen)
Gulerødder: 5 x 2kg gulerødder - 100kr (hver anden dag)
Salat: 2 x salthoveder - 30kr (en gang i ugen)
Bare ovenstående giver 3.870
Og så får de også ekstra hist og her + nye seler + stævner + kaniner osv.
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
Problemet med at "slå hånden" af den ene eller begge forældrene er, at vi aldrig rigtigt vil finde fred i os selv. Jovist, vi kan have meget gode årsager til at gøre det, fortælle dem til omverdenen som vil forstå os - men noget vil ligesom altid være galt inden i - indtil vi tilgiver dem i vores hjerte.
Jeg siger IKKE det er OK at slå (kommer dog fra en kultur hvor der er mere normalt end i Danmark, så går ikke helt i spåner over det, ligesom nogle her i tråden) men igen, jeg siger selvfølgeligt ikke det er OK. Vold, råben osv. burde undgås.
Når det så er sagt, er vi alle sammen mennesker, forældre eller ej. Guderne skal vide mine forældre har lavet fejl, min far fortsætter sådan set med dem den dag i dag (jeg er 26)
Men da jeg var 22 og dybt ulykkelig, fik jeg professionel hjælp. Jeg følte mig..."fortabt"... og vidste ikke hvorfor.
En af de første ting jeg arbejde med, var at tilgive.
En ting som folk lige bliver nødt til at vide er, at det at tilgive, fx. vold, utroskab, whatever - IKKE er ensbetydende med at man siger "Det er OK at du slog mig". Man billiger ikke handlingen, bare fordi man tilgiver dem.
Men at holde fast i negative følelser, så som, had, frustration, vrede, fordømmelse....Det er ligesom at drikke gift, og forvente at det er den anden person der tager skade. Den eneste man gør skade på, er sig selv.
Så det at tilgive, er faktisk en gave man giver til sig selv.
Og den starter med at man forstår, virkeligt forstår, at ens forældre virkeligt gjorde det bedste de kunne, og det bedste de vidste, på det pågældende tidspunkt.
Vi handler som mennesker i virkeligheden sjælendt udfra et ønske om at såre andre. Gør vi noget ondt, er det som regel fordi vi ikke ser nogen anden udvej, og forsøger på en eller anden måde at beskytte os selv.
Din far var sikkert såret over at du "skabte dig" og vidste helt ærligt talt ikke hvad han skulle gøre for at få den samme pige tilbage som du var, inden dine brødre blev født.
NEJ, det giver ham ikke ret til at slå, men det kan hjælpe dig med at forstå hvor han kommer fra, og derved lettere give slip på de negative følelser du har, og tilgive ham. For din egen skyld.
Jeg ved godt du skriver at du har tilgivet ham, men jeg skriver også dette ligeså meget for de andre i trådens skyld, alle dem der siger du bare skal blive boende hos din mor basta bom.
Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal vælge. Jeg kan dog give dig en metode til lettere at vælge.
Sæt dig ned med et blankt stykke papir, og svar på to spørgsmål. SKRIV DET NED! (det hjælper )
1. Hvorfor vil jeg gerne blive boende hos min mor?
2. Hvorfor vil jeg gerne flytte tilbage til min far?
Skriv spørgsmål og svar ned.
Lav derefter 4 lister. Skriv MOR og FAR som overskrift, og lav to koloner neduden hver = 4 lister.
Under MOR har du en kolonne med alle de positive ting ved at blive boende hos hende, og en med alle ulemperne. Det samme med FAR.
Når du har skrevet alt dette ned, så læg papiret væk, og mærk efter hvad du rent faktisk føler i dit hjerte.
Og så gør DÈT
Ønsker dig alt det bedste
aug 2013
Wow, begyndte at græde lidt der.. Wow :i
Super smukt skrevet, og vil helt klart gøre det med sedlerne!
Mange tak for din lange besked, den har virkelig hjulpet allerede, og også omkring hvordan jeg skal vælge!
Mange tak!
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.229
Som jeg ser det, vil du faktisk satse dit liv, for en hest? Ja for det vil være det du gør. du sætter dig selv i en situation hvor du er i kæmpe risiko for at prøve selvmord igen, og måske sågar lykkedes med det, for en hest?
Jeg syntes det er en for dum og farlig situation at sætte dig selv i.
Og at din far på den måde prøver at købe dig, er helt galt hvis du spørger mig.
Hvis han virkelig elskede dig, og virkelig ville give dig en hest, kunne han jo, for hvis i bor så tæt, som du skriver, ville du jo sagtens kunne tage ud og passe den fra din mor af.
Du skal regne med, at hvis ikke han slår dig ved dårlig opførsel, så vil ha true med bare at sælge hesten.
Og hele din måde at undskylde ham på, sætter altså også alarmklokkerne igang.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
aug 2013
jun 2012
Og så er der vist sagt nok om det. Jeg håber, du finder ud af hvad du vil.
Skal jeg flytte tilbage?