{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad hjælper hannoveransk næsebånd??
  • #1   24. feb 2007 Kigger lige med her smiley

Tror i det vil klæ' Flips ? smiley

• #4   24. feb 2007 bruger det på leda pga. hun er stærk i spring og det er hårdere end et alm..

• #5   24. feb 2007 > Pernille nej, det tror jeg ikke =P men noget bredt tror jeg ville være pænt

• #6   24. feb 2007 Nogle går bedre på det, andre ikke... Trykket ligger anderledes end et kombi/engelsk. Det engelske kan komme til at trykke ved hestens tænder hvilket kan genere nogel heste hvor et hannoveransk så er et godt alternativ

• #7   24. feb 2007 Heh. Tror også hun vil få romernæse af det :b
    Hun har jo en bule i hovedet i forvejen. Men det kan man få for at være så genial at slå hovedet i en jernstang x'D heh

• #8   24. feb 2007 Okay... hm..

vil det være godt til at bedre komme igennem til hesten, når Pearl til tider spænder op og ignorere mine signaler for vildt??

>Pernille

Nej vil jeg desværre sige!
    hannoveransk næsebånd er pænest til heste med et lille hoved! for det gør det ser ud som om hestens hoved er levet det længere og Filips hoved er stort i forvejen det vil ikk være pænt efter min mening smiley

• #9   24. feb 2007 Hanni går meget bedre nu efter han har fået sådan et , men jeg sys ikk man skal vælge det man sys er flottest .. Hellere det som hesten kan lide at gå med . Prøv dig frem smiley

• #10   24. feb 2007 Måtte opgive d. 10 feb, fordi hun gik nærmest i koma og rystede vil ingenting!

• #11   24. feb 2007 vil sige at det er meget sjænldent et hannoveransk næstebånd ligefrem klæder nogle (x ..

• #12   24. feb 2007 Nogen der kan give et link til et sådan næsebånd, får aner ike hvordan det ser ud

• #14   24. feb 2007 (link fjernet)

sidste billed, det er det hovedtøj jeg vil ud og købe

• #15   24. feb 2007 Tinna det leda har på den sidder helt nede på mulen (;

• #16   24. feb 2007 Ja for pokker!

jamen se min Pearl..!

hendes ekstreme mini hoved, vil det passe til! måske vil hun se højere ud..!

• #17   24. feb 2007 (link fjernet)

• #18   24. feb 2007 Sjovt i siger hun har et stort hoved. For hun har faktisk et lille fint hoved, bare rimelig groft ! heh smiley

Men regnede heller ikke med at det ville være pænt. Synes jeg heller ikek selv. Men ville lige høre jers mening smiley heh

• #19   24. feb 2007 Så lille er dens hoved altså heller ikke (:
    Leda har heller ikke et særlig stort hovede selvom det kan så sådan ud men hun går med str. cob i hovedetøj det hanovoranske næsebånd er str. cob og for stort der skulle ekstra huller til (x ..
    Og synes ikke det klæder hende men syntes heller ikle det grimt til hende ;b

• #20   24. feb 2007 Syntes Pearl har et meget lille hoves af at være en frederiksborger !

de er jo nærmest kendr for at have romernæse alle sammen!

men vil hun være pæn med det??

• #21   24. feb 2007 Jamen hehe du har ikke et lille hoved i forhold til hende krop (:
    Men nej det tror jeg ikke for syntes ikke det er særlig pænt til nogle heste (; heller ikke leda hehe .

• #22   24. feb 2007 jeg ville personligt ikke bruge et sådant og især ikke på en alminelig eller følsom hest.. men hvis den er hård at ride, kan det være en fordel.. det klemmer på næseryggen længere nede og gør at hesten ikke har frie luftveje, da det sidder så langt nede.. det kan være med til at hesten ikke kan yde optimalt til fx et stævne.. men hvis hesten er meget livlig eller stærk, kan det somsagt være en fordel at den ikke kan få nok luft.. men jeg synes det er synd at bruge det.. jeg kiggede også efter et til Larry engang, fordi jeg ynes det er pænt, men jeg ville ikke bruge noget jeg ikke vidste hvordan det fungerede.. så jeg undersøgte det og kom frem til ovenstående;D altså at hesten ikke har frie luftveje/ ikke kan trække vejret "optimalt".. og det er et kraftigt næsebånd som virkelig lukker munden på hesten;D jeg ville hellere anbefale et godt blødt og foret Aachener næsebånd( det almindelige, som de fleste bruger) eller et kryds næsebånd, som giver den bedste frihed for hestens vejrtrækning, hvis man springer... jeg bruger Aachener næsebånd;D

• #23   24. feb 2007 Emilie hesten kan sagtens trække vejret optimalt, det trykker bare et andet sted og derfor høre end et normalt ..

• #24   25. feb 2007 Hmmm, jeg er lidt chokeret over så mange der tilsyneladende vælger udstyr efter hvad der er "pænt" istedet for hvad deres hest fungerer bedst på/trives med!!!!!

Lidt facts om hannoveransk næsebånd:

Ikke alle heste kan bruge det alene af den grund at de kræver de har nogle rimelig lange mundvige for at det kommer til at ligge korrekt! Korrekt vil sige 4 fingerbredder fra det øverste af næseboret, ligger det her kan det IKKE genere hestens luftindtag!!!

Det må ALDRIG spændes strammere end at du uden problemer kan få 2 fingre imellem næseryg og næsebåndet - strammes det mere vil det stadig ikke lukke for luften men hesten vil ikke få mulighed for at "tygge på biddet".

Hannoveransk er rigtig godt til følsomme heste som får "klaustofobi" af achener/engelske næsebånd - det trygger ikke på siden af hovedet hvor disse heste ofte er ekstremt sarte (OGSÅ selvom tænderne er passet!)...

Ungheste fungere ofte ret godt på det da det igen ikke låser biddet fast - de har plads til at gumle på biddet.

Det er ikke hårdere end andre næsebånd (lad nu være med at danne skrøner!!!) - det er simpelthen bare en anden type som giver følsomme heste mere plads i munden.

Trine (Faxa)

• #25   19. apr 2008 Der er rigtig mange islændere der har et islænder næsebånd som er det samme som hannoveransk. selv min der alt for følsom.
    så vil ikke sige det er hårdere på den måde. smiley

Kommentér på:
Hvad hjælper hannoveransk næsebånd??

Annonce